Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennisnick
Hej folkens

Jeg er ved at kigge efter nyt TV og jeg er umiddelbart mest bidt på LGs modeller, herunder et af flg.:

47LM760T til 12.000,-
http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 576/review

47LM670T til 9.300,-
http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 149/review

42LM860W på TILBUD til 8.000,-
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-42lm860w (kan ikke finde anmeldelse)

Jeg har umiddelbart svært ved gennemskue hvilket TV giver mig mest værdi for pengene samt hvor vigtigt det er om TV'et har 1 eller 2 kerner.

Mit spørgsmål er så flg.:

Vil antallet af kerner (hvilket hovedsageligt bunder ud i processor-power, formoder jeg) påvirke nogle af TV'ets smart-funktioner i en bemærkelsesværdig grad?

Vil det påvirke stream-funktionen?

De basale krav til TV'et er at det kan streame uden problemer, samt at Smart-TV funktionerne fungerer godt, men dette fungerer iflg. anmeldelserne ganske fornuftigt generelt på LGs modeller og specielt med den nye fjernbetjening/pointer.

Har I nogle inputs før jeg foretager mig yderligere? På forhånd mange tak!

MVH Dennis
Af dk9000
Hvis det er til ren streaming vil jeg foreslå dig en dual core da den virkelig kan mærkes, vi snakker 6-7 gange hurtigere :)
Af klingenberg
dk9000 skrev:Hvis det er til ren streaming vil jeg foreslå dig en dual core da den virkelig kan mærkes, vi snakker 6-7 gange hurtigere :)
Lyder mærkeligt. Navigationen på smart tv bliver en tand hurtigere, men ved streaming gør det ingen forskel.
Af dennisnick
Jeg havde umiddelbart også bare gættet på at det ville påvirke brugen af apps, herunder dét at bladre rundt i menuerne, åbne apps (load-time), etc. Men ikke selve streamingen da denne vel afhænger af selve forbindelsesteknologien (WiFi/Bluetooth)?

Har I en idé om hvor der er mest bang for the buck i ovenstående TV'er?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes ikke det er en voldsom forbedring, men den er dog mærkbar.

Som en sidenote i denne tid, hvor Netflix-app-problemerne raser på de ældre modeller, så kan jeg nævne, at der indtil nu har været en tendens til at dual-core modellerne holdes mest opdateret. Jeg ved ikke om det ændrer sig når der kommer quad-core osv, men det er værd at tage med i overvejelsen.
Af janbau
Kan du nøjes med 42 42LM860W ville jeg vælge den . Men ville dog sige at en 42 tommer er for lille men det er op til dig .

Har selv 47LM760T som er et rigtigt godt valg , har i sidste uge været på tilbud i Elgiganten til 10000 kr .

Ville nok vælge en af disse for at få prisen ned da de grundligende har de samme funktioner som de Andre LG men til en lavere pris .
47LM670T kan fås i Ekspert . Du burde kunne få prisen ned på Bilkas Pris ved at nævne prisen for dem .
47LM660T 47LM669T Kam købes i Bilka til ca 8400 kr ( Pris som jeg har set i butikken flere gange ) Sjovt nok har Bilka tit en lavere pris end på deres netpris .
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/LG Pris 8800 Kr

Og så er der 47LM669 T som kan købes i Elgiganten 8785 kr ( Mugligvis kun nettet ) Men de kan jo skaffe det hjem . Den har været på tilbud hos dem for ca 14 dage siden til 6999 Kr .

Endelig kan LG også købes i Coop men kan ikke lige pt se nogle gode priser hos dem .

Hos elgiganten kan man nok få prisen ned ved feks at nævne tidligere priser .

Men har du lidt Is i maven så vent og se tiden lidt an da de stort set hver Weekend har nogle gode tilbud ( Det var her LM 669 T havde en pris på 6999 kr ) Tjæk hjemmesiden .

Lige pt er det som du selv nævner 42LM860W Inden længe kommer en af de andre Lg helt sikert med en god pris .

Ang køb af Tv i Feks Bilka Har de en rigtig god suport hvis noget går galt det har jeg ig min Bror oplevet flere gange .

Du skulle kunne se næste uges Tibudsavis idag efter kl 16-00
http://www.elgiganten.dk/cms/s-z3WsGQVu ... ilbudsavis
Af janbau
Rasmus Larsen skrev:Jeg synes ikke det er en voldsom forbedring, men den er dog mærkbar.

