Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pniels
Hej Gruppe
Jeg købte en LG 55lw980w, sidste år i Elgiganten i slutningen af November, den har altid haft lidt backligth blending lidt til venstre for midten i bunden og i venstre side, men det kunne nok kun ses under opstart og meget mørke scener.
Jeg har ikke været sikkert på om det var reklamation eller ikke, men så for nylig kontaktede jeg LG support og spurte om det var under garanti, jeg blev kontaktet af en fra Service Center Gruppen og jeg sendte et par fotos til ham, han ringede tilbage og sagde at det var en klar garati rep, dyret blev afhentet næste dag, 2 dage senere kunne jeg se på deres hjemmeside at den var blevet krediteret, så ringede jeg og spurte hvad det betyder, jo den var skrottet da man ikke kan få en ny panel til den, så jeg kunne henvende mig i Elgiganten og få et tilsvarende tv.
Og prismæssig har jeg fået et tilsvarende lg 55lm760, men kvalitets mæssig synes jeg ikke, jeg synes jeg har fået en pæn behandling af alle, men jeg ville gerne have vidst at der var risiko for at de skrottede den gamle, som jeg gav 19,300 for.
Jeg vil gerne vide om der er andre der har oplevet lignende.
Det er da en skønt at få det gjort på denne måde når man er inde i en periode hvor prisene på nye generel falder, men når top modelen (960) er steget ca 7000 siden sidste år er det lidt trals, og man ikke kan få sit gamle igen selvom man apseptere fejlen.

Så er i glade for jeres 980 så skal den være alvorlig syg inden i sender den til rep.
Af Mysen
Surt Show. LW980w er er den sidste model fra LG med local dimming, og det er da noget ærgerligt, at de er gået væk fra det. Det er muligt, at LM760 ligger prismæssigt på niveau, men det er jo ikke en tilsvarende model, netop pga. manglende local dimming. Jeg kan godt forstå, du ikke er tilfreds...
Af Remmerboy
det lyder underligt med backligh bleeding i en backlit led tv.
du skal nok tage fat i forbrug.dk (hvis lg ikke vil give dig et tilsvarende produkt) da du ikke har fået et tilsvarende tv.
en backlit-led panel er ikke det samme som edge-led.
du har krav på at få et tilsvarende produkt som erstatning. ikke et tilsvarende til prisen, men tilsvarende produkt.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... sk-erhverv
Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen.. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden rimelig tid, har du krav på at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare magen til den oprindeligt købte. Hvis du ønsker det, kan vi ofte tilbyde dig et andet produkt, der er mindst lige så godt eller bedre end det, du havde købt.
tilsvarende er passiv 3d, backlit-led (pga local dimming). der er kun lg og philips der passer til kravet
Senest rettet af Remmerboy 02 okt 2012, 17:55, rettet i alt 2 gange.
Af Nauticay
hej
har du fået lm760? Hvis ikke bør du klage. Lm760 er ikke tilsvarende LW980.
etc NANO LED, og lokal dimming!

prisen har ingenting og sige i et tilfælde som dette.

men klag til LG, da det er dem som sidder på beslutningen... vil jeg tro.

lykke til.
Af Pniels
Hej igen
Jeg kunne godt få pengene igen, men konen var oppe i det røde felt over at jeg sendte den gamle ind over sådan noget pjat, og vi ikke havde fået en erstatning for den gamle medens den er til rep, som ellers var lovet, så da jeg fik tilbudet om at få lm760 på prøve i nogle dage og evt. opgradere til 960 for 4700 slog jeg til, men har da også ovejet at få pengene og købe en 960 i Belgien til ca. 19000, men hvis det nu også er en nitter så er der bøvl, plus at Rasmus ikke roser den ret meget.
Mine erfaringer med 760 er at smart TV er noget bedre, lyden er en del dårlige, billed er nok tæt på 980, men den virker lidt mere kunstig på en eller anden måde, som om den den har mere dybde/ svag 3d effekt ved 2d, nok en smags sag, og foden er noget dingleværk i forhold til 980.

Så vidt jeg kunne forstå, virker det på den måde at LG refundere købsstedet deres indkøbspris, jeg har også brokket mig til LG support, men de mener selvfølgelig at lm760 er et bedre tv end lw980 og at 960 er noget ganske særligt.

Fejlen på den gamle tror jeg er kommet ved at noget af det nano værk der fordele baglyset er løbet rundt om kanten under fremstillingen, men er kun et gæt.
Af jones31
Hvornår har du fået den ombyttet? 760 er meget tæt på billed mæssigt den er også styret på en anden måde end edge led.
Af jones31
Hvornår har du fået den ombyttet? 760 er meget tæt på billed mæssigt den er også styret på en anden måde end edge led.
Af Pniels
Jeg fik 760 udleveret 24.09.2012.
Af jones31
Pniels skrev:Jeg fik 760 udleveret 24.09.2012.
Hvor bor du henne i landet?
Af Pniels
Hvorfor vil du gerne vide det?
Brugeravatar
Af edinger
Pniels skrev:
jones31 skrev:Hvor bor du henne i landet?
Hvorfor vil du gerne vide det?
Fordi jones31 er sælger i Elgiganten og som en anden Lars Larsen — muligvis — "har et godt tilbud til dig" ;)
Af jones31
Pniels skrev:Hvorfor vil du gerne vide det?
Fordi jeg har en 55lw980 stående i butikken på sjælland, den er prissat til 11999,-

Var bare hvis du gerne ville have haft den skærm igen. Derfor jeg spurgte hvor du boede.
Af lgowner
jones31 skrev:Fordi jeg har en 55lw980 stående i butikken på sjælland, den er prissat til 11999,-
måske vil det være godt at elgiganten lærer af samme praktiske lager løsning som expert praktiserede. At skærme på lager i andre afdelinger kan bruges ved ombytninger. Så ville i måske kunne levere fra lager til kunder istedet for en tilsvarende som ikke er lige så god? (bare en idé) når det kræves.
sålænge den er ny ;)
Af dk9000
lgowner skrev:
jones31 skrev:Fordi jeg har en 55lw980 stående i butikken på sjælland, den er prissat til 11999,-
måske vil det være godt at elgiganten lærer af samme praktiske lager løsning som expert praktiserede. At skærme på lager i andre afdelinger kan bruges ved ombytninger. Så ville i måske kunne levere fra lager til kunder istedet for en tilsvarende som ikke er lige så god? (bare en idé) når det kræves.
sålænge den er ny ;)
Dette kan man også sagtens :) dog hvis den står på et udstillingslager kan andre butikker ikke se den :(

Men jeg vil da heller ikke mene at LM760 svare til 980 da som andre også siger ikke er backlit led og edge.

Jeg ville klage til forbrug.dk for det er en klar ombytning til lm960. SOM OGSÅ HAR LOCAL DIMMING... så hvad der blev sagt om local dimming tidliger er ren løgn.