Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af E92Fanatic
Et rigtig godt forum i har her!

Jeg står og skal købe et fladskærmsfjernsyn til min nye stue. Jeg har længe haft et godt øje til Pioneer PDP 427 XD - og har da også læst gode ting om det på dette forum.. Jeg er dog blevet lidt i tvivl, har en rigtig god ven der arbejder med plasma og LCD tv i England, og han siger man normalt for mere for pengene hos Panasonic...

Nu er mit spørgsmål til jer, får man mere tv og måske et bedre tv ved at vælge et Panasonic istedet for et Pioneer - Prisklassen hedder max 19-20.000KR.

Er der noget bedre valg end: Pioneer PDP 427 XD ??

Kom meget gerne med forslag, vil jeg sætte pris på. Satser på at købe et tv i weekenden.

Ps. Skal primært bruges til at se TV på, samt spille PS2 og se DVD - men nok mest tv, og det er desværre ikke Digital-TV endnu :(
Af lasjen4
Jeg er selv ejer af et panasonic. Det var et super godt tv til en billig pris. Havde jeg haft penge nok havde jeg 100% købt pioneer. Som jeg ser det er pioneeren det bedste tv du får på marked pt. !

Så du skal gøre op med dig selv om de ca. 8000 kr er godt givet ud, for du får også meget for pengene i en pv60'er. Men når du er oppe i den prisklasse vil jeg absolut anbefale pioneer!
Af Gabba
Jeg kan ikke råde dig mht Pioneer vs Panasonic, men jeg vil foreslå, at du koncentrerer dig om Pioneer 427 XA i stedet for XD. Den integrerede DVB-T tuner er ikke meget værd, hvis du skal se kabel eller sattelit.

Og jeg går ikke du fra du køber et så dyrt TV blot for at se DR1, DR2 og TV2..?

Du sparer en god tusse ved at vælge modellen uden digital tuner, og det er den eneste forskel på de to modeller. Det kan være med til at gøre Pioneer lidt mere attraktiv

Pioneer er muligvis det flotteste TV i slukket tilstand - overhovedet. Men det er natuligvis smag og behag. :)

Mvh
Thomas
Af E92Fanatic
Gabba skrev:Jeg kan ikke råde dig mht Pioneer vs Panasonic, men jeg vil foreslå, at du koncentrerer dig om Pioneer 427 XA i stedet for XD. Den integrerede DVB-T tuner er ikke meget værd, hvis du skal se kabel eller sattelit.

Og jeg går ikke du fra du køber et så dyrt TV blot for at se DR1, DR2 og TV2..?

Du sparer en god tusse ved at vælge modellen uden digital tuner, og det er den eneste forskel på de to modeller. Det kan være med til at gøre Pioneer lidt mere attraktiv

Pioneer er muligvis det flotteste TV i slukket tilstand - overhovedet. Men det er natuligvis smag og behag. :)

Mvh
Thomas
Hej Thomas. Modellen med digital tuner har den ikke OGSÅ en analog tuner? Eller vil "ikke-digitale" kanaler ikke virke på XD modellen og kun på XA modellen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, den har begge dele, så selvfølgelig kan du også se analoge signaler.
Af Soffe
Kan igen anbefale Pioneer på det varmeste, Panasonic laver skam også nogle gode skærme, men der er noget specielt over Pioneer.

Som Gabba skriver, har du adgang til digital kabal eller satelit, så spar de 1500 kr, da det aligevel kun er DR og TV2 du kan modtage (og nogle svenske)
Af broendumz0r
Soffe skrev:Kan igen anbefale Pioneer på det varmeste, Panasonic laver skam også nogle gode skærme, men der er noget specielt over Pioneer.

Som Gabba skriver, har du adgang til digital kabal eller satelit, så spar de 1500 kr, da det aligevel kun er DR og TV2 du kan modtage (og nogle svenske)
Er det alle Tv2's kanaler man kan se? (Som zulu, film charlie og sport) Eller er det kun det normale TV2?.

Sorry for offtopic :)
Af Soffe
Har ikke rodet så meget med dvb-t selv, men mener kun det er DR1, DR2 samt TV2 som de eneste danske kanaler, og så er der en masse svenske lokal tv stationer du også har muligheden for (;
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg ved så kan du slet ikke modtage Zulu og de andre kanaler via antenne? Da det er betalingskanaler så er det jo ikke så smart at sende dem ud via public signaler...
Af sharders
Er det alle Tv2's kanaler man kan se? (Som zulu, film charlie og sport) Eller er det kun det normale TV2?
Kun go'e gamle TV2. Alle de sjove datterkanaler er parabol- eller kabelbaserede. :((

Se evt. Digi TV