Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af beatmore
Har fået den "nemme" opgave at finde en billig skærm til min fætters nye computer, men budget begynder at blive lidt stramt. Han vil nok helst ikke ret meget over 1500 kroner, og vist gerne under.

Det er jo forholdvis nemt at kikke på listen over gaming skærme og så snuppe en der, og det kan han da også gøre hvis det slet ikke kan betale sig at købe en der er billigere. (men så skal han ud med nogle flere aviser)

Skærmen skal sættes til et Nvidia 8800gts 640mb.
Til deres anden maskine har de en Samsung 710N som han er rimeligt godt tilfreds med.
Så har selv kikket lidt på en 940N til ham
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186170

Men 19"

Håber i kan hjælpe mig, vil gerne give ham gode råd, men når det kommer til skærme er jeg lidt lost.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til 1500 kr. bør du nok se på 17" modeller i stedet. Du kan få nogle ganske udmærkede modeller fra eksempelvis LG til under 1500 kr. såsom L1770HQ. Opløsningen er jo den samme som på en 19" skærm.
Af beatmore
Har kikket lidt på den, og det ser jo fornuftigt ud.

Hvad er forskelen på den der hedder L1770HQ og den der hedder L1770HQ-BF - eller er der ingen, ud over prisen som er meget forskellig.
Nogen som ved om der følger et DVI kabel med, eller skal vi selv købe det?
Brugeravatar
Af ravnk
Spørgsmålet er om det ikke er at skyde gråspurve med atommissiler, hvis man ser på det grafikkort der anvendes.
Hvis der kun må ofres 1500 -, ville jeg nok vælge en CRT skærm som disse , det kræver selvfølgelig plads og er måske knapt så fancy, men der har man da mulighed for at køre i højere opløsning, end det en 17/19" skærm kan byde på.