Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har to problemer som jeg søger lidt hjælp til her.
Det første er følgende:
Jeg har to gulvhøjttalere i mit 5.0 surround sæt, som trænger til at blive løftet op fra gulvet nu da jeg er flyttet i lejlighed med dårligt trægulv på 1. sal. Skal jeg bruge spikes eller skal jeg bruge en lydabsorberende løsning nok indebærer noget gummi af en art?

Næste problem:
I min nyt reol med skab i bunden står min NAS og summer (og det kan høres). Lige nu står den på noget tykt ekspanderet polystyren (gulvisolering) og det er ikke optimalt, men bedre end ingenting. Problemet er den kan høres meget tydeligt. Frekvensen ligger fra 125 hz til 500 hz. Hvad kan jeg gøre for at eliminere denne lyd?

Håber folk kan hjælpe, selvom det er temmeligt langt væk fra hvad der normalt snakkes om her.
Af fredizy
Jeg lytter med, da jeg har lidt samme problem med min NAS ;)
Den står i en kasse på et trægulv som simpelthen forstærker lyden kraftigt.

Hvordan måler du hvilke Hz der er tale om??
Af Andersss
Jeg bruger en simpelt app som måler lyden og gengiver den skematisk opdelt i frekvenser med styrken på disse.
Det som jeg læst mig frem til, er at man skal skal bruge en form membran som absorberer den lavfrekvente støj. Princippet skulle bare være en kasse i en kasse hvor de to kasser skaber resonans, som så ophæver støjen. Problemet er så resonansen, men den skulle kunne overvindes ved bruge noget gummi eller lignende som kan absorbere denne. Den er død besværligt -.-
Af fredizy
Hvilken app bruger du?

Jeg har lidt ferie i denne uge, så skal selv rode lidt med det.
Af Andersss
Den hedder iAnalyzerLite. Til iOS.