Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zeke
Hej, er dette tv godt http://www.pricerunner.dk/pl/2-2796795/ ... ign-Priser ? Jeg har læst anmeldelsen her på siden, hvilket jo efterlader et indtryk af et meget fint tv. Men er det på niveau med et Samsung tv i samme prisklasse, eller lidt højere. Er det de ekstra penge værd at investere i dette fra samsung http://clk.tradedoubler.com/click?p=202 ... sku=745632 ?

Jeg går meget op i designet, men det skal samtidigt være et godt tv i brug. Jeg har dog slået mig fast på enten Lg eller Samsung, og hvis nogen sidder inde med en god viden omkring andre modeller, modtages denne med kyshånd.
Brugeravatar
Af edinger
Begge skærme er testet her på siden (ES8005/7005). Og du får sådan set ikke et bedre sammenligningsgrundlag.

Det er op til dig selv at vurdere, hvor du synes, at pengene er givet bedst ud.

- Er LM 669T er et "godt tv" ?

Tjaah, i testen kan du jo læse, hvor godt det er. Om det så er godt nok til dit behov, er det kun dig selv, som kan vurdere.
Af Zeke
Tak for svaret. Jeg har dog læst begge anmeldelser, og kan ikke helt gennemskue, hvilket et, der er det bedste køb. Jeg ved godt, at det er op til mig selv, det er det jo altid. Dog kunne det jo være, at andre har en anden oplevelse af disse tv, end anmelderne på denne side havde. Lige så vel som at jeg ikke vil lægge min beslutning helt og aldeles over i brugerens hænder, så vil jeg heller ikke give anmelderne alt magten. Det skal være en afstemning mellem begge, sammenkoblet med min egen mening. Men hvis ingen kan sige andet, hverken negativt eller positiv, om de to modeller end hvad anmeldelserne fortæller, ja så må jeg satse på det, som butikken kan give mest rabat på. Håber alligevel, at en eller anden sjæl kan fortælle lidt, og om ikke andet så kommentere prisen på de to tv. Altså om det er kronen værd eller ej.
Af enghammer
Har selv stået mellem et Samsung og LG 2012 modeler.

Mit vigtigste kriterium var billede kvalitet, og der fandt jeg ikke den store forskel til mit forbrug.

Jeg syntes de er meget enes, men jeg valgte tilsidst et LG. pga:
1. Passiv 3D. Du kan bruge brillerne fra biografen, nu kan alle i stuen se 3D på samme tid.. :)
2. Wii-like remote. Jeg fandt den meget mere bruger venlig, end håndbevægelser på Samsung.
3. iOS. LG er mere åbne for app på iOS, end Samsung.

Det blev et LM860. og det har jeg ikke fortrudt.
Selv om der er lidt memory problemer i smart tv delen.. Det har vist noget at gøre med mange DLNA enheder på netværket. Der kommer vel en software opdatering på et tidspunkt..
Af Zeke
Mange tak for svaret!

"3. iOS. LG er mere åbne for app på iOS, end Samsung.", det lyder ret interessant, da jeg er ivrig Apple-bruger. Vil du uddybe?

Det er smart med det passive 3d, omend jeg ikke ved, hvor ofte jeg vil se film i 3d. Mht. betjeningen, kan jeg heller ikke se det smarte i det bevægelses/stemme halløj fra Samsung, men deres tablet betjening ser lækker ud. Det eneste minus med LG er, at billedet ikke går helt ud til kanterne som på Samsung.
Af dk9000
Zeke skrev:Mange tak for svaret!

"3. iOS. LG er mere åbne for app på iOS, end Samsung.", det lyder ret interessant, da jeg er ivrig Apple-bruger. Vil du uddybe?

Det er smart med det passive 3d, omend jeg ikke ved, hvor ofte jeg vil se film i 3d. Mht. betjeningen, kan jeg heller ikke se det smarte i det bevægelses/stemme halløj fra Samsung, men deres tablet betjening ser lækker ud. Det eneste minus med LG er, at billedet ikke går helt ud til kanterne som på Samsung.
Du får jo så også KUN tablet med til deres 8 serie :) så der skal du op med nogle flere penge.

Hvis du er ivrig apple bruger så vil du nok ikke kunne li denne tablet da den er android ;)

Der er bedre farve mætning på LG'en men der er bedre sort på Samsung'en :)
Brugeravatar
Af Chilip
Jeg har også bestemt mig for et LG 55LM860V af samme grunde som er nævnt ovenfor. Synes bare det er for dyrt... :((

Jeg kan spare 5000 ved at købe det i tyskland: http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 0v-lg.html

Er der nogen der ved om der er problemer i det? Jeg har Boxer og er lidt bange for om danske tekster på DVB-T/T2 er understøttet på et tysk TV - og om der er andet? O-O
Af enghammer
Zeke skrev:Mange tak for svaret!

Som jeg har forstået det..
Så har Samsung flere remote app versioner, en iOS, en Android og en version der kun køre på Samsung egne tablet/telefon . Og fx er det kun den sidst nævnte der kan få tv billede over i app'en..

LG's remote app har samme funktioner uanset om det er til iOS eller Android.
Jeg får tv billede over på LG's remote app til iPhone/iPad. Og umiddelbart vil det ikke kunne lade sig gøre med et Samsung "smart" tv..