Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind for at finde ud af hvorfor Canal 9 HD har det med at hakke i billedet og lyden og lave sjove lilla firkanter rundt omkring, på vores 2011 Samsung D7005 TV i stuen.

Jeg har prøvet at sætte vores lille soveværelse 2012 Samsung LCD TV til også, samme stik, og den virker fint med Canal 9 HD.

Alle andre kanaler virker også fint på det store TV, undtaget 9'eren.

Har prøvet med normalt supermarked-antenne kabel og et dyrere yousee/stofa approved kabel med yousee/stofa approved stik på også. Samme resultat.

Har også prøvet at koble alt andet elektronik fra så der i stuen kun var tilsluttet TV'et, for at se om der var noget forstyrrelse i nærheden.

Nogen idéer?
Af Sangizer
OPDATERING: Har netop fejlmeldt mit TV hos Samsung pga den kendte "buzz" lyd fra denne model, og derinde mente han godt at det også kunne være derfor Canal 9 pixelerer, da det var en halv-seriøs fejl på board'et åbenbart.

Så nu afventer jeg lige en tekniker kommer og laver det, og så må vi se om det også fikser Canal 9 problemet.