Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nybruger2905
Hej,

Har fået mig en Panasonic GT50.
Synes billede kvaliteten på THX er kedelig,
Har bla set broen på bluray...
billedet er meget mørkt og trist, set i en mørk stue.

Har prøvet billed indtillingen som Rasmus anbefaler på sin test.

Hvordan har i indstillet jeres?
Og hvad synes i om billedet
Af Nick_S
Generelt siger man om "korrekte" indstillinger at man faktisk skal bruge lidt tid til at vænne sig til det.
Men når man så først har vænnet sig til det kan man heller aldrig gå tilbage til det "almindelige" glansbillede mange skærme viser.

Du kan evt prøve deres nye THX Bright Room indstilling, hvis du mener THX Cinema er for "mørkt og kedeligt".

Du siger også du har prøvet Rasmus' indstillinger, men du nævner ikke hvad du syntes om dem?
Af nybruger2905
Brød mig heller ikke synderligt om den indstilling.
Ved godt pangfarver ikke er korrekt billede.

Men synes nu skærmen mangler lidt liv, himlen er eks nærmest grå, hvor den skulle være mere blå.
Af THM
nybruger2905 skrev:Brød mig heller ikke synderligt om den indstilling.
Ved godt pangfarver ikke er korrekt billede.

Men synes nu skærmen mangler lidt liv, himlen er eks nærmest grå, hvor den skulle være mere blå.
der tager du fejl, himlen er grå når den skal være grå og blå når den skal være blå, det er det der er meningen med thx og korrekte indstillinger. det er kildematerialet der bestemmer, tv'et laver ikke om på farverne i thx-biograf profilen.

nu nævner du broen, og ja broen er meget dunkel og kedelig i farverne, og ja meget grå. det er producenten og instruktøren der har valgt det, nok for at skabe en stemning...
Af nybruger2905
Fair nok den er grå når det er gråvejr.
Mener nu den godt må være blå i solskins vejr.

Må erkende det kun er broen jeg har prøvet på bluray
ellers har jeg prøvet diverse HD kanaler.

Prøver at teste igen i aften, med diverse bluray
Brugeravatar
Af MigSelv
Selv på film kan verdenen se trist og grå ud. :((
Af egevej
GT50 thx bright

Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle pro indstillinger?
Jeg kunne godt tænke mig, en pro indstilling der svarer til thx bright 8)

Hilsen
Egevej
Af fredizy
Du vil ikke bare bruge THX Bright room profilen?

Jeg prøvede i går at finde alternative indstillinger til GT50 men synes det var svært, da mange tager udgangspunkt i den amerikanske model.
Har I forslag til forums hvor der ligger alternative indstillinger til den nordiske eller den europæiske model?
Af egevej
hey
jeg vil gerne ha' pixelorbiter slået til, men kan ikke helt ramme brightroom indstillingen.

Du kan jo bruge indstillingen fra anmeldelsen her på siden :p
Af fredizy
Har du prøvet at ændre på gamma? Det synes jeg bringer den i retningen af Bright room.

Jeg bruger som udgangspunkt også indstillingerne her fra siden, men ofte har andre kaliberet på en anden måde efter f.eks. 200 timers brug.