Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HJ
At det ikke er full-HD, betyder intet i denne størrelse...
jeg vil gerne have full-hd - kender du hl933 modellen den har jeg også set til mit budget..
Af THM
Medmindre du sidder med hovedet helt henne ved skærmen bør den højere opløsning ved fuld hd ikke spille en rolle i sig selv, når vi snakker 32"
Af Supergris
Den eneste grund til, at du måtte ønske full-HD på en skærm i denne størrelse, er hvis, den skal bruges som computermonitor, hvor opløsningen kommer til sin ret...
Jeg har selv tvét, og alle der har set det, synes virkelig det giver et godt billede. Det kan så ikke så meget andet, så som at optage og smart-tv...
Af J.H.
Hvad skyldes fastlåsningen på 32"?
Af HJ
Hvad skyldes fastlåsningen på 32"?
godt spørgsmål :) Vi synes bare det var den rigitge størrelse til vores stue.

Vi har et 21" crt, som har set bedre dag og så vurderede vi os frem til at denne størrelse var passende - 40" er for stort og 32 og 26 tommer koster ca det samme..
Af J.H.
Jeg vil foreslå jer at gå den anden vej rundt....hvor langt fra skærmen sidder i?
Af HJ
Jeg vil foreslå jer at gå den anden vej rundt....hvor langt fra skærmen sidder i?
hvilken anden vej?

Vi sidder fra 1,5m til 2m fra skærmen. - Har været inde og tjekke her på siden og spørge i butikker omkring skærmstørrelser..
Af J.H.
Talemåde. I stedet for at bedømme størrelsen af skærm ift stue og plads, så bedømme i forhold til betragtningsafstand.

Med den afstand ville jeg min. gå efter 40/42".
Det kan ikke siges ofte nok hvor helt utroligt hurtigt man vænner sig til en større skærm.
Det er alt for let at komme til at købe for småt.

En rask lille afstemning for de andre der kigger i tråden:

Synes du 1,5-2,0 meter passer bedst til:

A: 32"
B: 40" eller derover.

;)
Af HJ
Tak for rådet - og det er ok med afstemninger, men vi synes 32" er stort nok..

Min kæreste og jeg var faktisk lidt ueninge om 26" (mig) rakte eller det skulle være 32" (min kæreste)
Hvad vi dog var enige om var at tv'et ikke skulle dominere rummet (fylde en væg :) )
Af J.H.
Man skal væsentligt højere op end 40" før den kommer til at dominere rummet, selv ved relativt små rum....men selvfølgelig...jeres valg og jeres fortrydelse :D
Af HJ
Ja det er jo smag og behag hvad man synes dominerer i et rum :)

Muligvis fortryder vi (så kan vi jo returnere indenfor 14 dage) - men til vores budget er der ikke ret mange 40-42 tommer skærme..
Af Yankee
Jeg har aldrig været Samsung-fan, men da jeg købte PS43D455 blev jeg yderst imponeret over hvor meget man kan få for prisen. Den nyeste udgave i samme serie er:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-ps43e455

Du får et virkelig godt tv. Det har ikke internet, apps, madopskrifter og lignende, men leverer et billede, der er langt bedre end de nævnte Philips-modeller pga. den højere opdateringshastighed. Den er kun 20 cm bredere end 32", og giver en HELT anden oplevelse. Hvis du insisterer på Full HD findes der også en tilsvarende LCD-model til ca. samme pris (men knap så godt billede).

Kort sagt er det altid bedre at tage en dårlig 42" fremfor en middelgod 32". Størrelsen betyder simpelthen alt sålænge du har et ordentligt tv-signal. Derudover får du meget mere for pengene i 40-43".
Af HJ
Ja det ser ud som en god pris - men 42" er slet ikke os...
Kort sagt er det altid bedre at tage en dårlig 42" fremfor en middelgod 32". Størrelsen betyder simpelthen alt sålænge du har et ordentligt tv-signal.
Jeg er ikke sikker på jeg er enig i denne påstand...

Jeg synes 32" er et stort tv at kigge på... (husk vi kommer fra 21" og det er ok synes vi)