Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er så småt begyndt at kigge efter et led tv i omkring 24" størrelsen, til mine børns værelser.
Jeg har set lidt på Phillips 24pfl3507. Det der tiltaler mig, er at den har dvb-t2 og så kan den afspille h.264 formatet fra USB, hvilket er det format jeg har rippet alle deres dvd'er i.
Det ser ligeledes ud til, at der er netværks funktion, hvilket bare er endnu bedre.
Jeg kan ligeledes se at Bilka har nogle prosonic modeller med lignende spes og priser, måske lidt billigere enda, bare med inkluderet dvdafspiller. Er Prosonicen overhovedet værd at kigge efter. Er det vigtigt at gå efter dvb-t2, jeg har en formådningen om at flere kanaler ryger den vej i fremtiden.
-claus- skrev:Er Prosonicen overhovedet værd at kigge efter. Er det vigtigt at gå efter dvb-t2, jeg har en formådningen om at flere kanaler ryger den vej i fremtiden.
Er den Phillips overhovedet værd at gå efter. Du får ikke et godt billede på nogen af modellerne, så du kan lige så godt gå efter den model, der har de features, som du ønsker. Er det afspilning af HD-kanaler fra Boxer, så køb en med T2-tuner, og er afspilning af film fra en USB-disk noget du skal bruge, så køb en, der understøtter det.

Du må ikke tage det som em subjektiv kritisk holdning til at købe billige (skod-)tv, for jeg synes faktisk, det er fair nok at spare penge hvis det er til et børneværelse med mindre børn. Der er bare ikke nogen grund til at spekulere for meget i billedkvaliteten, for den bliver ikke god, uanset hvad du vælger.
Af -claus-
Tak
Jeg tror såmænd heller ikke at billed kvaliteten nogensinde bliver i top, når jeg går efter et tv i den størrelse. Jeg ved godt at Phillips i vise kredse måske ikke er så populær, fordi, den efter en kalibreringden måske ikke kan ramme en helt så nøjagtive farve gengivelse som nogle af konkurenterne. Men da det er til mine, børn som er ligeglade med hvidbalance og sort niveau og at vi har et budget på omkring de 2000 kr. Er det lige så meget brugeroplevelsen og hvor godt de forskellige features virker.
Af Mysen
Ja, netop. Betjeningsvenlighed osv. Det var faktisk også min pointe, og det har ikke noget med mærket Philips at gøre, men mere med prisen.
Min svoger har en af de der Prosonic med dvd i campingvognen, og han er tilfreds med den løsning. Til gengæld skulle Philips efter sigende have noget af markedets mest træge menusystem, men om det er bedre på de andre mærker i dette prissegment, skal jeg ikke kunne svare på.
Af -claus-
:) Jeg ved godt at der er flere fordele ved at gå op i en 32 ". Problemet er, at der kun er 76 cm bredde at gøre godt med, hvor det ene af dem skal hænge.
Men tak for tippet.
Af -claus-
Tror i forøvrigt at det fortsat kun vil være hd kanaler der, vil anvende dvb-t2 i den nærmeste fremtid.
Af Supergris
-claus- skrev::) Jeg ved godt at der er flere fordele ved at gå op i en 32 ". Problemet er, at der kun er 76 cm bredde at gøre godt med, hvor det ene af dem skal hænge.
Men tak for tippet.
Ja, så kommer det lige akkurat til at knibe, men så kan den ene jo få et bedre tv, end den anden, med mindre det giver problemer? :)
Af -claus-
De er tvillinger, og ham de går ud over har ofte fokus på om han bliver snydt.
Af Supergris
-claus- skrev:De er tvillinger, og ham de går ud over har ofte fokus på om han bliver snydt.
" Lige børn leger bedst! "
Har selv lige modtaget tvét. Virkelig et godt køb...