Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperlange
Overskriften siger sig selv.
Dette lækre TV er på tilbud i Elgiganten til 10,000.
Ville det være 3000 kr. værd at gå til VT50?

Eller er 10,000 en super pris på GT50?

Evt. nogle der har GT50 og kan komme med nogle erfaringer.
I må også meget gerne tage et billede af det, har svært ved at finde ud af hvordan det ser ud i "virkeligheden"
Af allo
jo mindre man giver for et tv nu (i slutningen af 2012) desto mere sparer/mister man...

du kan selv se at 2011 er så overdaterede at de ikkke engang kan klare Netflix

skulle JEG investere i noget nyt her og nu så ville jeg nappe flest " til mindste pris - med alle de skavanker og problemer som top-models døjer med kan jeg ikke se pointen i at bruge extra par kg. på noget som helst...
Af dk9000
Det korte svar er nej.

Du får NÆSTEN det samme som i VT50 med en GT50. Det eneste du ikke får er:

Briller med i kassen.
Monolithic Design
også er lysfilteret ikke helt så godt som på VT50.

Men hvis du kan undvære disse ting så er GT50 altså et Super tv til prisen ;)
Af kasperlange
Ah okay nice, jamen det kan jeg godt undvære.
Forstod ikke helt den første post.

Kan godt se at netflix m.m. ikke er på 2011 modellerne, men det er jo netop på GT50.
Hvis jeg forstår ret så hentyder du til at måske i 2013 vil der komme noget som GT50 muligvis ikke kan tage? hvis jeg forstår korrekt, ret mig endelig :)
Brugeravatar
Af edinger
VT50 er bedre end GT50, ja. Om den er 3000 kroner bedre, afhænger naturligvis af, hvad du er villig til at betale for den merværdi.

Jeg ville personligt nok vælge at gå ned i model og op i størrelse og vælge ST50 i 55 tommer for (billed)kvalitet på så-godt-som-samme-niveau som VT50, men uden blæsere og dermed en mulig gene mindre at bekymre sig om.
Af THM
Mht. Design så blev jeg positivt overrasket over hvor pæn gt50 er i virkeligheden ift. På billeder 8)
Af allo
kasperlange:

jep - det var det jeg mente - og der sker så meget så det med at man skulle investere så mange penge i noget som (meget snart) bliver overdateret - det er (i mine øjne) hul i hovedet...

og kunne man slippe af med burn-in og retention og panorering m.v. problemer ved at bruge 3000kr (eller mere/mindre) ekstra på en af top-models så jo - så ville jeg godt kunne se at det var fornuftigt - men det gør man ikke så...- jeg kan ikke se at der skulle være en grund til det...
Af fredizy
Det er et super tv til den pris!

Jo, der er lidt problemer med panoreringer ved visse billedekilder, hvilket der også er omtalt i flere andre tråde.

Hvor modtager du dit tv signal fra - kabel, satellit eller almindelig antenne?
Af kasperlange
Hej allesammen, tak for tilbagemeldingerne..

Jeg modtager mit signal via. Viasat parabol, har den store danmarks pakke + netflix og viaplay. Mine betingelser for et plasma tv er perfekte, har små vinduer og gode muligheder for at lukke helt af for lyset.
Af kasperlange
Mit gamle tv er en panasonic TH-42PX80. fra 2008. Som jeg i sin tid købte pga. anbefalingerne herinde.
rigtig god skærm som jeg har været glad for.

Vil helst ikke vælge ST50 modellen, er ikke så vild med desginet, og jeg synes helt klart at VT50 og GT50 er rigtig flotte, især på væggen!
Af dk9000
Mener da heller ikke at GT50 har blæsere ? eller er det bare mig der er lidt skæv lige nu ? :D
Af zappedronningen
Nej ingen blæsere på GT50. Jeg tror det er Vt50 og ST50 edinger sammenligner
Af kasperlange
Ud fra alt det i siger lyder det som et fornuftigt køb? :)

Der var en der kommenterede på hvilket TV signal jeg brugte.

Viasat parabol-HD boks, ville dette ikke være udmærket.
Bor på landet så har ikke mulighed for fiber, eller youSee eller lignende med stik i væggen ;)
Af fredizy
Jeg spurgte fordi jeg selv modtager mit signal fra satellit - altså Canal Digital og efter min klare overbevisning virker featuren Viera Viewer (flytte billedet fra tv'et over på f.eks. IPad) ikke via satellittuneren.

En af mine egne grunde til at vælge GT50 frem for ST50 var netop denne feature, men denne virker tilsyneladende ikke med satellittuneren. Jeg har rettet henvendelse til Panasonic omkring dette, men de har efter mere end en uge ikke haft "tid" til at svare på mit spørgsmål.