Log ind med sociale netværk
15 okt 2012, 19:53
Jeg har lige købt en antenneforstærker og nogle billige f-connector stikke, men det eneste det har ændret, er, at de sporadiske udfald i det digitale billede nu kommer på lavfrekvenskanalerne i stedet for højfrekvenskanalerne.
Jeg leder lidt efter den nemme løsning, for en fuldstændig udskifting af kablerne er temmelig omfattende. Hvis nu det kunne løses blot med nogle bedre stik?
Otto J skrev:Men så hjælper et nyt kabel jo ikke på "uklart billede".Nu hvor Otto er inde i tråden, kan jeg jo lige spørge: Har du erfaring med, at dyrere stikke gør det bedre end ikke-dyre stikke?
Jeg har lige købt en antenneforstærker og nogle billige f-connector stikke, men det eneste det har ændret, er, at de sporadiske udfald i det digitale billede nu kommer på lavfrekvenskanalerne i stedet for højfrekvenskanalerne.
Jeg leder lidt efter den nemme løsning, for en fuldstændig udskifting af kablerne er temmelig omfattende. Hvis nu det kunne løses blot med nogle bedre stik?
Mangler hifi... - og penge til hifi!
17 okt 2012, 11:06
lennon skrev:jeg kan godt se hvor du vil hen - jeg har netop sat et Samsung tv op for en bekendt og fulgte den fine guide der var, hvor jeg valgte digital tuner og kabeltv osv., men alligevel fandt den kun de analoge kanaler. Jeg var nødt til at køre søgningen manuelt for at få de digitale kanaler med.Bent odense skrev:Mon ikke han modtager digital også,Ja ved godt hvad du mener.Sandsynligvis. Men mange lidt ukyndige får sig ofte rodet over på et nyt TV's analoge tuner , såh . .
Men har man DRHD inde er man på den rigtige tuner .
17 okt 2012, 15:39
Ja nu var det mest på det med at lodde stik på.Det mente jeg at det gør man næsten ikke merer ude i fælten.Men ja vil giver dig ret i at at der er mange der kun får kørt de analog kanaler ind.
23 okt 2012, 21:55
splazz skrev:Jamen det fandme mærkeligt folkens, for det lader til tv'et kun fanger de analoge kanaler når jeg sætter den til automatisk at søge efter kanaler? Jeg har ingen HD-kanaler, så det lader jo til det lige nu er et analogt signal som svinger meget. Ved ikke om et nyt kabel vil kunne rette op på dette. Men forsøger lige nu at få det til at finde de digitale kanaler, for det BURDE det kunne modtage..lennon skrev:jeg kan godt se hvor du vil hen - jeg har netop sat et Samsung tv op for en bekendt og fulgte den fine guide der var, hvor jeg valgte digital tuner og kabeltv osv., men alligevel fandt den kun de analoge kanaler. Jeg var nødt til at køre søgningen manuelt for at få de digitale kanaler med.Bent odense skrev:Mon ikke han modtager digital også,Ja ved godt hvad du mener.Sandsynligvis. Men mange lidt ukyndige får sig ofte rodet over på et nyt TV's analoge tuner , såh . .
Men har man DRHD inde er man på den rigtige tuner .
24 okt 2012, 07:20
Du finder ikke digitale kanaler ved at skifte kabler. Bedre kabler kan forhindre udfald i digitale kanaler og mindre "sne"/skarpere billede på analoge kanaler.
Hvad hedder dit tv, og hvem får du dit tv-signal fra?
Hvad hedder dit tv, og hvem får du dit tv-signal fra?
Mangler hifi... - og penge til hifi!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto