Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har kigget meget rund omkring, og kan ikke finde det rigtige tv. De er enten for store eller så har de nogle negative problemer.

Jeg vil nok helst have et LED, og ik plasma som jeg har set er der mange der har problemer med burn-in...

Prisen er ligegyldigt, jeg vil bare gerne have et tv med den bedste billed kvalitet til dato.

Tv'et bliver mest brugt til film, tv programmer og spil.

Der behøver ik være 3D i.

Ville være rart hvis i kunne finde et godt tv for mig:)
Af THM
Hvis prisen er ligegyldig, kunne du jo kigge nærmere på den nye beovision 11;-)
Brugeravatar
Af edinger
På samme vis som der altid vil være risiko for retention og burn-in på en plasmaskærm, vil en LCD-skærm med LED-sidebelysning altid have de klassiske ulemper, som notorisk knytter sig til denne teknologi.

Du bliver derfor nødt til at gøre op med dig selv, hvad som for dig repræsenterer en for stor ulempe og så vælge ud derfra.

Den problemfri skærm findes ikke. Men eftersom det er individuelt, hvad der opleves som et problem, er det for de fleste alligevel muligt at finde en skærm, som de bliver tilfredse med.

VT50 har det bedste billede – men KAN summe, ligesom retention og burn-in KAN forekomme.

HX855 er ret fantastisk – men kan ikke sige sig fri for varierende grader af clouding og lysgennemfald samt en dårlig(ere) betragtningsvinkel.

Valget er dit.
Af slamer56
Det er bare det, at de fleste af de bedste er for store.
Brugeravatar
Af edinger
slamer56 skrev:Det er bare det, at de fleste af de bedste er for store.
Eftersom du alligevel ingen glæde vil have af "VT50-kvalitet" på en 37-tommer skærm, bør du revurdere enten dine kvalitetskrav eller din forestilling om størrelse.

Du kan eksempelvis ikke se forkel på HD-ready eller Full-HD, før du kommer noget op i størrelse.

De respektive fordele og ulemper ved plasma og LCD er dog de samme også i de små størrelser.

Hvis det er et nyt husalter, du er på udkig efter – og ikke blot et soveværelses-tv – bør du afgjort vælge noget større.

Hvad det skal være, er det dog (stadig) kun dig selv, som kan vurdere.
Af Mysen
Beovision 11 passer med størrelsen. Jeg begriber ikke helt, hvad du forespørger.?

Hvis den er for dyr, så har Samsung deres topmodel i 40", LG har deres næsten topmodel i 42", og Sony's ditto i 40". Selv Panasonic har nogle af deres bedste modeller i denne størrelse, og det er faktisk kun ved VT50, at du skal højere op i størrelse, mens de stadig udbyder glimrende plasmaskærme i 42", hvis du ser på GT50 eller ST50.
I LCD-segmentet findes de alle i den størrelse, du forespørger.

Det nytter ikke noget at Bump'e, når det er umuligt at forstå, hvad du mener. Beovision 11 ER nok noget af det bedste, du kan få, men det er vel ikke engang det, du mener?