Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Har læst flere kompetente svar på spørgsmål omkring køb af fladskærmstv her på forummet. Alligvel er det ikke lykkedes mig at nå frem til, hvilket tv der er bedst til mine behov.

Krav til brug:
- Det skal bruges til sport og playstation.
- Der er ca. 3-4 meter til tv'et fra sofa'en.
- Rummet er relativt lyst med store vinduer. Har fået fortalt at dette kan have indflydelse på, hvorvidt jeg skal vælge plasma eller led?
- Billedet er i højsædet, mens 3d og smart-tv er ligegyldigt for mig.

Størrelse og pris:
- mellem 50-55 tommer
- max 8-9000 kroner

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej til at finde det perfekte tv, og eventuelt rådgive mig i forhold til type(led,lcd,plasma osv.).

Venlig Hilsen

Kasper
Af Bent odense
Det er en god ide at læse købsanbefalinger/tests først.
Af KasperD
Hej Bent.
Tak for svaret. Har kigget en del på siden alatest, men har du forslag til andre steder hvor jeg kan læse anbefalinger og tests?
Brugeravatar
Af edinger
KasperD skrev:Har kigget en del på siden alatest, men har du forslag til andre steder hvor jeg kan læse anbefalinger og tests?
FlatpanelsDK for eksempel (link)... :o

Herudover HDTVtest og AVForums.
Brugeravatar
Af edinger
KasperD skrev:Har kigget lidt frem og tilbage nu, men mange af de tv i størrelsen jeg snakker om er ret dyre i forhold til mit budget.
Det skyldes, at "det perfekte tv", som du efterspørger, ikke kan fås i så stor en størrelse til så lav en pris.

Der er dog flere udmærkede tv i prisklassen. Hvilket du også ville vide, hvis du havde fulgt linkene ovenfor.

Eksempelvis følgende:

• LG LM620T (test | pris)

• Samsung ES5505 (test | pris)
Af KasperD
Umiddelbart tror jeg, at jeg hælder mest til samsung tv'et. Tak for hjælpen!
Af Michael P
Jeg ville også holde mig væk fra LG.
Taler af personlig erfaring :(

Hvis du skal have "mest" for pengene, ang billede kvalitet osv, så skal du gå plasma vejen, de er billigere, men det er jo LED du vil have :)