Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dytbaat
Hej

Jeg har et afsnit af en serie som ikke kan afspilles fra min hard disk på mit Panasonic TX-P42GT20E tv. Filen er en mkv fil. Den selv samme fil kan jeg fint afspille på min kærestes tv, et Samsung EU32C5105QW tv.

Jeg har andre mkv filer liggende på samme hard disk som virker fint på Panasonic tv't, men den her gør altså ikke, why??

Jeg synes alt i alt det her Panasonic tv klarer det at afspille fra en harddisk langt dårligere end Samsung tv't, som ellers kun koster under det halve, snøft!!

Hilsen Peter
dytbaat skrev:Hej

Jeg har et afsnit af en serie som ikke kan afspilles fra min hard disk på mit Panasonic TX-P42GT20E tv. Filen er en mkv fil. Den selv samme fil kan jeg fint afspille på min kærestes tv, et Samsung EU32C5105QW tv.

Jeg har andre mkv filer liggende på samme hard disk som virker fint på Panasonic tv't, men den her gør altså ikke, why??

Jeg synes alt i alt det her Panasonic tv klarer det at afspille fra en harddisk langt dårligere end Samsung tv't, som ellers kun koster under det halve, snøft!!

Hilsen Peter
Samsung TV har generelt en noget bredere mediekombatibilitet end Panasonic TV.. Det er meget få filer, et samsung TV ikke sluger fra en ekstern harddisk.
Af dytbaat
det er også min erfaring. samsung tv't gør det virkelig godt. Men hvordan får jeg det til at virke på panasonic tv't?? En mkv fil er tilsyneladende ikke bare en mkv fil, siden nogle virker og andre ikke gør :(
Af T_skaaning
dytbaat skrev:det er også min erfaring. samsung tv't gør det virkelig godt. Men hvordan får jeg det til at virke på panasonic tv't?? En mkv fil er tilsyneladende ikke bare en mkv fil, siden nogle virker og andre ikke gør :(
Nej en mkv fil er bare en container for hvilke som helst typer af videofiler.. lidt som en winzip bare med videofiler i stedet.. Så hvis den ikke kan, så er der nok ikke andet at gøre end at smide et hdmi kabel i computeren og forbinde til tv'et.. Ellers kan du måske købe en billig blu-ray afspiller med usb-indgang (samsung for at være sikker på bred mediekombatibilitet) til 400kr ca, og så forbinde harddisken til den.
Af Klause
jeg ville nu nok hellere anbefale en medieafspiller - wd tv live, boxee box, dune osv.
Af dytbaat
hmm.. er det virkelig det der skal til!! Det kan da ikke passe, hehe.. Kan jeg ikke konvertere filen på en måde i stedet?? jeg har set vlc afspilleren har sådan en convert fuktion, meeeeeen, jeg kan ikke rigtig lure hvordan jeg gør! :(
Af Vindfeld
Prøv at om døbe .mkv til .iso det har hjulpet mig nogle gange (men det virker ikke hver gang)