Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Booze
Har netop købt mig et 55vt50 :-)

MEN jeg har også problemet med Viera Viewer!

Jeg kan sagtens sende fotos, video samt mp3 til tv'et, men jeg kan ikke den anden vej...

Jer som har haft problemet, har i løst det ? I så fald, hvordan ?!

Mvh
Allan
Af fredizy
Jeg har endnu ikke fået min til at virke. Helt samme situation som du beskriver, med de andre finesser som virker. Det er virkelig træls, da jeg sagtens kunne få stor glæde af det.

Lad mig høre hvis du oplever fremskridt.
Af fredizy
Nu har jeg så prøvet med den tredje router og stadig samme problem. Alt virker i app'en undtagen viewer funktionen!!!

Jer der har fået dette til at virke, bruger i nogen specielle indstillinger i routeren? Slår I nogen sikkerhedsindstillinger til/fra på routeren? Hvordan med indstillingerne på tv'et - ændrer i noget her?

Jeg vil så gerne have det til at spille!!
Brugeravatar
Af Inside
fredizy skrev:Nu har jeg så prøvet med den tredje router og stadig samme problem. Alt virker i app'en undtagen viewer funktionen!!!

Jer der har fået dette til at virke, bruger i nogen specielle indstillinger i routeren? Slår I nogen sikkerhedsindstillinger til/fra på routeren? Hvordan med indstillingerne på tv'et - ændrer i noget her?

Jeg vil så gerne have det til at spille!!
Husk at REC LIVE VIEW ikke må være sat til :)
Af Nick_S
Og at DLNA server i Netværkslinkindstillinger skal være slået til også!
Af fredizy
REW LIVE er slået fra.Jeg har sågar taget HDD helt fra, så den ikke skaber problemer.
DLNA er også slået til.

Kan det tænkes at routeren er for gammel til at kunne klare joppet?
Af Booze
Min opsætning fungerer heller endnu...

55vt50
Tdc Hometrio
Acryan medieplayer

HTC Incredible S telefon

Systemet er forbundet med Hdmi-kabler fra 'boksene' til tv'et og derfra et optisk lydkabel fra tv'et til forstærker for surroundsound.

Endvidere har jeg også prøvet at tilslutte hometrioen til tv'et med jackstik, for at bruge av-indgangen istedet for hdmi-indgangen...

MEN jeg kan dog 'streame' indholdet fra sd-kortet til telefonen...
Af Nick_S
Man kan ikke sende Live TV fra tilsluttede bokse. KUN den indbyggede tuner.
Af Booze
Ja så var der jo en logisk forklaring på dét! :D

Tak for input...
Af DK-man
På min VT50 er der ingen problemer med at se tv på min iPhone, men til gengæld kan jeg ikke se mine billeder der ligger på min iPhone på tv'et??

Vælger Media på mobilen og når jeg så trykker på Image så får jeg flg. besked:
The user has denied the application access to their media.

Nogle gode råd??

PFT
Af fredizy
Hvilke tuner gør I brug af, når I har held med tv overførsel til f.eks. IPhone?

Jeg bruger selv satellittuneren og jeg kan bare ikke få det til at virke.
Af DK-man
fredizy skrev:Hvilke tuner gør I brug af, når I har held med tv overførsel til f.eks. IPhone?

Jeg bruger selv satellittuneren og jeg kan bare ikke få det til at virke.
DVB-C
Af Nick_S
Sørg for at lokalitetstjenester er "til" i indstillinger eller virker applikationen ikke.
Af fredizy
Jeg har muligvis løst mysteriet for mit eget vedkommende. Jeg tror simpelthen ikke det fungerer efter hensigten ved brug af tv'ets sattelittuner.

Jeg prøvede nemlig at tilslutte min gamle stueantenne og med det samme var der hul igennem Vieweren på DR HD. Dette er et DVB-T signal, og her var der altså ingen problemer.

Endnu en gang kan det vel bare konstateres at der muligvis er søsat en feature der ikke er gennemprøvet. Er der nogen der bruger DVB-S tuneren der har fået det til at virke?

Jeg vil sende Panasonic en mail og foreligge dem problemet for jeg synes virkelig ikke det er i orden, hvis min observation er rigtig.