Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abubu
Hej flatpanels.

Nu lover jeg at dette er mit sidst indlæg omkring min forvirring af køb af fladskærm :D

Jeg har læst en masse anmeldelser om e6505 - 60tommer, og det lyder som om den er virkelig god og næsten så god som ST50, hvilket skulle være virkelig nice :D

Men samtidig havde D8000 - 64tommer også fået rigtig gode anmeldelser sidste år, og det er billigt nu, da det er ved at være en gammel model.

Jeg står med de her to modeller, og jeg er fuldstændig ligeglad med smart funktioner, vil bare gerne have det bedste billede mellem disse to modeller og et fjernsyn der er nice til at game på :).

Hvad synes i? (ikke tænk prismæssigt, det skal jeg nok overleve, bare hvilken af disse to der giver bedst billede) :)

Mvh
Mads
Af klingenberg
Abubu skrev:Hej flatpanels.

Nu lover jeg at dette er mit sidst indlæg omkring min forvirring af køb af fladskærm :D

Jeg har læst en masse anmeldelser om e6505 - 60tommer, og det lyder som om den er virkelig god og næsten så god som ST50, hvilket skulle være virkelig nice :D

Men samtidig havde D8000 - 64tommer også fået rigtig gode anmeldelser sidste år, og det er billigt nu, da det er ved at være en gammel model.

Jeg står med de her to modeller, og jeg er fuldstændig ligeglad med smart funktioner, vil bare gerne have det bedste billede mellem disse to modeller og et fjernsyn der er nice til at game på :).

Hvad synes i? (ikke tænk prismæssigt, det skal jeg nok overleve, bare hvilken af disse to der giver bedst billede) :)

Mvh
Mads
Jeg tror D7000/8000 er enormt meget lig E6500. Sidstnævnte skulle dog være specielt god til gaming, mens der vist var enkelte 3d problemer. Tjek evt google, bla avsforums har en del tråde om tv'et.

Hvis penge og smart-tv ikke er så vigtigt, så tag et kig på ST50, der virkeligt har et vildt billede.

Vi er dog opppe på feinschmecker-niveau, hvor du stort set ikke kan gå forkert.
Af Abubu
Undskyld min forvirring. Når ST50 kommer op i mange tommer, bliver det lige en tand for dyrt.

Så det står mellem de 2 fladskærme jeg har forslået, ville bare gerne lige hører jeres mening :)

Mvh
Mads
Af Boogie
Abubu skrev:Undskyld min forvirring. Når ST50 kommer op i mange tommer, bliver det lige en tand for dyrt.

Så det står mellem de 2 fladskærme jeg har forslået, ville bare gerne lige hører jeres mening :)

Mvh
Mads
Jeg har præcis samme overvejelse. 6505 har dog et nyere panel med black pro filter. Ligeledes mindre strømforbrug. D8005 og grå/sølvfarvet hvor 6505 er sort. Jeg hælder selv til 6505, men på den anden side kan man få 4" ekstra til stort set samme pris.
Brugeravatar
Af edinger
Vi befinder os virkelig på et petitesse-niveau, hvor en eventuel marginal forskel i 6505'erens favør til enhver tid opvejes af 8005'erens ekstra 4 tommer – imo.

Fjollet at bruge så meget energi på at spekulere over dét.
Af Abubu
Bare så jeg fatter det helt rigtig Edinger.

Du mener at d8005´s 4 tommer er mere værd, end de ting 6505 er lidt bedre til end d8005?

Er lidt langsom :D
Boogie skrev:
Abubu skrev:Undskyld min forvirring. Når ST50 kommer op i mange tommer, bliver det lige en tand for dyrt.

Mvh
Mads
Jeg har præcis samme overvejelse. 6505 har dog et nyere panel med black pro filter. Ligeledes mindre strømforbrug. D8005 og grå/sølvfarvet hvor 6505 er sort. Jeg hælder selv til 6505, men på den anden side kan man få 4" ekstra til stort set samme pris.
Vidste faktisk ikke D8000 var grå. Lidt surt. D7000(stort set identisk) er dog sort, og fås i 59' til 9-10K.

Udover det, er der ret få ændringer, selvom E6505 faktisk har bedre sort niveau, ifølge et par tests. Den grå ramme + 4 tommer vs lidt bedre sort.
Brugeravatar
Af edinger
Abubu skrev:Bare så jeg fatter det helt rigtig Edinger.

Du mener at d8005´s 4 tommer er mere værd, end de ting 6505 er lidt bedre til end d8005?

Er lidt langsom :D
Korrekt.
Af Mysen
E6505 er et par cm tykkere, hvis det betyder noget for dig.
Af Abubu
Er fuldstændig ligeglad med tykkelse, udseende og hvad prisforskellen mellem disse to fladskærme er.

Det eneste jeg vil vide er, hvilket der er bedste billed kvalitet i, efter en god kalibrering. Kun billed (og begge er gode til at spille konsol på, har jeg ihvertfald læst)

:)

Ville bare gerne lige have lidt hjælp til det :)