Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
jones31 skrev:Prøv en dag at se "The Day After Tomorrow", og når isflagerne kører i starten, så hakker alle 50 Hz tv.
Det er heldigvis _ikke_ korrekt.
Af HJ
Jeg er ny her på forum og er på udkig i netop den prisklasse der bliver beskrevet her - og har kigget på samme modeller.

Indtil jeg begyndte at læse indlæg her på flatpanels var jeg også overbevist om at jeg skulle have 100hz (mindst) wifi m.m.

I Fona og Elgiganten blev jeg også bekræftet i disse valg - sælgerne var dog meget ueningen om valg af skærme Fona sagde gå efter Sony og Panasonic led EL-Giganten sagde Grundig var bedst i den størrelse.

Begge sagde Samsung var noget hø..

Spørgsmålet er så - hvilke specs. kan man sikkert gå efter?
Brugeravatar
Af edinger
HJ skrev:Spørgsmålet er så - hvilke specs kan man sikkert gå efter?
Du skal netop ikke gå efter specs, men (reel) ydelse.

Læs nogle tests. AVForums, HDTVtest og CNET er sædvanligvis ret pålidelige.
Af HJ
har bl.a. læst testen af den af Flatpanels anbefalede ES5500 på HDTV og den lyder jo lidt lunken..
det er jo lidt svært medmindre man kan finde pålidelige tests eller sælgere :)
Brugeravatar
Af edinger
HJ skrev:
har bl.a. læst testen af den af Flatpanels anbefalede ES5500 på HDTV og den lyder jo lidt lunken..
det er jo lidt svært medmindre man kan finde pålidelige tests eller sælgere.
Du mener forhåbentlig ikke, at en anmeldelse kan erklæres u-pålidelig, blot fordi den pågældende skærm ikke lige opnår den karakter, du havde håbet?

Du kan med fordel tage tingene i omvendt rækkefølge: Læse anmeldelser først og derefter udvælge dig en skærm ;)
Af HJ
Du mener forhåbentlig ikke, at en anmeldelse kan erklæres u-pålidelig, blot fordi den pågældende skærm ikke lige opnår den karakter, du havde håbet?
overhovedet ikke - men der er mange tests på nettet og de peger ofte forskellige skærme ud som de bedste køb.

så gælder det om at finde dem man kan stole på - men det kræver jo nærmest at man skal købe en skærm så man kan vurdere det :)
Brugeravatar
Af edinger
Flatpanels, AVForums, HDTVtest og CNET peger gerne i samme retning.
Af loland
Hvis dit budget er 6500 er sagen jo klar! :D

Txp42ST50Y til 6200.- ca :)
Af HJ
Flatpanels, AVForums, HDTVtest og CNET
Ok det vil jeg tage til efterretning..

Hvad er erfaringerne med tyske test sites - de fleste af de skærme jeg har kigget på er testet i tyskland - Chip, Stiftung Warentest (svarer til Tænk), Computer Bild m.fl.
Af larsenan
Dem der har ex653 har i nogle gode indstillinger ?

kan man bruge dem fra denne side's test af 2011 ?

modellen ex 723 After calibration
Picture mode: Custom
Backlight 5
Contrast 89
Brightness: 57
Color: 50
Hue: 0
Sharpness: 0
Color temperature Warm2
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Motionflow On
Film-mode Auto 1/Auto 2
Black corrector Off
Adv. Contrast Enhancer Off
Gamma 0
Auto Light Limiter Off
Clear White Off
Live Colour Off
Detail/Edge enhancer Off
R Gain -10
G Gain -9
B Gain 0
R Bias -2
G Bias -1
B Bias +1

Læs mere http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... z2Fdo6LkK9

Er custom = personlig på dansk ?
Jeg synes der meget mere spræld i billedet ved personlig frem for standard, men ved ikke helt hvad som er det mest korrekte.
Af Bent odense
Du kan gå ind i valg af motiv,Der er der nogen muligeheder som sport biograf osv, Du kan også barer vælge AUTO,Der viser motive automatisk ud fra det viste inhold.
Af larsenan
Jo tak, men derudover er der 3 indstillinger at vælge imellem standard, personlig og fyldig disse 3 indstillinger ændre meget uanset om du vælger sport biograf m.m i billed indstillinger
Af sich
Jeg har haft EX653 i et par uger nu og er ganske skuffet over ghosting ved hurtig bevægelse.

Billedet står superflot når det er stille, og selvfølgelig især ved HD indhold. Men når tingene bevæger sig over skærmen trækkes der tydelige spor efter det, som er meget generende. Jeg var nede i FONA og sammenligne med de to Sony modeller over denne, og de lavede alle samme.

Jeg kommer fra Plasma, så jeg var vant til et meget mere 'fast' billede. Er der ikke noget at gøre ved denne ghosting i LED skærme? Er det prisen for at have en tynd skærm der kan hænges op på væggen?

Ellers er jeg tilfreds med TVet, der som sagt har et superflot billede, bare det ikke bevæger sig... :s
Af Bent odense
Hvad instillinger har du på ex653.Du kan starte med at slå alt billede forbedringer fra.Og øko instilling fra.Motionflows til standard.Ved options knappen.Der kan du vælge motiv.Prøv AUTO.Men nu er ex653 et 50hz.Og det skulle jo ikke betyde noget.