Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har endelig fået mig et nyt tv. Et phillips 32PFL4047T.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 32pfl4047t

Og jeg er ikke tilfreds. Billedet er virkelig dårligt med standard indstillingerne. Læste i en tråd her på forummet, at et 4047T er det samme som 4007t, (4047 har blot medfølgende wifi adaptor) som jeg havde set i bilka. Hvor billedet var virkelig godt til prisen. Så jeg bestilte et 4047 med forventningen om at billedet var ligesom et 4007.

Og nu fik jeg, efter det første var defekt, et tv, som jeg efter at have sat til, var skuffet over allerede under opsætning. Menuen virker langsomt reagerende. Men nvm, det er ikke pointen.

Billedet er elendigt. Vi kører med parabol fra viasat herhjemme, og ingen andre fjernsyn har problemer.

Point is, burde tv'et ikke med standard indstillinger have et okay billede?

Og hvad skal jeg rode med for at prøve at rette op på det?

- Har ikke den store forstand på fjernsyn, så er der noget jeg ikke fatter, så bær over med mig.
Af Mysen
Hvordan er billedet ringe? Er det farver, slør, pixeleringer, kontrast?
Af thg
Stort set alle tv har elendigt billede med standard indstillinger.

Kender en der har det tv og det har ret fornuftigt billede hvis du indstiller det noget lign. dette:

Farve: 55
Lys: 55
Kontrast: 60
Skarphed: 0

Derudover skal du deaktivere alle de billedforbedringsfunktioner tv'et har, da de kun gør billedet dårligere.
Af julemanden.
Mysen skrev:Hvordan er billedet ringe? Er det farver, slør, pixeleringer, kontrast?
mest af alt slør, men det er helt ekstremt hvor meget slør, og det virker også rimelig pixeleret til tider.
Af julemanden.
thg skrev:Stort set alle tv har elendigt billede med standard indstillinger.

Kender en der har det tv og det har ret fornuftigt billede hvis du indstiller det noget lign. dette:

Derudover skal du deaktivere alle de billedforbedringsfunktioner tv'et har, da de kun gør billedet dårligere.
prøver jeg lige :)
Af julemanden.
thg skrev:Stort set alle tv har elendigt billede med standard indstillinger.

FAN-fucking-tastisk. Stor hjælp, det er vidst meget nær de optimale indstillinger.

Tog dine tal, og kunne med det samme se en forskel. Havde selv siddet lidt forinden og forbedret det, men det ser ud til dit forslag lige gav det sidste nøk, det er nu på et niveau hvor det minder meget om det 4007 jeg så i bilka.

Dog døjer tv'et stadig med et slags "slør" over hele billedet. (har ikke noget med bevægelse at gøre, men det er lidt somom farveren er lidt "udtværede"

Nogen hints til om/hvordan jeg kan ændre det?
Brugeravatar
Af edinger
julemanden. skrev:Dog døjer tv'et stadig med et slags "slør" over hele billedet. (har ikke noget med bevægelse at gøre, men det er lidt somom farveren er lidt "udtværede"

Køb et bedre tv O_O
Af julemanden.
edinger skrev:
julemanden. skrev:Dog døjer tv'et stadig med et slags "slør" over hele billedet. (har ikke noget med bevægelse at gøre, men det er lidt somom farveren er lidt "udtværede"

Køb et bedre tv O_O
oh shut uuuuup....

men du har måske ret, skal vel bare vænne mig til den lavere billedkvalitet..

tænkte bare det kunne være der var noget der kunne dæmpe det lidt.
Af lennon
Som nævnt længere oppe - slå ALT billed" forbedrende" FRA .!
Af julemanden.
lennon skrev:Som nævnt længere oppe - slå ALT billed" forbedrende" FRA .!
er så vidt jeg ved, gjort.
Brugeravatar
Af edinger
julemanden. skrev:
edinger skrev:
julemanden. skrev:Nogen hints til om/hvordan jeg kan ændre det?
Køb et bedre tv O_O
oh shut uuuuup....

Det var nu ikke for at være ondskabsfuld. Der er naturligvis bare grænser for, hvor meget billedkvalitet, man kan få ud af så billig en skærm.
Af julemanden.
edinger skrev:
julemanden. skrev:
edinger skrev: Køb et bedre tv O_O
oh shut uuuuup....

Det var nu ikke for at være ondskabsfuld. Der er naturligvis bare grænser for, hvor meget billedkvalitet, man kan få ud af så billig en skærm.
Min tekst manglede vidst en smiley eller noget, forstod godt hvad du mente :)

Synes bare billedet så bedre ud ude i bilka
Af julemanden.
Jeg vender lige tilbage, da jeg stødte på noget den anden dag..

Hvornår slår jeg phillips.200hz PMR funktion fra?
Af teknikeren09
kan godt være det er dit tv signal den er galt med..

husk at de 200hz pmr. betyder at dette tv er et 50hz tv
så tror ikke du vil kunne se forskel hvis du slog 200hz fra.

men prøv se om der er en instilling der hedder spil indstilling. prøv slå den fra... eller til. kan være det hjælper.

ang. menu er langsom. det er phillips modeller bare.. selv deres 8007t har en ikke så hurtig menu.

håber du finder ud af det :D