Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej har haft mit Samsung ES8005 55" I 3 uger nu og er egentlig ovenud tilfreds.

Der er dog lige en ting jeg kom til at lægge mærke til...

Når vi ser 3D så er der Ca 3-4 horisontale skygge agtige linjer ved panorering op og ned. Det de er ikke vild tydelige men kan ses...

Andre der har set det før?

Når det er 2D er der intet at se, hvis der er noget så er det ikke til at se med mine kritiske øjne
Af PhDream
Det kan være pga. baggrundsbelysningen, men også pga. fliteret, som ikke er en helt ensartet flade. At du kun kan se det i 3D kan have noget at gøre med, at skærmen i 3D skruer op for baggrundsbelysningen og manglen bliver derved tydelig.

Har set det på næsten alle de skærme, jeg har kigget på. Min egen plasma har det - og her går jeg ud fra, at det enten er frontglasset eller filteret, som ikke er helt jævnt. Heldigvis er der ikke så mange op/ned panoreringer, og det generer mig ikke rigtig.
Af dk_iceman
Har prøvet og skrue helt op for baggrunds lyset ved 2D og der er der stadig intet at se heldigvis..

Nu er det ikke fordi vi ser ret meget 3D tvært i mod..

Og jeg har fået et ES8005 som er uden backlight bleed eller ret meget clouding så det er vigtigst...
Af dk_iceman
PhDream skrev:Det kan være pga. baggrundsbelysningen, men også pga. fliteret, som ikke er en helt ensartet flade. At du kun kan se det i 3D kan have noget at gøre med, at skærmen i 3D skruer op for baggrundsbelysningen og manglen bliver derved tydelig.

Har set det på næsten alle de skærme, jeg har kigget på. Min egen plasma har det - og her går jeg ud fra, at det enten er frontglasset eller filteret, som ikke er helt jævnt. Heldigvis er der ikke så mange op/ned panoreringer, og det generer mig ikke rigtig.
Hvilken model Panasonic har du