Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg så en anden tråd, dog om LG, hvor man talte om at slå auto-opdatering fra, men jeg har umiddelbart slået alt fra (da jeg indstillede kanalerne + under indstillinger) på mit Sony HX800 og alligevel flytter en del programmer plads jævnligt. De flytter bagerst i køen til #60+.

En medarbejder hos Sony gennemgik den digitale programopsætning med mig, og alt skulle være opsat, så det ikke kan ske. Men det sker stadig. Han mener, at det er en fordeler på loftet, som er årsagen til problemet. Den nuværende er ca 5-6 år gammel og jeg vil nødigt skifte den omsonst eller have en dyr tekniker ud. Jeg formoder, at problemet er "støj"?

Kender nogen herinde til det problem eller ved nogen, hvilken type fordeler (3 tilsutninger, 105m2), jeg skal have fat i?
Af Bent odense
Det er meget vigtig at dine antenneinstallationer samlinger fordeler,ER HF-tæt.
Af sonys33r
Tak Bent. :-)

Al antenneinstallation er lavet af en fagmand. Dog for 6 år siden. Jeg regner dog med at kunne skifte fordeleren selv, da jeg tidligere har arbejdet med den slags.

Men kan det virkelig passe at evt støj kan få programmer til at skifte plads selvom auto update er slået fra på tv'et?

Og ved nogen, hvilken fordeler type jeg bør købe?
Af sonys33r
Tak Bent. :-)

Al antenneinstallation er lavet af en fagmand. Dog for 6 år siden. Jeg regner dog med at kunne skifte fordeleren selv, da jeg tidligere har arbejdet med den slags.

Men kan det virkelig passe at evt støj kan få programmer til at skifte plads selvom auto update er slået fra på tv'et?

Og ved nogen, hvilken fordeler type jeg bør købe?
Af Bent odense
Jeg ved at nogle af sonys modeller har haft svært at holde på kanalerne,Hvis de modtager et svagt signal,Og det var derfor de hopper ud af kanalens frekvens,Så de kommer til at ligge langt nede.Og så vil nogle sige at du skal opdatere softwarer.Nu siger du 5-6 år gamle.Og det er ikke sikkert minimumskrav til tæthed 85db bliver opfyldt.
Af sonys33r
Tak for svaret Bent. Og beklager, at jeg ikke har svaret før nu. Der kom andet i vejen. :)

Jeg har skrevet til Sony support. De mener ikke, at softwaren i TVet er problemet. Jeg har i øvrigt nyeste version fimrware osv. Så jeg vil bestille en fordeler og starte med at skifte den. Ud fra hvad du skriver, så kunne det meget vel hjælpe.

Jeg har kigget på en fordeler fra Triax, men skriv endelig, hvis du/i kender bedre løsninger på markedet.
Af Bent odense
Nu kan du prøve med den fordeler.Den skal barer været udført helt i metal,Netop for at undgå indstråling udefra.Og så håber jeg dine kabler er med folieskærm.Om ganske få måneder starter et mobilt bredbånd.Her vil man benytte samme frekvensområde som kabeltvudbydere benytter til at sende tv-signaler igennem skærmede kabler.Derfor er det uhyre vigtigt,At kabler stik er af høj kvaltitet.Men brøv at forhører dig dig hos en installtører.Det er jo kun det med kanalerne der er dit problem og ikke at tv"et hakker/springer i billedet.