Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anubis
Hej alle sammen
Bare for at fortælle mit købs forløb fra i går hos Elgiganten.
• Oprindeligt, var jeg der for at købe ( jeg havde overbevist mig selv ) 1 stk 55VT50 til 14.999 ( de var stadigvæk til den pris på hjemmeside Kl.15 )
• Men før at tage beslutning, skulle jeg alligevel spørge sælger hvad han synes selv mellem ES8005, LM760 og VT50. Vi blev enig at det skulle være mellem LM760 og VT50. ( virkelig dejlig samtale - og jeg er selv i branche som IT sælger )
• Men det viser sig at tilbud på VT50 var trukket tilbage og de kunne ikke længere matche andres konkurrenter pris på VT50. Men de mente at de skulle gøre noget for mig. Så har de tilbuddet 55LM760 til det samme pris ( +/- ) – med 3 årsforsikring, hængbeslag, levering og 3D. Og det var fint fordi jeg var alligevel lidt bekymret med ”burn in” fænomen med VT50.
• Jeg ved selvfølgelig at de har haft DB nok til at gå med på denne rabat, men det føles rart som oplevelse og med de 14 dages returret, er jeg godt dækket hvis jeg skulle fortryde det (har læst noget om” flashlight” og ”clouding” og ” bleeding”) . Jeg får dette næste uge.
• Men som sædvenlig, dagen efter er jeg i tvivl hvis det var et godt køb eller bare et almindeligt handel ( kunne måske få LM860 eller 960 på det samme pris … )
Hører gerne kommentar om jeres oplevelse ved LM760 ( har læst jeres review ) og jeres mening om prisforhandling ( jeg har slet ikke presset sælger)
Brugeravatar
Af edinger
Selvom LM760T godnok ikke er i nærheden af VT50 (billed)kvalitetsmæssigt, og den prissammenlignelige Sony HX855 at dømme ud fra bedømmelserne fra de seriøse testsites ville have været et bedre valg (end LM760T), er det jo i sidste ende dig, som skal kigge på skærmen.

Så hvis du efter at have fået den hjem og have leget lidt med indstillingerne, synes at det hele spiller, som det skal, er det selvfølgelig dét, du skal lægge vægt på.
Af anubis
Tak Edinger

Jeg har haft fornemmelsen fra Flatpanels test at den LM760 var en smule bedre end Sony ene ( den har fået 2012 anbefaling ).

Men jeg kan kun være enig om VT50 billeder ... men i et andet stil, er LM760 billede meget " livlig". Men nu har jeg kun set den i butikken. Håber fornemmelsen bekræftes i min TV stue. ( ” flashlight” og ”clouding” og ” bleeding" fri )
Af loland
Lyder som et udemærket tilbud du har fået dig der. Lg'en er klart det flotteste designmæssigt i forhold til de andre modeller (sony og panasonic)imo. Synes også LG'en gør det mindst ligeså godt som HX855, den kan dog ikke hamle op med vt50. En ting LG vinder stort på er dog super god kundeservice hvis man er uheldig at der sker noget med ens tv. LG giver full money back til dig hvis de ikke kan fikse dit tv indenfor 10 arbejdsdage. Noget som jeg oplevede selv med min gamle LX950 hvor jeg fik mine penge tilbage og købte et LW980.
Af janbau
Tillykke jeg tror du vil blive rigtig glad ved dit nye fladskærm , vi er meget tilfredse med vores 47 Lg760 T .

Jeg valgte Lg P.G.A. Pasiv 3 D og også det flotte design og for at prøve et andet mærke da jeg har haft Sony som jeg har været meget tilfreds med .

Men da de har Aktiv 3 D blev det valgt fra og kun derfor . Men et Hx 855 har et rigtigt godt billede så den stod da også højt på min liste .
Af anubis
tak Loland , Janbau
er spændt til at få denne..
For resten er det utroligt hvor mange ting jeg bliver nødt at tjekke når jeg får denne.
Efter at jeg har læst meget her og der, kan man godt sige at det kræver meget at købe et fjernsyn.
Nu har jeg købt LG LED, skal jeg kigge efter :
• Banding – ved sporten
• Bleeding
• Clauding
• Bug 24HZ i mørk scene
Og hvis jeg skal returnere den ved jeg ikke hvis jeg skal bytte modeller eller tage et andet fjernsyn … det virker lige som at være problemer med alleandre modeller ( det samme problemer med HX851/ES8005 … og Burn in hos VT50 )
Så derfor har jeg sagt ”ja ” til tilbuddet insted at vente( eller bestille via internet ) at VT50 bliver billigere.
Det er kun spørgsmål af held! .. Og hvad jeg har set af LG TV var rigtig imponerende!( i et anden stil end VT50… men med andre fordeler )
Af orm08
Du kunne også bare nyde dit fede nye TV :)

Det er dit eget valg om du ser glasset halv tomt eller halv fuldt ........

