Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abubu
Hey Flatpanels.

Som i kan se havde jeg købt et ps64d8005, men afleverede det tilbage fordi det buzzede ret kraftigt.

Nu står jeg det dilemma at jeg ikke ved hvilket tv jeg skal vælge, efter jeg har returneret det d8005 fordi det buzzede.

Det står mellem panasonic vt50 - 55tommer som lige nu koster 15k
eller
Samsung d8005 - 64tommer som også koster 15k.

Det fede ved samsung er at det er stort og fedt design. Det fede ved panasonic virkelig lækker billedkvali.

Det jeg står og vægter på er, om størrelsen gør forskellen på, om det ville give en større film oplevelse end panasonicen eller om det vil virke meget ens. Sidder nok en 3,5 meter fra tvet?

Hvad ville i vælge? :) Ved det er meget subjektivt.
Af klingenberg
Abubu skrev:Hey Flatpanels.

Som i kan se havde jeg købt et ps64d8005, men afleverede det tilbage fordi det buzzede ret kraftigt.

Nu står jeg det dilemma at jeg ikke ved hvilket tv jeg skal vælge, efter jeg har returneret det d8005 fordi det buzzede.

Det står mellem panasonic vt50 - 55tommer som lige nu koster 15k
eller
Samsung d8005 - 64tommer som også koster 15k.

Det fede ved samsung er at det er stort og fedt design. Det fede ved panasonic virkelig lækker billedkvali.

Det jeg står og vægter på er, om størrelsen gør forskellen på, om det ville give en større film oplevelse end panasonicen eller om det vil virke meget ens. Sidder nok en 3,5 meter fra tvet?

Hvad ville i vælge? :) Ved det er meget subjektivt.
Size matters, 10 tommer er en ret markant forskel, specielt på 3+ meter. For mig er buzzing egentlig ikke irriterende, så jeg vælger til enhver tid 64' D8005'eren. Men hvorfor købe den igen, hvis du synes den buzzer alt for meget?
Brugeravatar
Af edinger
Øhh, hvis alternativet er en uendelig række af buzzende D8005'ere — hvilket synes at være din konklusion — er valget vel ret nemt (?)
Af Abubu
Ved sku jeg er ret belastende med alle mine spørgsmål.

Men jeg ville bare håbe at jeg fik et eksemplar der ikke buzzede så kraftig som den forrige jeg havde fået? :) Kunne jo være jeg var heldig :)
Af Hr.Hermann
Vær opmærksom på at de indbyggede blæsere i vt50 også kan virke som et irritationsmoment.
Hvis du er sart omkring mislyde, er det, som du også blev rådført om i din anden tråd, måske slet ikke plasmavejen du skal.
Af Abubu
Hr.Hermann skrev:Vær opmærksom på at de indbyggede blæsere i vt50 også kan virke som et irritationsmoment.
Hvis du er sart omkring mislyde, er det, som du også blev rådført om i din anden tråd, måske slet ikke plasmavejen du skal.
Havde bare læst, at der var nogen heldige brugere derude, som havde fået nogen plasmaer, som fx d8005, der ikke buzzede så kraftigt, men kun kunne høres hvis man stak øret helt hen til det bagerste af panelet :)
Af lgowner
Abubu skrev:Havde bare læst, at der var nogen heldige brugere derude, som havde fået nogen plasmaer, som fx d8005, der ikke buzzede så kraftigt, men kun kunne høres hvis man stak øret helt hen til det bagerste af panelet :)
tro aldrig alt hvad du læser. måske bruger den høreapparat, den næste har slet ikke fået et endnu.
der kan være anden støj i rummet som nedsætter det idet anden støj overdøver det.

du kan hurtigt finde folk som høre deres pc skærme sige lyde ved 60hz, og andre høre strømboksen til pc larme, mens andre igen intet hører eller lader sig påvirke.

følg de andre råd her, er du selv overfølsom for denne lyd, så skal du nok ikke håbe på at få en model som gør dig tilfreds over længere tid. prøv alternativet, måske vil blæseren slet ikke påvirke dig, da lyd sikkert ikke kan sammenlignes og ligger på forskellige db.
Af Hr.Hermann
Abubu skrev:
Havde bare læst, at der var nogen heldige brugere derude, som havde fået nogen plasmaer, som fx d8005, der ikke buzzede så kraftigt, men kun kunne høres hvis man stak øret helt hen til det bagerste af panelet :)
Det er sammenligneligt med de mennesker der konstant tilbagesender deres edge-lit LED i håb om at få en model med mindre backlight bleed. Trafo-støj og uens baggrundsbelysning er nogle af de negative sider ved de respektive teknologier. Kan man acceptere dette, og ikke spilde sin tid forsøgende på at abstrahere fra det, kommer man meget hurtigere til at glædes over sin nyindkøbte skærm. :)