Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens
skal have nyt tv til stuen og prisen skal ligge på max 9000-9500kr
tvet skal primært bruges til film og normal brug nyheder tv2/dr1 programmer osv, så billedkvallitet er vigtigt.
størrelse min 46"
fjernsynet skal stå i en stue med mange vinduer så plasma er udelukket.
det skal være energiklasse A.
den skal kunne bruge boxer og den nyeste form for "digitaltuner" når signalet skifter.
3D er ikke et krav, men skader ikke det er der.
og til sidst må den også godt have et pænt design.

alt i alt leder jeg efter et fjernsyn hvor man virkelig får noget for pengene, har kigget lidt på denne:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue46es6805

http://www.geco.dk/product.asp?product=1717

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

på forhånd tak
Daniel
Brugeravatar
Af edinger
KØBS--AN--BE--FA--LING--ER... (link).
Af daniel9229
2 af disse tv er fra købsanbefalninger edinger, man jeg aner jo intet om hva der er godt eller skidt :)
Brugeravatar
Af edinger
daniel9229 skrev:2 af disse tv er fra købsanbefalninger edinger, man jeg aner jo intet om hva der er godt eller skidt.
Det er jo netop det, du kan læse dig frem til i Rasmus' tests.

Du kan ikke forvente at få et meningsfyldt svar fra andre på, hvordan du skal vægte pros and cons.
Af Bent odense
Dårlig ide at at udelukke plasma,Hvis dit krav at det skal værer billedkvallitet.Du vil også opleve reflektionne på de nye LCD/LED-tv"er.
Af daniel9229
jeg har læst testene, og hvad jeg kan læse mig til har begge tv framragende billedkvalitet, deres smarttv funktioner fungere ikke perfekt men det vægter jeg ikke så højt. jeg kan ikke finde nogen tests på samsung UE46ES6805, har tjekket hdtv og avforums.

bent odense:
jeg har ikke afskrevet plasma fuldstændig, men med risiko for burn in (kanal logoer) og refleksioner pga a vinduer vil dette stadig være et fint valg ?

behøver ikke noget vanvigtigt svar edinger, vil bare gerne høre hvilket af dem i ville vælge, for de er alle 3 udmærkede fjernsyn til prisen (til hva jeg kan læse mig til?)

Daniel
Brugeravatar
Af edinger
daniel9229 skrev:Vil bare gerne høre hvilket af dem, I ville vælge, for de er alle 3 udmærkede fjernsyn til prisen (til hva jeg kan læse mig til?)
Jeg kan bare ikke se, hvad du kan bruge sådan et svar til.

Det er såmænd bare det, jeg opponerer imod.

Jeg ville stadig vælge kaffe, selvom du måske ville vælge te.
Af klingenberg
daniel9229 skrev:jeg har læst testene, og hvad jeg kan læse mig til har begge tv framragende billedkvalitet, deres smarttv funktioner fungere ikke perfekt men det vægter jeg ikke så højt. jeg kan ikke finde nogen tests på samsung UE46ES6805, har tjekket hdtv og avforums.

bent odense:
jeg har ikke afskrevet plasma fuldstændig, men med risiko for burn in (kanal logoer) og refleksioner pga a vinduer vil dette stadig være et fint valg ?

behøver ikke noget vanvigtigt svar edinger, vil bare gerne høre hvilket af dem i ville vælge, for de er alle 3 udmærkede fjernsyn til prisen (til hva jeg kan læse mig til?)

Daniel
På nyere high-end plasmaskærme(D7000/8000, ST50 og opefter), er refleksioner ikke ret forskelligt fra lcd-tv, og ofte er det ret nemt afhjulpet ved at skrue op for lysstyrken.

Til gengæld bruger de så mere strøm, selvom det stadig er relativt lidt, når man alligevel bruger 10k på et tv.

Mht Burn in/retention, er det ikke et ret stort problem, hvis du generelt tænker over det, og ser lidt varieret tv/film. Men står den på tv2 news 7-8 timer om dagen, skal du nok ikke vælge plasma(Selvom retention så er ligegyldigt, hvis du alligevel ser den samme kanal hele tiden).
Af Bent odense
For at lave forviringen stører.Så læs tests af sony HX855.