Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, har lige købt et sharp lc60le831s.
nu er spørgsmålet så hvor stor en lagerenhed til timeshift/pvr funktionerne er nødvendigt?

Er det nok med en 64gb usb pen eller skal vi op i en 500+gb ekstern hdd?
Ved godt det er afhængig af hvor meget man optager og hvad det er man optager hd/sd, men der må være en ca størrelse der må kunne klare et "alm" brugsmønster
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
64 GB er ikke nok hvis du vil gemme HD film løbende. Jeg ville satse på 500 GB for at være sikker, men hvis pengene er små så kan en mindre model også gøre det. Når du køber en dedikeret PVR maskine (såsom Samsungs eller LGs modeller), så er der mindst 320 GB i nu til dags.
Af Rune01
Ok, nu har jeg købt en wd my passport ekstern 2.5" ekstern hdd, men fjernsynet skriver at der er flere usb enheder tilsluttet og msn kun kan have en enhed i til timeshift, men har ikke andet end den tilsluttet af usb enheder.. kan det være fordi den er med usb 3.0?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du ikke vælge hvilken enhed du vil bruge til Timeshift i opsætningen på TV'et? Kan du se harddisken fra mediemanageren?
Af Rune01
Vender lige tilbage i morgen med info..er på job nu
Af Rune01
så har jeg rodet lidt med det igen.

jeg har prøvet at formatere harddisken, intet resultat.
jeg har lagt en film på den, den kan sagtens finde den og afspiller den fint, men den kan ikke finde ud af det når time shift funktionen skal bruges, så skriver den som sagt bare der er flere enheder tilsluttet

har prøvet med et 4gb usb stick, og det virker fint
Af Rune01
der er åbentbart ikke pvr funktion på et 831s, og på s 47 i manualen står der :
En USB HDD kan ikke anvendes som USBlagringsenhed
til time shift.

så må have fat i en pen
Af jng
Rune01 skrev:der er åbentbart ikke pvr funktion på et 831s, og på s 47 i manualen står der :
En USB HDD kan ikke anvendes som USBlagringsenhed
til time shift.

så må have fat i en pen
I produktspecifikationen står der bl.a.:

Timeshift på intern hukommelse
Af Rune01
men der er ingen intern hukommelse i det..
ihvertfald ikke til timeshift