Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kan fint se DR nu på min iPad, men jeg kan ikke sende det til mit Apple TV.

Det ser ud som om mit Apple TV prøver at hente streamen direkte på nettet. Det giver så en fejl. Hvorfor springer den så ikke bare til mirroring af hvad jeg ser på min iPad?

Jeg har googlet mig til at DR nu (mobil versionen) skulle kode tingene i HTML5 og det ville jeg tro Apple TV'et ikke havde problemer med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
"Det ser ud som om mit Apple TV prøver at hente streamen direkte på nettet. Det giver så en fejl. Hvorfor springer den så ikke bare til mirroring af hvad jeg ser på min iPad? "

Den prøver først at hente direkte fra nettet da du dermed får bedst mulig kvalitet og undgår at hive på iPad-batteriet, hvis den i stedet først skulle streame fra nettet og dernæst videre til tv'et.

Jeg har dog ikke problemer her med DR NU-siden og streaming. Har det virket før? Min egen erfaring med AirPlay siger mig, at klart de fleste problemer er router relateret.
Af texas
Jeg kan godt sende fx nyhedsklip på TV2 til mit Apple TV.

Jeg bruger unblock US kan det evt. betyde noget ift geoblocing på dr.nu?
Af texas
Nu kan jeg svare på mit eget indlæg :) (det kunne jo være der er andre, der oplever dette problem og kan lære af min løsning)

Da jeg på mit Apple TV skiftede til min danske iTunes account (og skiftede "location" fra USA til Danmark) kunne jeg fint viser ting fra DR.NU.

Med seneste opdatering af OS på Apple TV er det i øvrigt nemt at skifte mellem to forskellige (i mit tilfælde en danske og en amerikansk) iTunes accounts.

Det virkeligt underlige er dog, at da jeg skiftede tilbage til min USA iTunes account kunne jeg stadig få mit Apple TV til at vise Forbrydelsen III fra DR.NU
Af Snuden
Hvordan får i det over på Apple tv? - normalt kan man jo trykke på den der lille firkant med en trekant i.... men den er jo ikke på DRs afspiller.....
Af Snuden
Hvordan får i det over på Apple tv? - normalt kan man jo trykke på den der lille firkant med en trekant i.... men den er jo ikke på DRs afspiller.....