Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Razze86
Hej Flatpanel-brugere

Håber i kan hjælpe mig med at blive klogere på hvad jeg skal have for et TV.
Lige nu har jeg et Samsung Series 6 på 37 tommer.

Jeg bruger mit TV til at se film og serier, men hovedsagligt til at se en masse fodbold. TV-kanalerne er leveret af stofa gennem en lokal antenneforening.

Jeg ønsker et skarpt og flydende billede under fodboldkampene, hvilket desværre ikke er tilfældet lige nu. Desværre.

Størrelse skal være mellem 37-46 tommer.

- Men plasma kontra LCD m. LED
- Smart TV
- 50 Hz eller 100 Hz
- Full HD, DVB-modtager, MPEG, osv. osv.
Der stiger jeg helt af.

Prismæssigt vil jeg ikke gerne over 5000 kr.

Nogen som kan komme med nogle gode råd og anbefalinger?
Brugeravatar
Af edinger
Der er flere artikler her på siden, som besvarer dine spørgsmål. Herudover er der masser af tråde med samme tema: "Hjælp til valg af tv".

• Købsguide (link)

• 100/200/... Hz? (link)

• Plasma vs. LCD (link)

• Købsanbefalinger (link)

Vi kommer dog ikke udenom, at du med Panasonic TX-P42UT50 til godt 5.000 kroner nok ikke finder noget bedre billede i prisklassen, jf. nedenstående.

HDTVtest skrev:
Panasonic UT50

CONCLUSION – Before we reviewed the Panasonic TX-P42UT50B, we had the idea that the UT50 series’ picture quality would be essentially the same as the excellent ST50′s, factoring in the omission of the antireflective plasma screen coating on this cheaper display. That assumption turned out to be right on the money: provided you’re in a dimmer environment where its deep blacks won’t be washed out by light hitting the screen, the TX-P42UT50 produces the same outstanding picture quality, and in the right environment, it’s frankly hard to tell it apart from the very best.

If the Panasonic TX-P42ST50 were to be available for around £100 more, we’d probably argue for the UT50′s redundancy. However, the TX-P42UT50B is priced at around £550, which is some £300 less than the 42-inch ST50. For users in darker viewing environments who don’t care for the ST50′s sleeker design, built-in wireless connectivity or Infinite Black Pro screen filter, the UT50 is almost all good news. In such environments, it completely smokes LCD-based TVs (which is the bulk of the competition at this price point) in just about every way, with its ultra-low input lag, near-perfect screen uniformity, and naturally achieved deep blacks. Just don’t touch that “N” button.

Read full review

Billede
Af Razze86
Efter at have kigget lidt på div. guides - Hvad så med:

Samsung 40" LED Smart-TV UE40ES5505

???
Brugeravatar
Af edinger
ES5505 er intet match for førnævnte Panasonic UT50 – såfremt du ønsker et konventionelt, godt billede.

Ikke mindst ift. sport og hurtige bevægelser vinder plasma generelt over LCD. Særligt i økonomiklassen,

Du kan læse mere om ES5505 nedenfor.
Samsung ES5500 (ES5505)

Billede

Læs anmeldelse