Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
Jeg så det også selv :) Og hvad jeg kan finde frem til, er det et rigtigt glimrende TV. Det vil (alene fordi det er plasma) være perfekt til film og TV, og vil være perfekt til spil, med det lille "men" at du skal være opmærksom på burn-in i den første del af TV'ets levetid (det gælder alle plasmaer). Det er ikke noget du skal være bange for, så længe man bruger sund fornuft så er man godt hjulpet ;)
Af Gicls
Mange tak for svaret

Er lidt i tvivl om hvad og hvor meget 600hz er

Jeg har stået i elgiganten og set forskellen på 50 og 100hz på LED, så hvor meget svarer 600Hz til i forhold til LED?
Hvis man altså kan sammenligne de 2..
Af DavidHimself
HZ-funktioner fortæller lige så meget om billedkvalitet som farven på foden, så det er ikke i sig selv en feature du skal lede efter - og du kan ikke sammenligne 600Hz plasma lige over med et 100Hz led eksempelvis :)
Brugeravatar
Af edinger
Gicls skrev:Er lidt i tvivl om hvad og hvor meget 600hz er.

Jeg har stået i elgiganten og set forskellen på 50 og 100hz på LED, så hvor meget svarer 600Hz til i forhold til LED?
Hvis du vil vide mere om hertz, er der et par glimrende tråde her:

• Testvideo i butikken (link)

• Hvad kan man bruge butikken til? (link)
Af lassekilde
Kan fortælle at du får et rigtigt godt tv til den pris, godt sort niveau og god kontrast samt lysstyrke. Har det selv dog i tysk udgave. Har heller ingen problemer med hurtige bevægelsesretning, og har heller ingen problem mged retension eller lign.
Af lassekilde
Nå ja og søg lidt på LG PA5500 det er den tyske og amerikanske model
Af PhDream
Der er godt nok meget vrøvl, der lukkes ud.

Bare fordi tv'et er plasma, er det ikke nødvendigvis perfekt til film, spil og hvad der ellers skrives.

Ikke alle plasma er lige gode OG det er direkte misvisende at skrive, at de er perfekte til spil, når plasma stadig i dag kan have problemer med burn-in. Desuden er LGs plasma kendt for at have et højt input lag, hvilket heller ikke gør dem "perfekte" til spil.
Af Mysen
Jeg er enig med PhDream. Hvis konsolspil har høj prioritet, så er der langt bedre muligheder.
Af lassekilde
Helt korrekt dets inputlag er relativitet højt, men lgs 2012 plasma er dem med mindst tendens til burin. Hvad jeg kunne finde frem til efter meget læsning
Brugeravatar
Af edinger
PhDream skrev:Der er godt nok meget vrøvl, der lukkes ud.
Morsomt.

Normalt er skrønerne om plasma negativt ladet. Så det er da om ikke andet forfriskende med en overvurdering af teknologiens fortræffelighed 8)
Af PhDream
edinger skrev:
Morsomt.

Normalt er skrønerne om plasma negativt ladet. Så det er da om ikke andet forfriskende med en overvurdering af teknologiens fortræffelighed 8)
På dette site er det omvendt. Plasma anses for den hellige gral for alt materiale, uanset kilde og anbefales derefter.
Af klingenberg
PhDream skrev:
edinger skrev:
Morsomt.

På dette site er det omvendt. Plasma anses for den hellige gral for alt materiale, uanset kilde og anbefales derefter.
Det er ikke korrekt. Der bliver ofte nævnt at der er en øget risiko for burn-in ved eks gaming og nyhedskanaler.

Når det så er sagt, så vil jeg til enhver tid foretrækker lidt burn-in, selvom jeg endnu ikke har oplevet det, fremfor clouding, bleeding, grå sort og alle de andre problemer der er med led.

Plasma ER den hellige gral sammenlignet med led, og indtil Oled kommer, simpelthen fordi teknologien tillader at gengive billedet mere korrekt. Har faktisk hørt CRT skulle være det allerbedste hvis kalibreret korrekt, men at slim-faktoren og produktionsomkostninger drev det ned.

Led/lcd er en pc-skærm teknologi, som blev porteret over som tv grunden slim-factor, lav vægt og lavt strømforbrug, men aldrig med henblik på billedkvalitet.