Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
@mbm
så er der ikke meget at gøre :(
pgl skrev:Bliver appen installeret på tv'et eller bliver USB-nøglen nød til at blive siddende i USB porten, så længe man vil have adgang til appen?
den bliver på usb nøglen.
har ikke set en copy/paste funktion i tv apps menu'n.
men måske findes den.
Af pgl
Jeg har lige forsøgt at gøre som der er blevet beskrevet, men kan desværre ikke finde nogen DR.nu app i "mine programmer".

Det er et LG 60pm680t tv jeg har (fra 2012), opbygningen af smart tv'et er muligvis en smule anderledes end andres. "Mine programmer" ligger eksempelvis som en fast menu i bunden af skærmen og jeg skal trykke til siden for at bladre imellem dem.

Kan det muligvis tænkes at mapperne skal kaldes noget andet på usb-nøglen?

Da jeg skulle installere en softwareopdatering via usb-nøgle, der skulle det ligges i en mappe der hed "LG_DTV". Så det har jeg også forsøgt mig med, dog uden held.

Jeg håber at der er nogle af jer der kan guide mig, så jeg også kan få glæde af appen :-)
Af pgl
Fandt selv ud af det... man skal åbenbart vælge at slå over fra apps på tv til apps på usb-nøgle. Desværre kan den ikke overføres til quick menuen.

Fed app!!! :D
Af RuneDJ
Jeg har lagt en ny version 0.7 ud. DR havde ændret tidsformat så hvis man klikkede ind på TV-Avisen eller Deadline var datoerne ubrugelige.

mvh rune
Af flatnew
Hej Rune

Det lyder virkelig lækkert med denne app!

Jeg har et Lg lm620t og fulgt guiden til punkt og prikke, men der dukker desværre ikke en DR.NU app når jeg slår over på visning af apps på usb-nøglen. Nogle idéer til hvad problemet kan være?
Af Pniels
flatnew skrev:Hej Rune

Det lyder virkelig lækkert med denne app!

Jeg har et Lg lm620t og fulgt guiden til punkt og prikke, men der dukker desværre ikke en DR.NU app når jeg slår over på visning af apps på usb-nøglen. Nogle idéer til hvad problemet kan være?
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig, men sådan gør jeg på en lm760t:
Tjek på usb nøglen at mappen lgapps ligger i roden, jeg er altid logget på, jeg trykker på my apps på fjernbetjenningen > pil opad en gang så mine programmer er opmærket > ok >derefter pil opad > pil højre to gange så usb er mærket op, så kan du måske se gul DR.NU app.
Jeg prøvevede en del gange inden det lykkedes uden jeg fandt ud af hvad der er udslags givende.
Prøve evt først om du kan afspille film eller fotos fra den pågældende usb nøgle slet dem derefter lig appen på og prøv igen og den port hvor der står usb apps hvis der er flere porte, prøv evt forskellige usb nøgle.
Af TBH
Hej
Jeg har prøvet at lægge den ind på mit LM669t ,men når jeg lægger filen på et usb stick, vil tv ikke genkende
usb stikket, så snart jeg fjerner filen igen, er der ingen problemer med at se det øvrige indhold på usb.
Nogle ideer?
Af Cassius99
Har lg 760t. Har lagt programmet over på min usb og sat den i apps usb porten. Det ser ikke ud til at virke. Kan ikke finde ud af hvor man ændrer fra apps på tv til apps på USB. Nogen der kan hjælpe?
Af Pniels
Cassius99 skrev:Har lg 760t. Har lagt programmet over på min usb og sat den i apps usb porten. Det ser ikke ud til at virke. Kan ikke finde ud af hvor man ændrer fra apps på tv til apps på USB. Nogen der kan hjælpe?
Prøv men magic remote:
1. tryk på "My apps"
2. Peg på "mime programmer" lille felt over apps så den bliver rød, og klik "ok" så får du en side med alle apps, ude i højre lige forved en bar der viser hvor mange MB der er brugt er der en lille USB ikon klik på den og så er der kun en apps som helst skulle være DR.NU
Håber det hjælper.
Af Cassius99
Mange tak. Der er intet ikon. Jeg prøver med en anden usb ved lejlighed og håber det hjælper.
Af flatnew
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig, men sådan gør jeg på en lm760t:
Tjek på usb nøglen at mappen lgapps ligger i roden, jeg er altid logget på, jeg trykker på my apps på fjernbetjenningen > pil opad en gang så mine programmer er opmærket > ok >derefter pil opad > pil højre to gange så usb er mærket op, så kan du måske se gul DR.NU app.
Jeg prøvevede en del gange inden det lykkedes uden jeg fandt ud af hvad der er udslags givende.
Prøve evt først om du kan afspille film eller fotos fra den pågældende usb nøgle slet dem derefter lig appen på og prøv igen og den port hvor der står usb apps hvis der er flere porte, prøv evt forskellige usb nøgle.
Pniels : det virker desværre ikke. Enten genkender tv'et ikke usb-nøglen, og når den så gør, viser den ingen apps når jeg skifter over til usb-visning.

Ofte er det som om tv'et ikke kan læse usb-nøglen når lgapps mappen er pakket ud i roden af usb'en..

Håber der er nogen der ligger inde med en løsning?:)

Har i øvrigt prøvet forskellige usb-nøgler og de er formateret i FAT-format.
Af lgowner
flatnew skrev: Pniels : det virker desværre ikke. Enten genkender tv'et ikke usb-nøglen, og når den så gør, viser den ingen apps når jeg skifter over til usb-visning.
jeg tror du misforstår pointen i at have den på usb stick her.

du skal ikke ind under usb-visning for at se medie indhold eller film. du skal ind under MyApps på tv't og her kan du så guide dig selv frem til dine egne apps , som altså så er på usb stick.
Af flatnew
jeg tror du misforstår pointen i at have den på usb stick her.

du skal ikke ind under usb-visning for at se medie indhold eller film. du skal ind under MyApps på tv't og her kan du så guide dig selv frem til dine egne apps , som altså så er på usb stick.
Jeg er inde under Myapps på tv'et. Her kan vælges mellem 2 former for visning af apps: 1. dem som ligger på tv'et eller 2. apps der ligger på usb'en. Når jeg her vælger visning fra usb, dukker DR.NU'appen ikke op
Af Pniels
Hej Alle

Ja jeg har ikke flere bud på hjælp, end jeg pt bruger en medion usb på 16 mb der er formateret i fat 32, og det eneste der ligger på den, er en mappe der hedder LGAPPS og at tv har slået en anden reklame usb ihjel som ellers kørte fint på min gamle 980, måske man ikke skal flå usb stikket ud medens den er i aktion!!
Firmware på min 760t er 04.01.63 mener det den seneste, og der er tilsluttet en harddisk i usb 1.

Det kunne være skønt hvis man kunne instalere apps, lige som man kan på nogle af Samsungs modeller, så vi var fri for det usb sjov.