Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snaggu
Hejsa derude!

Her kommer endnu et indlæg om hjælp til køb af TV :)

Budget: Omkring 3500 +-

Jeg er en fattig studerende som er på udkig efter det perfekte TV (til omkring de 3500 kr ;) ) til noget PS3 og fodboldkampe. Jeg har haft kigget lidt på både elgiganten og komplett.dk's hjemmeside efter gode tilbud, men ved simpelthen ikke hvilket TV jeg skal slå til på.

Er der nogle der kan foreslå hvilket TV jeg skal købe eller måske slet ikke købe? :)

På forhånd, mange tak!
Brugeravatar
Af edinger
Du bli'r nødt til at udvide dit budget eller revidere dine krav.

Du kan så langt fra finde en skærm, som er "perfekt" til noget som helst til den pris, du er villig til at betale.
Af snaggu
Ved selvfølgelig godt at man ikke kan finde verdens bedste TV til 3500 kr :) Men det er det budget jeg har at gøre godt med, og tak for hjælpen @DavidHimself!
Af Supergris
Du skulle nok bare have valgt overskriften " Det bedste budget - TV til Fifa og fodbold ? " istedet...
Af snaggu
Det bedste budget?

Skriver som noget af det første i mit indlæg, at jeg har et budget på 3500.

Vor Herre bevares...
Brugeravatar
Af edinger
Vi er såmænd blot nogle, som opponerer mod tendensen til at bilde sig selv og andre ind, at man kan få det hele for det halve.

Afhængig af, hvor hyppigt du regner med at spille PS3, er Panasonic UT50 nok der, hvor du får mest billede for pengene.

Et billige løsning kunne være Samsung ES5505.

HDTVtest skrev:
Panasonic UT50

CONCLUSION – Before we reviewed the Panasonic TX-P42UT50B, we had the idea that the UT50 series' picture quality would be essentially the same as the excellent ST50's, factoring in the omission of the antireflective plasma screen coating on this cheaper display. That assumption turned out to be right on the money: provided you’re in a dimmer environment where its deep blacks won't be washed out by light hitting the screen, the TX-P42UT50 produces the same outstanding picture quality, and in the right environment, it's frankly hard to tell it apart from the very best.

If the Panasonic TX-P42ST50 were to be available for around £100 more, we'd probably argue for the UT50's redundancy. However, the TX-P42UT50B is priced at around £550, which is some £300 less than the 42-inch ST50. For users in darker viewing environments who don't care for the ST50's sleeker design, built-in wireless connectivity or Infinite Black Pro screen filter, the UT50 is almost all good news. In such environments, it completely smokes LCD-based TVs (which is the bulk of the competition at this price point) in just about every way, with its ultra-low input lag, near-perfect screen uniformity, and naturally achieved deep blacks. Just don't touch that "N" button.

Read full review

Billede

HDTVtest skrev:
Samsung ES5500 (ES5505)

CONCLUSION – The Samsung ES5500 is a decent budget LCD-based HDTV, although it doesn’t excel in enough areas to get an all-out recommendation. Overall image quality is a step back compared to what we’ve seen from Series 5 in the past: in particular, we remember that the B550 (three generations before) featured a panel of comparable quality to those found higher up in the range, with less low-tone smearing, and on certain units, a full colour management system with near-perfect accuracy. Perhaps the addition of “Smart TV” features at this price point has forced compromises elsewhere?

The UE40ES5500′s biggest strength is surely its gaming responsiveness. If you can see through the motion blur, you’ll be rewarded with very low input lag from connected games consoles and PCs. In fact, some console users even find that a screen with inherent motion blur helps them better enjoy games with low frame rates (most games on the underpowered current generation consoles only run at 30fps) due to the “smoothed motion” appearance.

We’re not convinced that this is as good as £500 can buy, but if you can accept motion clarity which is low even by LCD standards, then you’ll be rewarded with decent colour accuracy, good contrast performance, and a good selection of web connected features.

Read full review

Billede
Af Supergris
Budget betyder såmænd bare, at man har en begrænset pose penge til rådighed, som du selv nævner, ergo kan man ikke få det bedste tv, penge kan købe, så ingen grund til at blive tøse-fornærmet, når vi blot prøver på, at specifere dine krav og ønsker...
Med andre ord " Man kan ikke få det " perfekte ", når man samtidig ikke har ubegrænsede midler ", derimod kan man altid prøve at finde et best-buy indenfor budgettet, der er til rådighed.
snaggu skrev:Hejsa derude!

