Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gke
Hej

Hvilket tilbud giver mest for pengene af disse 3:

1. [/url]http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... tv.htm[url]

2. [/url]http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... l3017t[url]

3. [/url]http://www.bilka.dk/elektronik/tv/phili ... er_ds)[url]

Nr. 3 koster 2999 i uge 41.

Som i kan se er de alle 3 "basic" tv'er uden gejl. Det eneste af betydning er DVB-t2 og DVB-C tunerne, og eller et godt billedkredsløb.
Er det afgørende om der er 100 eller 200 Hz - og jeg er godt klar over, at det ikke er "refresh raten" som i gamle dage, der er tale om.

Hvilken af voenstående giver bedst billede for pengene?

- GK[/url]
Brugeravatar
Af edinger
gke skrev:Hvilken af ovenstående giver bedst billede for pengene?
Nr. 4: Panasonic 42UT50 (link) ;)
Af gke
Ja der er så liiige det, at svigerforældrerne ikke vil have større end 32''.

Hvad med en TX L32X5E? Hvordan er det i forhold til mine ovenstående forslag? Fona har det til 3499 kr.

De kan godt lige designet på samsung'en = smalle kanter.
Derudover skal tv'et virkelig være basic, og et godt billede, så de ikke bliver trætte af fjernsynet efter 3 mdr.

Det kan også være helt andre forslag.
Af flatnesdam
Panasonic TX L32X5E har ikke T2-tuner.

Samsung plejer at have et udmærket billede så jeg ville nok vælge efter designet. Hvis man er i tvivl bør man købe et sted med returret.
Af Bent odense
Det er mange krav at stille til 3000kr.Design og billedekvalitet.Og så er der også sony 32EX665.Men hvis det er billedkvalitten der vægter højt.Ja så er det panasosonic plasma.Så må man vælge om man vil have en tynd ramme,Eller billedkvalitet.
Af gke
Ja det hænger jo nok sammen - pris og design.

Hvis de lægger en tusse mere i, altså 4-5000 kr. Hvad er der så at anbefale?
Og det må ikke være større end 32'' så jeg ved ikke om Plasma kommer ind i billedet dér.
Af Bent odense
Du kan gå ind og læse på pricerunner, og se priser og specifikationer.
Af gke
@ Bent Odense: Jeg kender da godt til pricerunner, men det fortæller mig intet om kvaliteten på billedet. Det er kun specs på papir, og dér er prosonic ligeså godt som panasonic.

Men virkeligheden er dog noget anderledes.

Derfor spørger jeg til råds i dette expert forum.

Hvad ville være det bedste 32'' fjernsyn, indenfor 5000 kr?
Af gke
Den har jeg efterfølgende også noteret mig fra flere sider.
Er det en god skærm pga billedkvaliteten for de penge, eller pga at den har smart tv features (som ikke er af interesse her)?

Jeg har svært ved at finde noget læsestof om den på nettet.
Brugeravatar
Af azrael
Nu er jeg nok i mindretal, men jeg ville til enhver tid vægte billedkvalitet over design. Design er "billig". Du kan sagtens finde billige tv, der ser flotte ud, men står af lort.

Hvad Samsung angår, så kan det gå begge veje. De dyre tv har det med at stå rimeligt, men der er mange "stinkere" imellem i den billige ende. Sidste års D5005 model blev meget rost, _men_ dette års EH5005 er ikke en direkte efterfølger, idet tv'et på mange måder er ringere end sidste års model. Der er ES5505 en mere direkte efterfølger.

Personligt ville jeg nok kigge på et tv fra Sony. Kan godt være det ikke er det "smarteste" eller det "flotteste", men til gengæld får man stadig solid kvalitet.