Jeg ville se det halv fuldt, ellers er jeg bange for at du aldrig bliver tilfreds.

Det perfekte TV findes ikke !
Af anubis
Hej,

Er lige tilbage fra Elgiganten...
Jeg har lige kørt derned for at få et ekstra rabat... fordi det er tilbud på denne næste uge.
ingen problem ... og jeg fik en ekstra 1700 DKK Rabat.

God service i min Elgigant!

jeg kommer lidt senere med ekstra detaljer fordi jeg har også købt Blueray 3D og hjemmebio hos HIFI KLUB ( også en rigtig god service )

Tusind tak
Af anubis
så lille beskrivelse af den hjemmebiffen jeg får med min 55LM760T :

* Denon forstærker, receiver og Subwoofer
* 5 højtaler Dali IKON
* Panasonic Blue Ray BDT220

og ved siden af :
SONOS system og Logitech Universelle betjenning

Pris alt ink.( kabel )
12.500 DKK

Jeg får det hele ondsdag
Af anubis
Jeg har endelig fået min LM760
Så først blik :
• Bleeding ( i 3 punkt … Jeg gider ikke at få den skiftet… så har jeg kalibreret det sådan at de kan næste ikke ses )
• Problemer med signal fra min trådløs :
- Først dag var det umuligt at få mere end en streg … så har jeg fået fullrate at skifte frekvens med 10 %...
- Den anden dag… virkede ok … men til gengæld har den suge hele hastighed fra min Bærebar ( tv kørte 3G måske derfor ) .. så har jeg lige købt en signal extender… kommer vi at se hvad der giver
• Kalibrering :
Energy Saving OFF
Picture Mode ISF Expert 1
Backlight 41
Contrast 85
Brightness 50
H Sharpness 25
V Sharpness 25
Color 58
Tint G6
Super Resolution OFF
LED Local Dimming Bas
Dynamic Contrast Moyen (à slectionner absolument )
Noise Reduction OFF
MPEG Noise Reduction OFF
Black Level BAS
Color Gamut STANDARD
Edge Enhancement OFF
Color Filter OFF
Color Temp WARM
GAMMA 2.2
Balance des Blancs
Method 2 Point IRE
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4
Pattern Exterieur
Color Management System White Balance
Color Tint Luminance
Red 1 5 2
Green 3 6 0
Blue -10 -8 2
Yellow -2 -1 0
Cyan 3 8 1
Magenta -3 0 0
Det virker perfekt undtagen for hud gengivelse … virker lidt for “ orange” til min smag…
Har i en ide hvad jeg skal ændre for at lave det tættere virkelig farve ?

Så min vurdering
• Design : 8/10
• Billeder : 8/10 ( desværre kun 8 på grund bleeding og orange nuancer … men sort niveau er rigtig fint )
• 3D : 10/10
• Smart TV…. 9/10 – det er virkelig et børn venlig fjernsyn ( kun 9 pga af den kraftig Internet den kræver )
Brugeravatar
Af edinger
anubis skrev:Har i en ide hvad jeg skal ændre for at lave det tættere virkelig farve?
Jeg har ikke gidet at tjekke selv – men hvis du ikke allerede bruger Rasmus' indstillinger fra anmeldelsen, vil jeg da anbefale, at du forsøger dig med dem.
Af Mysen
Har du "kalibreret" den, eller har du bare indstillet den på øjemål? En kalibrering kræver måleudstyr og en standard at indstille efter, men jeg er nysgerrig efter, hvordan det er gået en amatør, hvis det da er det, du snakker om?
Af zippiz
Håber du lige kan hjælpe mig... Har lige købt mig et 55' LM760T jeg ville så indstille billede efter Rasmus indstillinger...

Jeg har fundet de fleste ting men mangler et par stykker...

Sort niveau står til "Auto" den er grå og jeg kan ikke ændre i den, nogle ideer ?? ("Billedvalg" her er Sort niveau, rigtig biograf og eye care, grå og kan ikke ændre dem)

Så skriver han noget der hedder RGB High og RGB Low, disse 6 indstillinger kan jeg ikke rigtigt finde...

Ekspertbetjening --> Hvidbalance.. Så kommer jeg ind i en menu hvor jeg kan sætte Rød Grøn og Blå. Der er et punkt lige over der hedder "Punkter" den står på "høj"

Er det her jeg skal indstille RGB High ??

Men så aner jeg ikke hvor jeg skal finde RGB Low?

Kan under "Farvestyringssystem" finde noget hvor den står på "Rød" også er der under punkter med "Mætning" "Farvetone" "Lysstyrke"

Har det noget med RGB Low at gøre ??

Håber nogle kan og vil hjælpe...