Her kommer endnu et indlæg om hjælp til køb af TV :)

Budget: Omkring 3500 +-

Jeg er en fattig studerende som er på udkig efter det perfekte TV (til omkring de 3500 kr ;) ) til noget PS3 og fodboldkampe. Jeg har haft kigget lidt på både elgiganten og komplett.dk's hjemmeside efter gode tilbud, men ved simpelthen ikke hvilket TV jeg skal slå til på.

Er der nogle der kan foreslå hvilket TV jeg skal købe eller måske slet ikke købe? :)

På forhånd, mange tak!

Mit bedste bud 32ls570t skulle kunne gøre det.
Af PeterD
Denne er lidt svær. Den perfekte skærm findes ikke, nøjagtig ligesom den perfekte kvinde....... :)

Alle (unge mænd) vil jo gerne have den bedste skærm til sport (bold) og PS3 til den billigste pris, så at smide et sådan spørgsmål op, er du sikker på at få 20 forskellige svar. Lidt svært at kunne bruge til noget...

Generelt er den opfattelse at LCD er bedre til PS3 end plasma (lavere inputlag?), MEN plasma giver HELT KLART det bedste billede til alm. tvkiggeri ("blødere billede og klarere farver", ingen "pixels" (lidt svært at forklare til nybegyndere..) og er også bedst til film (sortniveau, opdateringshastighed)....

Stuck in the middel? Overvej hvad du bruger skærmen mest til..

Jeg behøver ikke fortælle dig at du ikke får den nyeste teknologi til 3500 kr og ALLE skærme som er nævnt her er rigtig gode bud. Men skal jeg "også hoppe med på vognen" er Edingers valg af Panasonic rigtig godt..

Men overvej også hvad du har plads til:32", 37" eller 42"eller størrere..?

Hvis du VIRKELIG skal have en fremragende skærm i 42" skal du nok op i ca. 5-6000 kr...
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:Generelt er den opfattelse at LCD er bedre til PS3 end plasma (lavere inputlag?)
Det er altså ikke korrekt.

Dilemmaet omkring plasmaskærme til konsolspil er, at mens skærmene på den ene side klarer opgaven bedre end LCD, risikerer de på den anden side at udvikle retention eller ligefrem burn-in ved (for) hyppig gaming.

Billige(re) LCD-skærme klarer sig i øvrigt ofte bedre end topmodellerne, hvad angår indput lag. Antageligvis pga. færre "kredsløbsforstyrelser".
Af PeterD
Okay..Tak fordi du kunne gøre det mere tydligt...Havde mine oplysninger fra nogle Gamer groupies... 8)

Men som også sagde at hvis der endelig skulle spilles konsolspil på en plasmaskærm, var Panasonic et helt fint mærke pga. skærmens kvalitet :)

Kan så spørge her om det holder stik?
Af ipnd
Nu må i stoppe med at fluekneppe hans spørgsmål, i ved jo allesammen udemærket godt at når han skriver budget på 3500, mener han det bedst mulige TV til de penge...

Ingen grund til at spille fransk klovn..

Anyway tilbage til topic, jeg tror umiddelbart at hvis du skal have et godt TV til den pris, bliver du nødt til at holde dig nede i de mindre størrelser skærme. Nu går jeg heller ikke ud fra du som studerende har den største stue, så jeg tænker du måske kan slippe afsted med at sidde ret tæt på skærmen især når du spiller PS3?

Hvis jeg var dig ville jeg se om jeg ikke kunne finde et 26" eller måske 32", 100Hz(Ikke CMR og hvad de nu ellers kalder de der har kunstigt højere Hz). Eventuelt gå efter noget brugt på DBA, der er nogle gange penge at spare på folk der er røget på røven :)

Held og lykke!
Af 2 T ´er Uden H
Hvordan er dit forbrugs mønster i forhold til Sport/Ps3, snakker vi mange timer om dagen med meget af det samme indhold? :)

Hvis ikke det vil være over en måske 4 timers Fifa/sport med samme elementer på skærmen dagligt og du har mulighed for at mørkelægge rummet lidt vil jeg umildbart anbefale LG 42PA450. Risikoen for burn-in er typisk ikke ligeså høje på lavpris plasma skærmene som på top modellerne med 3D paneler, det er dog stadig altid godt at være opmærksom på.

Link til skærmen:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK