Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyber Andy
Hvis der opstår fejl som er permanente - er der så ikke reklamation på tv'et?
Af Ham_Der_Hansen
Molix m.fl.

Jeg håber I får styr på jeres skærme igen og at de ikke har lidt permanent skade og I så fald, at de har lidt uoprettelige skade føler jeg virkelig med jer :(

Håber I får nye skærme, for det er godt nok sur r**
Af zappedronningen
Er der noget nyt? Jeg har fået samme (pludselige) problemer med mit VT50. Eurosport efter 3 uger, selvom jeg ikke har set meget i forhold til hvad jeg plejer. En uge efter var det så kanal 5. Har endnu ikke haft problemer med de mere eller mindre gennemsigtige (DR, TV2, TV3 m.fl). De første 3 uger så jeg heller ingen retention, men nu skal der kun få minutter til på f.eks kanal8, ttv el tv'ets menu. Øv at "markedets bedste tv" ikke kan bruges til at se tv på! På AVForums kan jeg se, at andre har samme problemer, mens de fleste er heldige og kan bruge tv'et som de har lyst (f.eks spille i timevis) uden nogen som helst problemer. Ville være noget nemmere at købe nyt tv, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var nogenlunde ens. Og ikke skulle være satse på at vinde i lotteriet. Så meget for den berømte japanske kvalitet :((
Af duster
sjovt nok har jeg fået at vide 3 steder nu at burn-in ikke er et problem på vt50 serien..og det ene sted er et panasonic-center..
Brugeravatar
Af edinger
duster skrev:sjovt nok har jeg fået at vide 3 steder nu at burn-in ikke er et problem på vt50 serien..og det ene sted er et panasonic-center..
Uagtet hvad der måtte blive sagt og skrevet forskellige steder, kan det konstateres, at burn-in (eller retention) forekommer. Også på VT50.

Dermed ikke sagt, at det er et (udbredt) "problem". Men det eksisterer.
Af duster
burn in skulle være yderst sjældent men retention skulle forekomme .. de sagde alle at man bare skulle se en god blu-ray film hvis det kom :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når nu burn-in oftest ses i hjørnerne hvor logoer mv. sidder, så er en BluRay, som typisk er i 2.35:1 format nok ikke det bedste valg, da der så vil være en sort bjælke hvor logoet er brændt fast. Og sort afhjælper lige netop ikke fastbrændte elementer.
Brugeravatar
Af edinger
duster skrev:burn in skulle være yderst sjældent men retention skulle forekomme .. de sagde alle at man bare skulle se en god blu-ray film hvis det kom :-)
Nu ved jeg ikke helt, hvad dit ærinde er. Men hvis det er at udstille Panasonic Center-sælgerne som ligeså fulde af salgssnak som den gennemsnitlige sælger af forbrugerelektronik, er det lykkedes ganske fint, jf. nedenfor.
Torben Rasmussen skrev:Når nu burn-in oftest ses i hjørnerne hvor logoer mv. sidder, så er en BluRay, som typisk er i 2.35:1 format nok ikke det bedste valg, da der så vil være en sort bjælke hvor logoet er brændt fast. Og sort afhjælper lige netop ikke fastbrændte elementer.
Af zappedronningen
Jeg er spændt på, hvad forhandleren siger, når jeg ringer i morgen. Mit er som sagt helt tosset. Vi overlevede dog landskampen på kanal6 (som jeg slet ikke har set tidligere). Jeg satte kontrasten helt ned på 20. Så kun de 2*45min, ingen optakt eller eftersnak og slog over på en anden kanal i pausen. Så tog det "kun" en 3 timer, før logoet var væk ::l
Torsdag så jeg et enkelt serieafsnit, dvs 40-45 min med logo på kanal4, som jeg kun ser den ene gang om ugen. Kontrast på 24 el 25. Det tog også ihvertfald 3 timer, før 4-tallet var helt væk.
Eurosportlogoet i højre side er langt om længe væk (14 dage), 5-tallet har jeg stadig, ihvertfald på gul baggrund. Og har i 10 timer haft et Eurosportlogo i venstre side, fordi jeg igår forsøgte at oprette det gratis prøveabonnement på EurosportPlayer, som Panasonic tilbyder. Logoet var nok på i 10 max 15 minutter, mens jeg ventede på en mail, der aldrig kom.
Det ser også ud til, at der er ved at komme et "DR" i venstre side.
Af duster
dvs man skal holde sig fra det eller hvad
Brugeravatar
Af edinger
duster skrev:dvs man skal holde sig fra det eller hvad
Ingenlunde. Blot at man skal omgås plasma med omtanke og være opmærksom på sit brugsmønster.

Plasma er ikke for alle, men er for mange et rigtig fornuftigt valg.
Af duster
er bare lidt nervøs nu for jeg har lige købt et samsung 7005 led men er meget ked af billedet på det derfor har jeg arrangeret det så jeg kan bytte med en ny panasonic 55 vt 50 .. men hvis det er et stort problem med burn-in og retention skal jeg jo nok tænke mig om en ekstra gang
Af zappedronningen
Nu har jeg lige snakket med forhandleren (Panasonic Center), der heldigvis heller ikke syntes, det lød normalt og mente, det skulle sendes ind til Panasonic. Så får vi se, hvad de siger, når han har snakket med dem.
Duster nogle har som jeg problemer og får af deres forhandler at vide at det er "normalt" og ikke en fejl, andre (på AVSForum) har nærmest "mishandlet" deres med 6-7 timers gaming, kraftige logoer mm fra dag et, og får de en smule IR, er det væk på få minutter. Så det er vist lidt som man er heldig til. Bare utroligt, at der skal held til for at få et nogenlunde fejlfrit tv, hvad enten, det er plasma eller LCD.
Af zappedronningen
Så hørte jeg endelig fra forhandleren. Mit tv bliver afhentet i morgen. Så kryds fingre for, at de finder en fejl.