Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv ville i vælge

Hej

Jeg er ejer af et Samsung UE46D7005 fjernsyn.. Jeg har været rigtig glad for det men ønsker nu en større skærm.

Jeg har svært ved at vælge og især 3 modeller tiltaler mig:

1 Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX855
2 Samsung 55" Smart-TV UE55ES8005
3 Panasonic 55" 3D LED Smart-TV TX-L55DT50Y

Det skal siges at jeg "næsten" udelukkende ser TV og film og kun i 2D. TVet skal stå på fod, og taler vi design er jeg mest til Sony tvet.

Jeg har lavet en lille afstemning og begrund gerne jeres valg :)
Senest rettet af Henrik A 02 nov 2012, 23:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
HX855 — fordi det så vidt jeg kan læse mig frem til, både her og på andre sider, er den bedste skærm, samt fordi Samsung lader til at have en højere fejlmargin end eksempelvis Sony.

Med det brugsmønster, du beskriver, ville jeg dog vælge en helt anden skærm (ST50).

Men ligeså vel som du egentlig kan være ligeglad med, hvilken af de tre LCD-skærme, jeg ville foretrække, kan du være ligeglad med dét.

Hvilken skærm, der er pænest, er en smagssag.
Af kasperlange
Sony eller samsung.

off topic, hvor langt sidder du fra dit 46' pt.
Af klingenberg
Henrik A skrev:
Supergris skrev:Absolut det bedste bud på en stor skærm i øjeblikket, efter min mening:
http://www.wupti.com/Produkter/561453_( ... artnersite
Er det et bestemt tv du tænker på? Kommer ikke langt med det link:-(
Tror der henvises til der her: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D8005.html

Rigtig vild pris, tvivler på der er ret mange tilbage.
Af Henrik A
[quote="kasperlange"]Sony eller samsung.

off topic, hvor langt sidder du fra dit 46' pt.[/quote
Sidder faktisk kun 3-3,5m fra skærmen, men syntes stadig at det er lige lille nok
Af PeterD
Spændende og se hvad der vælges....
Af Henrik A
Skænken hvor mit tv står er 66cm høj, og sofaen er 40cm høj..

Hvis jeg vælger Sony tvet som står lidt tilbagelænet på foden, tror i så dette vil være et problem. Her tænker jeg på betragnings vinklen, eller skal jeg hellere gå efter en skærm der er lodret monteret ?
Af Bent odense
Min skænk er 55cm,Og har ikke problemer med betragnings vinklen på 55HX855,Men så er 66cm også max.Nu skriver du godtnok LCD/LED tv.Og med det brugsmønstre du har så syntes jeg at panasonic plasma skal have en chance på dit valg af tv.
Af Henrik A
Bent odense skrev:Min skænk er 55cm,Og har ikke problemer med betragnings vinklen på 55HX855,Men så er 66cm også max.Nu skriver du godtnok LCD/LED tv.Og med det brugsmønstre du har så syntes jeg at panasonic plasma skal have en chance på dit valg af tv.
Grunden til at jeg ikke tænker i plasma tv, er fordi at jeg bor i en meget lys lejlighed (lofter til kip med store vinduer) Og hvis jeg ellers forstår det rigtigt er plasma ikke optimal i meget lyse rum..

Og ja, jeg har set elgigantens tilbud på Sony tvet, og det er nok den jeg helder mest til lige nu O_O
Brugeravatar
Af edinger
Henrik A skrev:Grunden til at jeg ikke tænker i plasma tv, er fordi at jeg bor i en meget lys lejlighed (lofter til kip med store vinduer) Og hvis jeg ellers forstår det rigtigt er plasma ikke optimal i meget lyse rum.
Det kommer an på, om du tænker på refleksioner eller lysstyrke – og du i øvrigt ser mest tv i dagtimerne og ikke har mulighed for at lukke af med persienner eller (lamel)gardiner.

En LCD-skærm med glossy overflade er aldeles ligså refleksiv som en u-coated plasmaskærm. Hvorimod en LCD-skærm sædvanligvis er mere lysstærk.