Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Så købte jeg ps64d8000 og har lige tændt og sat opsætningen op.

MEN

Jeg kan hører en lille og irriterende lyd fra fjernsynet. Tror det er det som der bliver kaldt for buzz.

Det skal siges, at fladskærmet er SPLINTER nyt og lige tændt og jeg sidder 2 meter fra det. Er det noget der kan gå væk med et par minutter eller er det bare at ringe i morgen tidlig og få det byttet? :(

Mvh
Mads
Af PhDream
Du kan bytte 100 gange og risikere at det kun bliver værre.

Hvis det virkelig er en "lille" lyd og du ikke kan leve med den, skal du ikke købe plasma igen.

Til de 14-15 K, som tv'et koster, finder du ikke bedre/større, uanset buzz.
Af Abubu
PhDream skrev:Du kan bytte 100 gange og risikere at det kun bliver værre.

Hvis det virkelig er en "lille" lyd og du ikke kan leve med den, skal du ikke købe plasma igen.

Til de 14-15 K, som tv'et koster, finder du ikke bedre/større, uanset buzz.
Der er bare nogen der har dette fladskærm uden nogen buzz? :S
Brugeravatar
Af edinger
Meget enig i PhDream's betragtninger.

Et alternativ, som kunne være en overvejelse værd, om end mindre end PS64D8005, er Sony HX855 (link) til 15K.
Af HeinzN
Hej Mads
Jeg har også købt en PS64D8005 hos wupti, jeg afventer pt. min 3 skærm. De forrige havde en voldsom buzzing lyd som lyder til at blive skudt ud midtfra skærmen, lige i lyttepositionen. Jeg har knap 4 meter til skærmen og ved normal volume ved f.eks. tv avisen kan man svagt ane den. Hvis du istedet skruger en anelse ned for volumen kan man tydelig høre den. For mig er det totalt uholdbart, og vil ikke finde mig i så voldsom buzzing lyd. Jeg havde tidligere en panasonic 7½ år gammel 42" tv. med blæser og hele molevitten og den larmede slet ikke så voldsomt.
Jeg er bange for at hvis min nye skærm stadig buzzer vil jeg købe en panasonic istedet. Den er så bare 7k dyre :/

Mvh
Heinz
Af Abubu
HeinzN skrev:Hej Mads
Jeg har også købt en PS64D8005 hos wupti, jeg afventer pt. min 3 skærm. De forrige havde en voldsom buzzing lyd som lyder til at blive skudt ud midtfra skærmen, lige i lyttepositionen. Jeg har knap 4 meter til skærmen og ved normal volume ved f.eks. tv avisen kan man svagt ane den. Hvis du istedet skruger en anelse ned for volumen kan man tydelig høre den. For mig er det totalt uholdbart, og vil ikke finde mig i så voldsom buzzing lyd. Jeg havde tidligere en panasonic 7½ år gammel 42" tv. med blæser og hele molevitten og den larmede slet ikke så voldsomt.
Jeg er bange for at hvis min nye skærm stadig buzzer vil jeg købe en panasonic istedet. Den er så bare 7k dyre :/

Mvh
Heinz

Uha lyder ikke godt :( Håber godt nok også at mit nye bliver bedre, ellers går jeg nok også allerede der over til et panasonic. Synes faktisk ellers det er et utroligt lækkert fjernsyn det ps64d8000. Fedt design og lækker billed, bare irriterende med den buzz lyd
Af PhDream
Jeg har skrevet det masser af gange og gider ikke gentage for 100. gang, hvilke faktorer, der har indflydelse på buzz, men ALLE plasma buzzer, uanset fabrikat, model, etc.

Jeg har folk på besøg, som ikke kan høre mit 64D8005 summe. Jeg kan altid høre det, men det generer mig ikke, da jeg har haft andre plasma fra bl.a. LG og Pana, som summede meget mere.
Af miko
Ingen buzz på min vt30...
Af pekr
Jeg har ingen buzz på mit snart halvanden år gamle ps64d8000.
Af Abubu
PhDream skrev:Jeg har skrevet det masser af gange og gider ikke gentage for 100. gang, hvilke faktorer, der har indflydelse på buzz, men ALLE plasma buzzer, uanset fabrikat, model, etc.

Jeg har folk på besøg, som ikke kan høre mit 64D8005 summe. Jeg kan altid høre det, men det generer mig ikke, da jeg har haft andre plasma fra bl.a. LG og Pana, som summede meget mere.
Ja, du har sikkert ret i at alle plasma buzzer, men det skal ikke være buzz som kan hørers når man sidder i sofaen og ser normal tv. Jeg ville kunne overleve hvis jeg kunne hører buzzet når jeg lagde mit hoved ind bag fjernsynet, men ikke at jeg sidder og kan hører det når jeg ser normale tv-kanaler.

Der er vel forskellige niveau af buzz, og jeg ville bare håbe jeg fik et der var begrænset :)
Af HeinzN
Abubu skrev:
HeinzN skrev:Hej Mads

Mvh
Heinz

Uha lyder ikke godt :( Håber godt nok også at mit nye bliver bedre, ellers går jeg nok også allerede der over til et panasonic. Synes faktisk ellers det er et utroligt lækkert fjernsyn det ps64d8000. Fedt design og lækker billed, bare irriterende med den buzz lyd
Jeg syntes det er flot og et rigtig godt tv på alle led og kanter, lige på nær buzzing, som simpelthen er for voldsom for mig. Jeg modtog min 3 skærm igår og fik liv i den... men den havde samme buzzing lyd, vil enda sige at denne buzzer lidt mere end 2 forrige.
Jeg gider ihvertfald ikke bøvle mere med det, så næste step er at få pengene tilbage. Jeg håber du er heldig med din omb. ikke buzzer, men tvivler. Hvis det er tilfældet må du da meget gerne skrive.

Mvh
Heinz