Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af poltier
så er det min tur til at få råd og vejledning. søger efter et smart-tv i størrelse 47-50 tommer. fjernsynet skal indeholde wifi og 3d, men helst passiv 3d, da jeg ikke ønsker at købe briller til X antal kr og familien er samlet.
Har kigget på Panasonic GT50 som elgiganten pt. har til 10.000, men det er desværre med aktivt 3d. men vil også gerne have en rigtig god skærm til det daglige og alm. film. Har viasat parabol og stuen er lys men med mulighed for at gøre stuen rimelig mørk. Hvad er dit bedste bud?? ;;)
Af J.H.
Med de kriterier skal du nok kigge i retning af LG :)
Af poltier
Ja, men hvor højt op i klasse hos LG skal man før man rammer f.eks. samme standard som Panasonic gt50??
Af Matlip
47LM669T dækker dit behov, med mindre at du vil have S2, paraboltuner indbygget, så skal du op i 47LM860W.
Af poltier
nu er jeg ikke så skarp med indhold, så når du skriver S2 og paraboltuner så mener du??

Er skærmen ligeså god som f.eks. GT50 eller??
Af PeterD
Bevares...Hvis du skal ramme samme standard som GT50 i LG's sortiment, skal du nok RIMELIG langt op.......

(ikke et ondt ord om LG og deres skærme, men kvalitet koster)
Brugeravatar
Af edinger
Og du er sikker på, at 3D er et kardinalpunkt for dig? Og ikke blot et underholdende element, som du hurtigt ender med at lægge på hylden?

For i så fald ville det jo være nærliggende at vælge GT50, nu hvor du åbenlyst efterspørger GT50-kvalitet.
Af klingenberg
Et lcd tv bliver aldrig til et plasma-tv, uanset hvor mange penge du smider efter det(og omvendt).

Aktive 3d-briller der kører over bluetooth(Samsung 2011 og frem, Panasonic 2012 og frem), er ofte universale.

Derfor kan du bruge Samsung's relativt billige briller(100-200 kr.) til Panasonics tv.
Brugeravatar
Af edinger
klingenberg skrev:Et lcd tv bliver aldrig til et plasma-tv, uanset hvor mange penge du smider efter det (og omvendt).
Meget enig. Ikke mindst i den nok så væsentlige pointe i parentesen.

Et LCD-tv laver LCD-billeder. Et plasma-tv laver plasmaditto.
Af poltier
Aner jo ikke om 3D er noget for mig da jeg ik har prøvet det før udover biografen, synes bare ikke om hvis man skal ud og købe 4 briller til 3200 oveni. Det er absolut interessant hvis man kan bruge de billige briller fra Samsung. Klingenberg, har du erfaring med de Samsung briller til Panasonic?? Skal ud og lure i morgen..
Af klingenberg
poltier skrev:Aner jo ikke om 3D er noget for mig da jeg ik har prøvet det før udover biografen, synes bare ikke om hvis man skal ud og købe 4 briller til 3200 oveni. Det er absolut interessant hvis man kan bruge de billige briller fra Samsung. Klingenberg, har du erfaring med de Samsung briller til Panasonic?? Skal ud og lure i morgen..
Blev faktisk positivt overrasket over 3d på D7000, det samme gør mine venner da det ser rigtig lækkert ud, og er fullhd, fordi det er aktiv 3d. Brillerne der fulgte med min hedder ssg 3100gb, og er vist relativt billige.

Passiv 3d har den fordel at brillerne ikke bruger strøm, og intet koster, men det går helt klart ud over 3d kvaliteten fra det jeg har set. Blandt andet fordi passiv kun "halv" hd.
Af Matlip
Passiv 3d har den fordel at brillerne ikke bruger strøm, og intet koster, men det går helt klart ud over 3d kvaliteten fra det jeg har set. Blandt andet fordi passiv kun "halv" hd.
Sikke noget vrøvl, med mindre at du selvfølgelig kun har et øje. For ellers blinker du vel samtidig. 540 linjer pr. øje x 2 = 1080. ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvori består vrøvlet? Passiv 3D er ikke 3D i fuld HD.