Nu kan jeg kun tale for hvad jeg har set i butikken hvor lysforholdende somsagt ikke er helt optimale, har dog stået og leget med indstillingerne på både ES5505 og EH5005, samt Sony ex653.
Hvis vi tager ES5505 vs EH5005 så syntes jeg så vidt jeg husker at Film profilerne hver især gir et ret ens resultat af billede, det kan måske enda være det er samme VA panel?
ES5505´eren kommer dog med Smart tv platform, PVR funktion og lidt ekstra tilslutnings muligheder, samt er kant belyst LED.
EH5005 er der sparet rent funktions og tilslutnings mæssigt, men er stadig ligeså rammeløs. Skærmen er dog tykkere pga Bagbelyst LED dioder, dette giver dog en fordel med en mere jævn fordeling af lyset så Backlight Bleeding ikke er så problematisk.
En af mine venner har selv købt 46ex653, han bruger den meget til ps3/film/sport/alm tv og jeg syntes det er en ret lækker skærm til prisen, og han er selv også godt tilfreds.
Jeg syntes den er godt med når vi snakker rent funktions og design mæssigt, blandt andet med ikke bagudpegene stik til let vægmontering hvis man vil det, ikke som på 5005/5505 hvor stikkene peger bagud.
Der er inbygget wifi så dongle ikke kræves, tilgengæld halter Sony´s smart tv en del, men Sony entertainment network er spændende hvis man kan lide musik, og film kommer der også på et tidspunkt, samt den skulle være google tv ready

Den daglige betjening og især kanalsorteringen ved Sony´s menu virker også meget brugervenlig uden for mange under menuer.
På billedesiden syntes jeg mere om Sony´s "personlige" profil der giver adgang til en god del billedeindstillinger og man hurtigt kan få finjusteret til et naturligt og behaligt billede,især efter scanning backlight aktiveres.
Dette er baseret på min egen mening om skærmene, og det er ikke sikkert du er enig, det bedste er hvis du selv tar ud og ser på dem i butikkerne for at danne dig et indtryk, hvis demo film står og køre så spørg om du må få fjernbetjening og se noget andet kildemateriale i SD/HD opløsning imens du ser indstillings mulighederne og billedet, evt selv medbring en usb pind eller lign med en film/program på der kan testes med hvis ikke butikken har nogen steder at modtage tv fra
Du bør måske også genoverveje Plasma siden det nu er til blandt andet Sport og Film, der for du meget billede for pengene, også kan det være der er lidt penge tilovers til at forbedre lyd siden ;)Til konsol brug er Plasma også en god teknologi, men der er altid risikoen for burn in ved statiske elementer,men hvor mange timers konsol spil tror du der er tale om dagligt?