Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i flere år haft kig på Samsungs LED TV, men ville gerne vente til de kom ned på 5.000,-
Men det er aldrig sket igennem 5 år.

Så nu har jeg haft kig på Philips 42PFL4007(T) eller 42PFL4047T (ved ikke hvad forskellen er), som lige har været på tilbud i Føtex til 4.000,- og nu til 5.000,- i Elgiganten.

Kan det anbefales?
Eller er der andre tv I kan anbefale til ca. 5.000,-, minimum 40", 200 hz og PVR?

PS: I Føtex kunne man desværre ikke få lov at købe og prøve det indenfor de 14 dage og så returnere, hvis det ikke var godt nok, så jeg turde ikke købe det, da det var på tilbud.

PS: Ja, jeg har kigget efter en test af 42PFL4047T her på siden, men kunne ikke finde en test. Har også skrevet til Rasmus, men fik ingen svar.
Af Mysen
Samsung har da LED-tv til under 5000 kroner?
Hvorfor vil di have 200hz? Er du indforstået med, at det er en feature på et tv?
Af DavidHimself
Hvis du er bange for om TV'et lever op til dine forventning så køb på nettet - her har du altid fuld returret i 14 dage. Komplett.dk giver dig faktisk 45 dages FULD returret, så har du i hvert fald tid nok ;)

Når det så er sagt - så glem alle de forskellige "hertz-funktioner", de fortæller lige så meget om billedkvaliteten som farven på foden!
Af looploop
@DavidHimself : Betyder det at man også kan åbne det OG prøve det og stadigvæk kunen få pengene tilbage indenfor 14 dage?
Men implicit betyder dte vel så at man skal betale en formue i transport tilbage til forhandleren så?

@Mysen :
1) Jeg vil have 200 hz for at få ægte 100 hz og flydende bevægelser. Alle de tv jeg har kigget på hos forhandlere har jeg tydeligt kunnet se forskel på 100 hz og alt derover, dvs. fra 200 og op.
På 100 hakker bevægelserne.
2) Ja, Samsung har da tv under 5.000 men jo ikke med de specifikationer jeg nævner. Kan du give mig et link til et Samsung med minimum:
- LED,
- 200 hz og op,
- 40" og op
- PVR
Så må du meget gerne paste det her!
Af DavidHimself
looploop skrev:@DavidHimself : Betyder det at man også kan åbne det OG prøve det og stadigvæk kunen få pengene tilbage indenfor 14 dage?
Men implicit betyder dte vel så at man skal betale en formue i transport tilbage til forhandleren så?
Nej ikke en formue :) med Komplett.dk's kan du pakke det ud, og prøve det i 45 dage. Du skal blot kunne aflevere alt tilbehør (og kasse) tilbage igen i cirka samme stand. Og der skal du selvfølgelig betale fragten tilbage igen, ELLER bare selv kører ud og aflevere det (ved ikke hvor du bor, men de de bor vist i Hvidovre og inde i KBH)... men det er ikke lige frem en formue uanset. Det samme gælder hos de andre netbutikker (bare med 14 dage i stedet for 45)!
Af Mysen
looploop skrev: @Mysen :
1) Jeg vil have 200 hz for at få ægte 100 hz og flydende bevægelser. Alle de tv jeg har kigget på hos forhandlere har jeg tydeligt kunnet se forskel på 100 hz og alt derover, dvs. fra 200 og op.
På 100 hakker bevægelserne.
2) Ja, Samsung har da tv under 5.000 men jo ikke med de specifikationer jeg nævner. Kan du give mig et link til et Samsung med minimum:
- LED,
- 200 hz og op,
- 40" og op
- PVR
Så må du meget gerne paste det her!
Jeg kan poste et link til et Samsung-tv, der lever op til alt på nær 200 hz. Der er bare ulemper ved 200 hz, og der er ikke noget, der hedder "ægte" 100 hz. Jeg prøvede derfor bare at opsnuse, om du overhovedet var klar over, at der er ulemper ved 200 hz, at mange vælger at slå det fra, og at ALLE eksperter og billedentusiaster anbefaler at slå det fra?
hvis du er klar over dette, og du mener fordelen overvinder ulemperne, så er det da fint nok at sætte 200 hz som et krav, men hvis ikke er det måske lidt forkert at basere sit tv-valg på noget, man ikke vil bruge. Og det er i hvert fald forkert at basere det på den billedhåndtering, du på øjemål har vurderet i butikkerne. Jeg siger ikke, at et billigt Samsung-tv er lige så godt som et dyrt Samsung-tv eller sågar som andre mærker i prisklassen, men når du nu har et ret lavt prisloft og helst vil have Samsung, så vurderer jeg, at det er bedre vejledning at fortælle om mulighederne, end blot at pege på en model, der har specifikationerne, men som jeg ikke aner noget om.

Mht. returretten, så kan du spare portoen på en returing, hvis du handler i Bilka eller Elgiganten. De tilbyder også 14 dages returret i deres fysiske butikker.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg ÆÆÆLSKER, når folk taler om "ægte 100 hz" og "flydende bevægelser" som et POSITIVT krav... O_O

Jeg er i Mysens ringhjørne.