Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg planlægger at blive den lykkelige ejer af en Sony 55HX855 TV. TVet skal indgå som del af et anlæg som er placeret i et tv-møbel (sæbebehandlet skænk) med en centerhøjttaler på toppen af skænken.

Nu er mit store dilemma at jeg meget gerne skulle have foden til TVet med som del af anlægget (der er højttalerne jo indbygget) - f.eks. hvis man bare skal se nyheder eller andet "enkelt" kan det jo være smart at slippe for at tænde for hele "systemet" men samtidig have "lidt" lyd.

Udfordringen er dermed at det på toppen af skænken ikke er plads til både tv med fod samt centerhøjttaler. Den eneste løsning jeg kan se er at tv og fod må løftes så centerhøjttaleren kan stå under tv/foden, men jeg ser ingen god og elegant løsning på dette.

Spørgsmålet er derfor om der er er nogen der har gode ideer til en løsning på denne udfordring - eller om jeg måske hellere skal vælge et andet tv med indbyggede højttalere....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Foden på HX855 er da blot en "tragt" og ikke en aktiv højttaler? Du skulle gerne kunne vægmontere uden foden og stadig have lyd.
Af mnj09
Hmmm jeg troede bestemt at selve højttalerne sad i selve foden og ikke i skærmen....Men der har jeg måske taget fejl?? Helt super hvis nogen kan bekræfte dette - for det løser jo mine problemer 100%!! :D
Af mnj09
Ser at dette blev et væææældig dumt spørgsmål... O-O

Men betyder det at hele foden "kun er en fod" - og har intet andet formål end at holde skærmen? Jeg har nemlig fået oplyst at der sidder højttalere i foden - og når man ser på diverse billeder er der også en indgang på bagsiden af skærmen til disse eksterne højttalere.

Betyder dette måske at der er højttalere i skærmen I TILLÆG til højttalere i foden? Blev dette voldsomt dumme spørgsmål??
Brugeravatar
Af michelskovbo
Der er højttalere i foden også - disse bruges selvfølgelig kun hvis TV'et står i foden - ellers bruges højttalerne i TV'et :-)
Af JesperKeller
Torben Rasmussen skrev:Foden på HX855 er da blot en "tragt" og ikke en aktiv højttaler? Du skulle gerne kunne vægmontere uden foden og stadig have lyd.
HX855-seriens fod er med indbygget aktiv højtaler. Der er dog stadig lille højtaler, indbygget i det tv, så du kan sagtens vægophænge det. Dog vil det anbefales at få noget lyd ved siden af - da højtalerne ikke er specielt dygtige hehe :)
Af mnj09
Ahhh så forstår jeg!! Men hvad er forskellen på fodhøjttalerne og de indbyggede i skærmen? Er det en type "subwoofer" el lign der sidder i foden? Er der stor lydforskel på de indbyggede og dem i foden?
Af Bent odense
Det er så du kan få S-FORCE FRONT SORROUND lyd.kan også bruges når der skal ses 3D.Det er er fod der hører med til HX855.Men modellen før Var det en extra tilbehør for at få en beder lyd.Så op på vægen og nogle fede højtaler koplet til.
Af Bent odense
SKOVBO.Fed hjemmebio :)