Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hh05lj
Hej folkens

Som ny her på flatpanels.dk (seriøs tv rookie) håber jeg på et par indspark til kommende køb af ny tv.

I første omgang vil jeg gerne høre hvorvidt i mener dette tv er godt til PS3 (primært FIFA) og alm. tv kiggeri (deriblandt en hel del fodbold)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744579

Jeg har cabel tv fra Yousee, hvis det gør nogen forskel.

Hvis nogen har holdninger til Philips generelt hører jeg gerne dem, da jeg aldrig selv har ejet et (tidligere tv's er Sony og Samsung)

På forhånd tak
Af hh05lj
Slet ingen der vil hjælpe?
Brugeravatar
Af edinger
Det kan som hovedregel altid anbefales først at gøre sig sit behov og brugsmønster klart og dernæst udse sig nogle skærme, som man pba. valide tests mener vil kunne indfri ens forventninger.

Frem for blot at vælge en tilfældig skærm ud fra pris og specifikationer.

Flatpanels har lavet en udmærket guide til skærme til forskellige behov, som man ikke går galt i byen med (link).
Af hh05lj
Du har ret, men efter at have læst mange tests og guides føler jeg mig stadig som en nybegynder på området.

Tv'et jeg linker til er ikke tilfældig valgt, tværtimod udvalgt efter længere tids søgen.

Formålet med mit indlæg var udelukkende at sikre jeg ikke købte katten i sækken.
Desuden mener jeg at jeg klart (og kort) beskriver mit behov og forbrugsmønster.

Iøvrigt bør ideen ved et forum jo være at man kan få andres meninger og ikke bare et link til en guide? Det var ihvertfald derfor jeg oprettede en bruger herinde for at få udsagn fra folk der ved mere om emnet end jeg selv.
Brugeravatar
Af MigSelv
hh05lj skrev:Slet ingen der vil hjælpe?
Nok ikke et spørgsmål om vilje, men nok snarere et spørgsmål om ejere. Man kan vel ikke forvente, at der findes ejere til enhver tv model, eller at alle tv ejere er brugere herinde.
Det er jo glæden ved nethandel, altid mere spændende, at se hvad man får.
Det bedste råd omkring funktionalitet / ydeevvne, tjek tv'et ud i en butik. Og hvis den fremtidige service i fysiske butikker ønskes, så lad handelen foregå der. Eller alternativt, køb på nettet, hvis produktet ikke opfylder kravene, send det retur. Når butikken så har prøvet det i et ½ års tid, så kan den lukke med et underskud på kontoen.
Af loland
MigSelv skrev:
hh05lj skrev:Slet ingen der vil hjælpe?
Nok ikke et spørgsmål om vilje, men nok snarere et spørgsmål om ejere. Man kan vel ikke forvente, at der findes ejere til enhver tv model, eller at alle tv ejere er brugere herinde.
Det er jo glæden ved nethandel, altid mere spændende, at se hvad man får.
Det bedste råd omkring funktionalitet / ydeevvne, tjek tv'et ud i en butik. Og hvis den fremtidige service i fysiske butikker ønskes, så lad handelen foregå der. Eller alternativt, køb på nettet, hvis produktet ikke opfylder kravene, send det retur. Når butikken så har prøvet det i et ½ års tid, så kan den lukke med et underskud på kontoen.
Nok mere et spørgsmål om at netbutikkerne ofter taber penge pr. solgt skærm og skal hive pengene hjem på tillægssalg/forsikringer. Tv markedet er nok det mest aggresive pt på priser, så der er ofte ingen penge i at sælge tv for netbutikkerne ;;)
Af hh05lj
I har ret i alt hvad I siger, men kunne en bruger herinde sige "Hej det tv passer sgu nok ikke dine behov" så havde det jo været lækkert.. Måske nogen herinde var bedre til at vurdere det end mig (helt sikkert faktisk):)

Desuden håbede jeg også på generelle erfaringer fra folk en Philips tv, såsom hvordan smart tv delen er hos dem eller om fjernbetjeningen er helt til rotterne.. Altså små pro's and con's fra folk der har Philips.. Det håber jeg stadig er muligt..
Af Falster
Jeg har et Philips LCD-TV 42PFL5405H (en 2010-model). Dengang blev det bedømt som et godt køb til prisen - ca. 5.000 kr.

Desuden har jeg et Philips 4000 series Smart LED-TV 32PFL4007T (en 2012-model). Det er jeg også godt tilfreds med.

Da det må forventes, at 5000-serien er bedre end 4000-serien, så er 5000-serien nok stadig et godt all round TV, men ikke noget state of the art.

(Ingen erfaringer med smart TV.)
Af hh05lj
Tusind tak:)

Nej du har nok ret i det ikke et State of the art, men når man gerne vil holde sit budget så må man nøjes her og der;)

Hvordan er menuen/indstillingsmulighederne på Philips? Er det overskueligt/ brugervenligt?
Af HJ
phillips er også gået over til en anden leverandør af skærmpaneler siden midten af 2012 :
The other major shake-up results from the Philips 40PFL5507H—an excellent TV that subsequently had its panel switched. We managed to get hold of the "Version 2" model, which uses a PVA panel instead of the first-rate UV²A panel used in the original model. Anyway, to cut a long story short, the new version is nowhere near as good. It has therefore lost two stars and been booted out of our buyer's guides.
fra Digital Versus

Det er nok svært at bruge gamle anmeldelser til at vurdere nye tv med..
Af hh05lj
Ok, så fik Philips lige er ordentlig hak i tuden! Tak for det

Men så skal jeg til at finde en anden kandidat til stue tv'et;)
Af HJ
Ok, så fik Philips lige er ordentlig hak i tuden! Tak for det
Ja det kan man sige, det er selvfølgelig kun een anmeldelse..
Af hh05lj
Det er det selvfølgelig, men problemet er bare hvis de sparer på panelerne - det er noget skidt, så meget har jeg trods alt lært;)