Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasH
Har lige fået en spritny Samsung 931C med posten. Men... Den summer ganske højt. Ikke bare "almindelig" strømlyde (hvis der er noget, der hedder det), men en høj summen.

Jeg kan høre, at det ændrer sig i takt med, at indstillingerne for brightness ændres. Falder det under 83 bliver det meget tydeligt ind til 20, så holder det op.

Er godt klar over, at den jo nok er defekt. Men det kunne jo være, det er en indstilling eller noget? - Så slap jeg for besværet med at sende retur...

Kører i 1280*1024 og via DVI.
Af zenne
Har lige prøvet på min at ænder på de forskellige ting, og jeg for absolut ingen unaturlige lyde frem. Så jeg tror bare du har været uheldig og bliver nød til at sende den retur!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg oplevede heller ikke noget på demoeksemplaret jeg havde under testen.

At det kommer når du ændrer på brightness tyder på, at det er strømforsyningen eller backlightenheden. Hvis det er backlight, plejer det som regel at være en seriefejl på produkterne, men siden det ikke er et udbredt problem (jeg har hvert fald ikke hørt om det), så tror jeg det er en halv defekt strømforsyning.

Så du har nok blot været uheldig, som zenne er inde på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der har været flere eksempler på andre eksemplarer af Samsungs 19" skærme de har haft samme problem - også konsekvent på alle modeller.
Af snowflake
Jeg har haft 2 samsung hjemme, en 19" og 20", som begge summede når brightness røg ned under 88. Har nævnt det herinde.
Af ThomasH
Tak for Jeres svar!

Og idag siger den så absolut intet... Selvfølgelig kun godt, men tror lige jeg vil høre efter de næste dage/uger.

Nu har jeg ikke brugt hverken DVI- eller strømkabel, der fulgte med i pakken. Men det kan vel på ingen måde have noget at sige?

EDIT: Glæden varede kort, nu støjer den igen... Den må retur :-(
Nogen her, der har erfaring med Infocare/Samsung's onsite-service, virker det ok?
Af jASP
jeg står med samme problem nu den piver så sygt at man ikke kan holde det ud, hvad har i andre der havde samme problem gjort?, for jeg gider ikke hører på det her, byttede skærmen og fik en der var oki eller fik en anden model/skærm?
Af zenne
ThomasH skrev:Tak for Jeres svar!

Og idag siger den så absolut intet... Selvfølgelig kun godt, men tror lige jeg vil høre efter de næste dage/uger.

Nu har jeg ikke brugt hverken DVI- eller strømkabel, der fulgte med i pakken. Men det kan vel på ingen måde have noget at sige?

EDIT: Glæden varede kort, nu støjer den igen... Den må retur :-(
Nogen her, der har erfaring med Infocare/Samsung's onsite-service, virker det ok?
Byt den hos forhandleren, er sikker på det er nemmere :)
Af marj
jeg ved godt det ikke helt er det samme, men jeg havde noget lignende samme problem med et Samsung fladskærms tv.

Det summede også ganske højt, og jeg havde det til service hos forhandleren, det endte dog med at jeg selv ringede til samsungs hotline og de fortalte straks at sådan måtte det slet ikke lyde. De fik så en fragtmand til at komme og hente tv'et for derefter at reparere det.
Af jASP
jeg sender det sku bare tilbage i morgen så må de lige bytte det, skærmen er ellers rigtig nice :D
Af ThomasH
jASP skrev:jeg sender det sku bare tilbage i morgen så må de lige bytte det, skærmen er ellers rigtig nice :D
Jeg fejlmeldte min via infocare.dk's fejlmeldingsportal under punktet eservice. Der blev jeg henvist til via getmore.dk, hvor jeg har købt skærmen.

Det virkede helt fint, fik en ny skærm tilsendt sammen med en fragtseddel til den defekte.

Den nye er ok, ingen lyde der ikke skal være dér...

Iøvrigt var den defekte produceret i december 2006 og en World Cybergames spec. edition. Den nye er fra september 2006. Måske dem fra december har en seriefejl, hvis Jeres defekte også er derfra?
Af IRdopefish
Iøvrigt var den defekte produceret i december 2006 og en World Cybergames spec. edition. Den nye er fra september 2006. Måske dem fra december har en seriefejl, hvis Jeres defekte også er derfra?
Min er også en WCG 2006 SE, men har ingen mærkelige fejl.. Ved dog ikke hvornår den er fra, hvor kan man se det?
Af ThomasH
IRdopefish skrev:Min er også en WCG 2006 SE, men har ingen mærkelige fejl.. Ved dog ikke hvornår den er fra, hvor kan man se det?
Hvis du piller det sorte plastic, som dækker over ledningerne bagpå, af, kan du finde en mærkat, hvor "Manufacturing date" er angivet.
Af jASP
ThomasH

har du fået din byttet?, har netop lige fået min byttet og den er sku gal med den stadig.