Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyber Andy
Nu har jeg sjovt nok været forbi KT Radio, fik en god snak derind - burn in og den slags ting var altså fortid. De har deres skærme kørende dag ud og ind og jeg så heller ikke noget med fejl på.

Jeg kan bare konstatere at billeder var langt flottere end et dobbelt så dyrt led tv. Dernæst taler folk meget forskelligt om fejl på plasma. Selvfølgelig vil en butik gerne sælge et produkt, men det var med overbevisning at de nye plasma'er ikke skulle gøre vrøvl
Brugeravatar
Af MigSelv
nanoflower skrev:Hvordan kommer jeg ind i service-menuen og tjekker timer ?
Press and hold V- on TV
Press 0 on remote – three times – which brings up the start/adjustment menu
Press 2 on remote – two times
Press OK on remote
Navigate to bottom right field – opposite to PTCT 00:00:00:00
Hold mute button, on remote, for a few seconds
Turn off TV - on TV - when done
Af maskus
Cyber Andy skrev:Nu har jeg sjovt nok været forbi KT Radio, fik en god snak derind - burn in og den slags ting var altså fortid. De har deres skærme kørende dag ud og ind og jeg så heller ikke noget med fejl på.

Jeg kan bare konstatere at billeder var langt flottere end et dobbelt så dyrt led tv. Dernæst taler folk meget forskelligt om fejl på plasma. Selvfølgelig vil en butik gerne sælge et produkt, men det var med overbevisning at de nye plasma'er ikke skulle gøre vrøvl
Få det på skrift, og køb tv'et der, så er du home free, for det er stadigvæk et problem... :)
Af maskus
Cyber Andy skrev:Hov, der skete en fejl :)

Sælger nævnte blot, at skulle et billede brænde fast er det ærgeligt og man får ikke dækket noget af panasonic
Ja, ok - mener nu, at de er meget behjælpelige... men hjælpen formentlig består i at "vaske" tv'et over x-antal timer...
Brugeravatar
Af edinger
Cyber Andy skrev:Nu har jeg sjovt nok været forbi KT Radio, fik en god snak derind - burn in og den slags ting var altså fortid. De har deres skærme kørende dag ud og ind og jeg så heller ikke noget med fejl på.

At en sælger fremturer med, at burn-in i dag skulle være et non-issue, er jo mageløst med tanke på de utallige tilbagemeldinger, som notorisk beviser det modsatte.

Problemet bliver ikke mindre af, at det forsøges talt ned. Det bliver mindre (elimineres) ved, at man som bruger udviser forsigtighed og tager sine forholdsregler.
Af Cyber Andy
Edinger:

Ja, det har du ret i - for det er nu vildtledene at man får så forskellige opfattelser af tingene.

Måske jeg skal blive mere klar over hvad der giver burn in, så man kan forbygge det?

Er nu ikke blevet afskrækket, men tværtimod mere lun på et ST50! Farver, sort, flydene billede og en dvd der stod godt på stor skærm. Alt dette er for mig attraktivt!

Jeg er dog bare blevet forvirret, for frygten ligger derude, men..
Af Gombert
Du kunne, som jeg har gjort det, sætte break-in slides til at køre i den tid hvor du ikke er hjemme eller når du sover, så du hurtigt opnår 200 timers ensartet slid på panelet. I denne indledende periode bør du benytte apparatet med omtanke, skrue ned for kontrast, ikke se for længe på samme kanal osv.
Af Cyber Andy
Tv'et bliver hurtigt dyere, med den mængde strøm man brænder af for at tilkøre det. Jeg synes ikke ret godt om det. Slet ikke i miljø tiderne også er man ikke engang frelst for evt fejl. Det undre mig at producenterne ikke klargøre det inden salg, de får dem smidt i hovedet når der er fejl på panelerne!
Brugeravatar
Af MigSelv
Ja for søren da, 200 timer break in koster ca. 100 kr.
Brugeravatar
Af edinger
MigSelv skrev:Ja for søren da, 200 timer break in koster ca. 100 kr.
Det er go' humor... :p
Af Cyber Andy
Hehe, det jo en principsag. Anyway 200 timers tændt tv, hvor jeg kunne have brugt det.

Migselv: har du haft noget bøvl med dit plasma?
Af Mysen
Du behøver ikke lade være med at bruge det i starten... Det var bare en idé, at lade det stå tændt med noget break-in, imens du var på arbejde.

Mindre opmærksomhed kan også gøre det, men det skader ikke, at være påpasselig.... - Udover de 100 kroner, det koster ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Cyber Andy skrev:Hehe, det jo en principsag. Anyway 200 timers tændt tv, hvor jeg kunne have brugt det.

Migselv: har du haft noget bøvl med dit plasma?
Nej det har jeg ikke, udover indkøb af 2 støvfiltre til dæmpning af blæserne.
Scroll ned til billederne
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... tereosetup
Af Cyber Andy
Nu har jeg talt med Panasonic support for at høre dem omkring garantier vedr fejl.

Det foregik på Svensk, men fik nu rimelig godt fat i det.

Ser du en kanal i mere end 3 timer med kraftige logoer så kan der ske burn in! Garantien dækker ikke disse skader, skulle der opstå ghosting som han sagde, ville en sne baggrund i en times tid få det til at gå væk igen.

Jeg spurgte omkring tilkøring af plasma tv og det sagde han var uden betydning og at man roligt kunne bruge det, bare man ikke kikkede for længe på en kanal med kraftige logoer.