Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobMose
Hej,

Jeg købte i forgårs ovenstående TV, som jeg er virkelig tilfreds med indtil videre. Der er sket meget siden jeg for fem år siden fik et 37" Panasonic plasma.

Anywho, så har jeg selvfølgelig leget lidt med indstillingerne af billedet. Under avanceret er der et punkt 'LED Motion', som jeg går udfra slår 100Hz-funktionen til?

Men når den slås til falder lysstyrken en del. Eneste måde jeg kan få den tilbage på niveauet uden det er slået til er ved at bruge billedindstillingen 'kraftig', hvilket desværre ikke pynter på selve billedet.

Nogle der kan hjælpe mig med nogle anbefalede indstillinger til dette tv eller et trick til både at få 'det gode billede' og LED Motion slået til.

På forhånd tak! :)
Brugeravatar
Af edinger
JacobMose skrev:Nogle der kan hjælpe mig med nogle anbefalede indstillinger til dette tv eller et trick til både at få 'det gode billede' og LED Motion slået til.
"5 tips til kalibrering" (link).
Af JacobMose
Tak for linket. Dét var jeg ikke lige faldet over.

Ved lidt yderligere søgen i forummet her, er det så korrekt forstået, at det ikke nødvendigvis bringer noget godt med sig, at slå de "kunstige" hertz til?

Jeg er uden den del aktiveret ikke generet af eller oplever hakkeri i fx fodbold, så er der vel som sådan ingen grund til det?
Brugeravatar
Af michelskovbo
Vær OBS på dette ikke er en 100Hz model i traditionel forstand.
Det er en 50Hz med sorte frames som den indsætter.
Af JacobMose
Okay. Det forklarer vel så hvorfor lysstyrken falder med 100Hz-efterligning, slået til.
Brugeravatar
Af A 666
Var lige en tur i el giganten og legede lidt med "LED motion" On/Off, for at se forskellen. Min oplevelse er at det faktisk ikke føltes mere flydende ved panoreringer, hvis det hjalp overhovedet med det aktiveret, så var det ihvertfald utrolig lidt. Billedet blev som du selv nævner, - mørkere.
Jeg forsøgte med diverse indstillinger under billede for at kompensere, lys styrke max osv, også "kraftig" indstillingen, men det kunne slet ikke kompensere for det meget mørkere billede som "LED motion" desværre gav.

Er selv ret lun på dette tv pga den gode pris (4900,-), men lidt ærgeligt at deres 100 XMR tech eller hvad det kalder er så skod.
Af JacobMose
Har nu haft TV'et nogle dage og må desværre erkende at det er ramt ret meget af 'vertical banding'.

Overvejer derfor at returnere TV'et. Men kan ikke helt læse mig til om banding er noget der fremkommer på nogle få enheder i stor udtrækning eller om hvis denne model har det, så vil en ombytter til samme model også have det. Nogle inputs?