Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten_P
Hej Flatpanelslæsere

Jeg er ved at undersøge markedet for en ny skærm til at erstatte min Samsung SyncMaster 700p (en stor gammel sag :D ). Den skal primært bruges til internetsurf, Photoshop og videoredigering/visning. Jeg er ret hooked på Samsungs 971P, da den så vidt jeg kan læse af diverse tests har det bedste billede hmt. farveægthed. Jeg synes dog også at Samsungs 226BW ser spændende ud, men spørgsmålet er hvor meget man skal lægge i specifikationer osv.

Så her er mit spørgsmål: på arbejde sidder jeg med en HP L1925, og den kvalitet opfylder fint mit behov for skærm. Er der nogen der ved noget om paneltype, antal farver osv. i sammenligning med de 2 overnnævnte Samsung'er?

På forhånd tak

;) Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tsk tsk... Brug lidt tid på at lære siden at kende, så ville du også have set at du kan søge på paneltype herfra:
http://www.flatpanels.dk/skaerme.php

Den har et MVA panel, som kan sidestilles med PVA. 226BW har et TN panel som har noget dårligere betragtningsvinkler og farver. Dog er det tvivlsomt om du vil lægge mærke til det med farverne - langt de fleste kan ikke se det.