Som en sidenote i denne tid, hvor Netflix-app-problemerne raser på de ældre modeller, så kan jeg nævne, at der indtil nu har været en tendens til at dual-core modellerne holdes mest opdateret. Jeg ved ikke om det ændrer sig når der kommer quad-core osv, men det er værd at tage med i overvejelsen.
Min LM760 T bliver tit opdateret den blev det faktisk på den dag Netflix startede op i Danmark .
Jeg havde Netflix-app nogle dage før .
Af lgowner
janbau skrev:Min LM760 T bliver tit opdateret den blev det faktisk på den dag Netflix startede op i Danmark .
du må ikke glæde dig for tidligt. har et par LW modeller, og LG har ikke sendt nogen særlige opdateringer ud i flere måneder nu, hvor de var hurtige de første 4-5 måneder, så døde supporten og folk begyndte at se langt efter opdateringerne, og nu er det så vel 1-2 måneder siden de udgav en som kom efter 3-4 måneders dødvande for dem.

det som dog stadig opdateres ofte er selv apps delen, den henter da næsten opdateringer hver uge her.

De har vist officielt udmeldt at de ikke laver forbedringer til LW serien i forbindelse med netflix på andre forums, og nu kun vil rette hvad fejl der evt. findes i fremtiden, så ikke EOL endnu, bare EOS (EndOfSupport) og så kommer EndOfLife i år på LW modellen. Hvem husker serierne før det? og set nogen opdatering til de 2 år gamle modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
janbau skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg synes ikke det er en voldsom forbedring, men den er dog mærkbar.

Min LM760 T bliver tit opdateret den blev det faktisk på den dag Netflix startede op i Danmark .
Jeg tænkte mere på de efterfølgende år. LM760T er jo fra 2012, så lad os se, hvordan det forholder sig i 2013 og 2014. Hvis historien skal være en indikator, så er det nok LM860V og LM960V, der vil holde flest år pga. deres dual-core.
Af Dennishoeg
Hvorfor kun LG?

Hop ned i dit lokale Panasonic Center.
De kører pt. Tilbud på Panasonic TX-L47WT50Y til 11.999,-
WT50 er en fantastisk skærm, super fedt billede, samme fjernbetjening til bluray afspiller fra Panasonic/pioneer og samtidig styring af diverse receivere fra blandt andet Pioneer, Panasonic, Onkyo og Yamaha (Dette gælder også Soundbars)

Der er Dual core processor og designet er fantastisk.
Ud over selve skærmen. Og det faktum at det er sindsygt billigt! Så handler du også lokalt. Og oplever med sikkerhed en noget bedre service. End du gør hos elmutanten.
Af dennisnick
Tak for alle jeres inputs!

De ønsker ikke plasma-tv og har mere eller mindre bestemt sig for at det skal være LG, så jeg tror vi vil prøve at tage ud og kigge på den førnævnte 42" på tilbud og hvis ikke den er stor nok, venter vi lidt og ser hvad der kommer på bud, men umiddelbart tror jeg ønsket om dual core er tilstede efter jeres besvarelser i hvert fald!
Af Mysen
WT50 er Panasonics LCD topmodel.
Af Mysen
Dennishoeg skrev:. Og oplever med sikkerhed en noget bedre service. End du gør hos elmutanten.
Det hedder elgiganten, og deres service bliver efter min mening kun matchet af Bilka. Det skyldes den virksomhedspolitik, der føres, hvilket bl.a. betyder, at der pr. automatik er 2 ugers returret. Den er slet ikke dum, hvis man får en model med skavanker, og dem er der jo altså mange af med den priskrig, der føres. Returret er noget der skal tigges om i andre butikker, og så er det da sjovere at forhandle om prisen eller 3D briller o.l. i stedet.

Det er muligt, man ikke skal forvente rådgivning i elgiganten, men den kan man altså heller ikke være sikker på at få i andre butikker, er min erfaring.
Af lgowner
dennisnick skrev:De ønsker ikke plasma-tv og har mere eller mindre bestemt sig for at det skal være LG, så jeg tror vi vil prøve at tage ud og kigge på den førnævnte 42" på tilbud og hvis ikke den er stor nok,
tilbuddet til 7999,- er ihvertfald helt ok selvom de godt nok havde det samme for nogle uger siden. 42" må være sværere at komme af med.
dog burde 860 serien jo være en rimlig model, mangler bare nano led, som 960 serien byder på.

men design,cpu og 14 dages fortrydelsret ved køb på nettet og kan afleveres i den nærmeste elgiganten, så kan de prøve det i stuen og er det så ikke det de skal have, så kan den jo returneres.

men sammenlignet med de andre 2, så er det nok det bedste til prisen lige nu.

Kan ikke dy mig for at nævne at panasonic selv aldrig ville anbefale en lcd skærm, selvom den er deres egen. Det er afprøvet, når man kommer i kbh eller borup og afprøver plasma og beder om kvalitet, så får man lige historien om hvor dårligt lcd er, og de smider en plasma op ved siden af og gør det endnu mere tydelig for dig, hvis du er i tvivl. Så panasonic vil IKKE sælge dig lcd skærme den er helt sikker. (som vel betyder du skal kun købe panasonic plasma, resten er lige meget)