Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen!

Jeg er ny her og er som mange andre på udkig efter et nyt TV. Som emnet antyder, har jeg kig på et LG 32LM620T, som jeg ville kunne spare ca. en tusse på ved at bestille det hjem fra England (som skulle have DVB-T2-tuner).

Er der nogen der har dette fjernsyn? Hvad er jeres erfaringer med det?

Er åben for andre forslag i samme prisklasse (max 4000 kr), da 3D som sådan ikke er kritisk vigtigt.

På forhånd tak!
Af J.H.
Min erfaring er at medmindre det er til køkken, børneværelse eller soveværelse og kravene er begrænsede er 32" for småt.
Med den fejlrate der er på skærme idag skal du spørge dig selv en ekstra gang om du gider sende frem og tilbage til UK for at spare 1000,-

Jeg synes ikke der er nogle skærme under 40" der er interessante.
Af Matlip
Jeg mener bestemt heller ikke at det er det værd. Du kan bl.a. risikere at der ingen undertekster kommer frem når du benytter tv'et på dvb-t2.

32LS570T kunne være en mulighed.
Den minder meget om den du har kigget på.
Forskel: Uden 3D, dden wifi, anden fod.
Af searchin
Tak for svarene!

Ja, nåede også selv frem til, at det nok ikke kunne betale sig. I Danmark ligger 620t desværre stadig omkring de 5000 - det er et pænt stykke over mit budget. Det skal helst ikke være meget større end 32", da jeg er studerende og derfor bor på ret så få m2. Så 32-39" med en absolut smertegrænse på 4500 kr.

Hvordan er billedet på 570t? Som jeg kan forstå, starter local dimming først fra 660t'eren, som også er for dyr. Men hvor vigtigt er local dimming for en god billedoplevelse? Forsøger at researche det her ordentligt inden jeg trykker på aftrækkeren.. :)
Af Matlip
Godt billede i forhold til prisen, specielt efter du har indstillet lidt på billedet. Sidevendte stik at bemærke hvis du skal have det op og hænge.
Local dimming starter fra LM640T, men i 32" er det fra LM660T, så i dit prisleje kan du godt glemme alt om det.
Af searchin
620t'eren er på nuværende tidspunkt på tilbud til 3500 kr. Godt køb, eller findes der bedre køb efter jeres mening?
Af 2 T ´er Uden H
LG´eren du nævner er en en til prisen ret fornuftig mellempris model, med et okay udvalg af features, og som edenlig håndtere HD og SD materiale flot og med en god farvegengivelse efter at havde leget med lidt indstillinger i eksempel cinema profilen. Som du siger starter local dimming ikke før 660, så derfor er sort niveauet med det anvendte IPS panel ikke det bedste.

Dog vil jeg sige, hvor langt sidde afstand har du til din skærm, og har du plads til noget større der hvor det skal stå, samt hvilke behov og ting skal du bruge skærmen til?

Det er rigtig ærgerligt at komme til at købe for småt hvis man har plads til noget større, jeg er selv lige flyttet fra et 21 m2 kollegie værrelse hvor mit 40 var 1,5-2 meter fra der hvor jeg sad, og det var bestemt passende som minimum :)
Af searchin
Ja, har tænkt over størrelsen, og 32" er umiddelbart den sikreste universelle løsning for mig. Desuden ligger de større størrelser også langt over mit budget. Så 620'eren virker om et fint fjernsyn til prisen, som sagt nedsat 1500 kr i forhold til andre priser, jeg har kunnet støve op.

Altså skærmen skal ikke bruges til gaming, men den skulle gerne kunne vise blu-ray ordentligt :)

Spørgsmålet er så bare, om der findes ligeså gode fjernsyn til samme pris? Umiddelbart kan jeg ikke se nogen.

Står LG-fjernsyn, ligesom Samsung, for øvrigt og skifter lysstyrke hele tiden alt efter hvilket billede der vises? Det er enormt træls at se på, faktisk, og jeg har ikke kunnet slå dette fra i den 3-4 gamle Samsung, som jeg har lånt.
Af 2 T ´er Uden H
Lyder som Dynamisk kontrast billede behandling der har været aktiveret, det er ikke et problem med fladskærme nu om dage, da det er noget man kan slå fra i menuerne, hvilket i øvrigt anbefales med de fleste billedebehandlings systemer for at få det mest korrekte billede :)

Min subjektive vurdering vil være at hvis du kan leve med sort niveauet, som ikke er det bedste om aften timerne,men den generelle billedekvalitet og farve gengivelse er udemærket, så syntes jeg tv´et er et fornuftigt køb i 32" segmentet, og prisen er fin.

Jeg syntes dog du skal sikre dig at du har en prøveperiode og returret hvis du ikke er tilfreds indenfor den første tid af købet.

Det er altid lettest og vurdere i egne omgivelser, og det ville være ærgerligt hvis 32" alligevel ikke var det rigtige valg i forbindelse med tv udskiftning :)