Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Kigger lidt på TV, og har ikke fulgt med et par år.

Er på jagt efter et semityndt plasma på 50". Kravet er der skal være optager, der kan optage mens TV er slukker, og derudover skal den gerne kunne vise Viaplay.

Jeg har kigget lidt på:
LG 50" Plasma 50PZ950W

Det får ok anmeldelser på trods af sortniveu.

Jeg har lidt svært ved at vurdere om det er en skarp pris Bilka kører, eller om der er andre modeller til samme pris?
Af Mysen
Du får ikke et bedre tv til den pris. Det er et kup imo.
Makamakalay skrev:Hej

Kigger lidt på TV, og har ikke fulgt med et par år.

Er på jagt efter et semityndt plasma på 50". Kravet er der skal være optager, der kan optage mens TV er slukker, og derudover skal den gerne kunne vise Viaplay.

Jeg har kigget lidt på:
LG 50" Plasma 50PZ950W

Det får ok anmeldelser på trods af sortniveu.

Jeg har lidt svært ved at vurdere om det er en skarp pris Bilka kører, eller om der er andre modeller til samme pris?
Prisen har ligget på 6k i 4-5 måneder, så det er ikke det der skal afgøre købet.

Skærmen er anmeldt her på flatpanels, og det er uden tvivl en super skærm med super funktioner, men sortniveauet er et stykke fra både Panasonic og Samsung.

Om sortniveauet er vigtigt for dig, er ret subjektivt, så tag ud og se den ved siden af eks ST50. For udover det, så er den på niveau/over, med alle andre skærme i samme prisklasse.
Af Mysen
Kan se det er kommet op på 6000 igen.
Den VAR på 5500 for en uge siden.
Af Makamakalay
Tak for svar.

Kender i til et andet godt, hvor der er 2 tunere, således man kan optage et andet program end det der vises?
Af Mysen
Nej, det findes ikke i et tv i dag, hvis du ser bort fra nogle enkelte modeller fra NAD og vist nok også Loewe.
Af Makamakalay
Ok, men jeg går ud fra at fx den LG godt kan optage uden TV'et viser billedet?
Af Mysen
Ja. Du kan bare ikke se andre kanaler imens, men der ikke noget i vejen for at slukke TV'et mens den optager.
Af klingenberg
Mysen skrev:Kan se det er kommet op på 6000 igen.
Den VAR på 5500 for en uge siden.
5,5K er til gengæld en rigtig vild pris.