Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Louis83
Hej Flatpanels og brugere

Jeg har for nylig købt et LG 760T. Fedt fjernsyn, men der er fra tid til anden lag. Når jeg ser tv er der lige et halvt sekund hvor billedet hakker nogen gange. Virker ikke som meget, men jeg lægger mærke til det, når det sker flere gange i løbet af et program, en fodboldkamp eller lignende.
Der har været forskellige indlæg om problemet på bl.a. nogle Samsung fjernsyn, men ingen løsning. Har kalibreret efter anbefaling herinde. Har også forsøgt med varianter af kalibrering (støjreduktion, Trumotion) , men har ikke fundet noget der hjælper.

Har TDC hometrio.

Har I noget bud på om det er fjernsynet, TDC signalet, eller....?

[/quote]
Brugeravatar
Af edinger
Lyder som en beregningsfejl i algoritmen.

Har du deaktiveret alle "billedforbedringskredsløb", herunder TruMotion, jf. Flatpanels-testen?
Af Louis83
Har kalibreret som de har anbefalet i testen ja...
Af polski12
det lyder der fejl på tv send lorte tilbage...... :o
Af loland
Tror ikke det er en fejl. Prøv at slå alt billed forbedring fra, og hvis det stadig er problemet er det måske fejl i signalet fra tdc. Det burde du kunne tjekke på boksen under signalinfo for at se om der er bitfejl
Af polski12
Bitfejl kan du se på tv i menu det kan jeg på min samsung...men ja det kan også være fejl på tdc trio... ja har høret mange sige det at det køre lort :(
Af lgowner
Louis83 skrev:Har TDC hometrio.
før du gør mere i at det er fejl på tv, så burde du nok se lidt DVBT tv først, altså sætte en antenne på og stille den på DR1 eller DR2 og selvom kanalen måske ikke er din favorit, så udelukker du at fejlen er på tv, hvis du så har det perfekte billed.

tdc trio er netværksafhængig og sidder du i en familie hvor nettet bruges ivrigt, så vil det gå ud over dit billed hvis netværk/pc ikke har opsætning på plads altså styring af prioritering af pakker, så vil dine pc'r hurtigt kunne tage hastigheden og dit billed på tv bliver ustabilt.

så har du success med DVBT signalet og ser ukodet kanaler som du mener er målet, så ved du tdc trio ikke er optimalt og du måske skal planlægge at skifte den ud med dvbt eller parabol.
Af Louis83
Tak for svar indtil videre. Tror også mest på at det er TDC / netværk der gør det. Jeg oplever eksempelvis ikke problemer, når jeg spiller PlayStation. Desuden er der stor forskel på hvornår og på hvilke kanaler det opstår (har eksempelvis lige set et optaget afsnit af Forbrydelsen uden nogen problemer overhovedet)
Af janbau
polski12 skrev:det lyder der fejl på tv send lorte tilbage...... :o
Hvorfor sådanne useriøse bemærkninger det kan Louis83 da ikke bruge til noget .
Af Louis83
Hej igen

Er - efter at have tjekket med bl.a. en dvd og et par PlayStation-spil m.m. - blevet ret overbevist om, at det IKKE er fjernsynet, men derimod tv-signalet (fra TDC Hometrio) der fra tid til anden gør, at jeg oplever det begrænsede lag...