Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marshall
Hej folkens! :)

Jeg skal ud og have et nyt TV og har I den forbindelse været ude og kigge.
Pt. har jeg et Panasonic TXP50G10 - hvor der er lidt fejl på.

Jeg har kigget på Samsung ES7005/8008, Sony HX855 og Pansonic VT50.

Af mit første indtryk, var det HX855 der tiltalte mig mest. One-sheet-of-glass og rigtig godt billede ved bluray/HD kanaler.

Jeg synes desværre ikke Samsung ESx005 er stilrent længere pga. kameraet i toppen og den er samtidig også noget dyrere end konkurrenterne.

Panasonic VT50 har også et lækkert billede! Men den bruger mere strøm, bliver varm og har blæsere. Desuden har jeg haft 2 stk. Panasonic TV, som begge gik i stykker efter 2 år, så det er ikke vildt overbevisende.

Ang. Sony'en - kan jeg forstå, der ikke er 3D briller med. Men Sony Center i Aarhus sælger 3 stk briller til 1000 kr. Men hvor godt virker 3D funktionen? Kan man ligge ned i sofaen og stadig få 3D effekt? Eller skal man sidde vinkelret ud for TV'et?

Eller kommer der nye modeller fra 2013? Som kan betale sig at vente på? (Jeg ved godt, man altid kan vente - men hvis der nu var et spændende på vej på). :D
Af Rlm84
Skulle sjovt nok lige til at lave et indlæg omkring netop ES7005 og HX855 (Samsung UE40ES7005/Sony KLD-40HX855) så tænkte jeg lige kunne hoppe med i denne tråd ;)

Vil starte med hvad jeg lige står og vil bruge tvet til/sammen med.
• Alm. Tv (overvejer boxer eller yousee ect.)
• Tilsluttes pcen (hvis der er nok fordele ved dette, skal jeg lige læse op på)
• Overvejer en PS3 i stedet for en blueray også til spil.
• Pris 5.000,- til 10.000,- ca

Har et par spørgsmål at tilføje

1. Opdateringsfrekvensen som jeg ikke ved om er nødvending for mine behov da f.eks Sony KDL-40HX755 er lige godt 2.500,- billiger og Samsungs 3 tv-tuner vs Sonys 5 værd at vægte sit valg på?

Har brugt hifipriser til at sammenligne (går ud fra clear motion og motionflow bare er hver mærkes tek.)
Samsung EX7005
• 800hz clear motion rate
• Dvb-c
• Dvb-s2
• Dvb-t2

Sony HX855 motionflow xr 800 / HX755 motionflow xr 400
• Dvb-c
• Dvb-s2
• Dvb-t
• Dvb-t2
• Dvb-c2

Har ikke nævnt plasma siden tvet skal stå i en stue med meget sollys og evt. pc brug. og som Marshall påpeger strømbrug og støj.
Af Marshall
Helt i orden :)
Gode spørgsmål du har der!

TVet skal også stå i en stue her, hvor solen virkelig står direkte på.
På HX855 er skærmen en del blank, så genskin vil sikkert forekomme - men sikkert NOGET bedre end mit Panasonic, som er helt matte i farverne (håbløst).

Jeg skal derudover tilslutte mit TV til Mac Mini med EyeTV og PS3 :)

Kan man streame det man har optaget fra TV'et over på fx. iPad/iPhone? Jeg mener man kan dette på Pansonics GT50 og VT50.

Har hørt der der tidligere, har været dårlig optage funktion på Sony TV'et - er det bedre nu? Nogen der kan bekræfte det? O-O
Af klingenberg
Samsung D7000/8000 er et rigtig lækkert tv, uden kamera og med kanon 3d-billede, samt funker fint i liggende position + der følger ofte et par 3d briller med.
Af lennon
Går du efter rå billedkvalitet er der ingen vej uden om Pana VT50, som er synligt bedre end de to nævnte.
Samsung vs Sony tror jeg faktisk mere handler om design smag og brugerflade .
Af Bent odense
Har selv et Hx855.Og har en meget lys stue med sol lys ind fra siden.Og det er ikke noget problem med at se tv i de lyse timer.Lige meget hvad skærm du vælger så vil der værer lidt genskin.Hvis det er strøm forbrug du er bange for.Så har jeg fået en reklame blad fra et panasonic center.Og der var der nogle LCD/LED.Og det jeg lige læste mig frem til var at det var nogle fine skærme i den høje ende af kvalitet.
PANASONIC;TX-L47DT50Y:
PANASONIC:TX-L47WT50Y:
Af Marshall
Hej Bent

Har du brugt 3D funktionen?
Er du enig i Flatpanels test - med dine personlige meninger? :)
Har du clouding på din?
Af PeterD
Elgiganten har et Panasonic VT50 på 55" til 15000 kr. fra i morgen, hvis det kunne friste
Af Bent odense
Nej har ikke prøvet 3D funktionen.ej optager funktionen.Og med hensyn til coldding,Kan jeg/vi ikke få øje på at det lider af det.Det skriver rasmus også lidt om i Hx855 tests.VED GODT JEG FÅR HUG AF EN HVIS HR:Men hvis rasmus skriver i tests at 3D ikke er optimal når man sider skrådt.Eller ligger ned,Så kan du regne med det.Og billedekvaliteten den er i den fine enden af kandtbelyst LCD/LED tv.
Af Bent odense
Og hvis du vil give lidt merer i strøm kr.Så er det heller ikke dårligt det PETERD anbefaler. :)
Af Marshall
Er der nogen, der ved om man kan streame optaget materiale fra TV'et over på iPad eller andre Android-enheder fra Sonys HX855?

Man kan med Panasonics VIERACAST O_O
Af Bent odense
Nej det kan du ikke.