Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV?

Samsung 6545 46"
Ingen stemmer
0%
LG LM660T 47"
Ingen stemmer
0%
Panasonic 50ST50Y
7
100%
Af PJ
Har lovet at hjælpe en ven med at vælge mellem følgende 3 TV:

Samsung 6545 46"
LG LM660T 47"
Panasonic TX-P50ST50Y.

Jeg har selv et Panasonic VT50 og foretrækker plasma-teknologiens mere naturlige billeder. Er derfor tilbøjelig til at anbefale ham Panasonic-modellen, der jo har fået nogle fremragende testresultater på forskellige sites. Jeg kender dog ikke modellen fra Samsung og har kun mindre kendskab til LG-modellen. Jeg kunne derfor godt bruge nogle gode råd. Min kammerat skal primært bruge TV'et til DVD, BlueRay og almindeligt TV-kiggeri (TDC Trio). Han har ikke direkte sollys ind på skærmen.
Af Yankee
En god start ville i hvert fald være at droppe Home Trio og få parabol eller kabel-tv. Home Trio mangler en række HD-kanaler og sender generelt i ret dårlig kvalitet IMO.
Af PeterD
ST50 giver utrolig meget for pengene ift. konkurrenterne. Det kan godt være man sparer et par kroner ved at købe en af de andre, men med den billedkvalitet pr. krone som du får hos "Panny", tror jeg han ville blive skuffet hvis han vælger LG eller Samsung...

Bevares de laver skam fine fine skærme, men når er vi oppe i den klasse, hvorfor så ikke vælge noget godt?
Af PJ
Ja det tænker jeg også. Men det kunne jo være den nye model fra Samsung måske havde fået nogle helt formidable testresultater, som jeg ikke er bekendt med
Som bonus får han også lige 3" mere, hvis han vælger Pana'en.
Af PeterD
Sakset fra et andet spørgsmål her på forum. Håber ikke jeg bryder noget Copyright mm :-) :

".....har ikke sammenlignet billedkvaliteten af de to, så det kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg vil blot nævne G30 har blæsere, som kan være irreterende at høre på (det har min G10 også) - det har ST50 ikke.

ST50 skulle også være bedre mht. refleksioner i skærmen.

Jeg overvejer også at købe ST50 eller G30. Jeg tror at jeg vil gå efter ST50 pga. blæserne - dem er jeg ret træt af at høre på i min G10."....

og....

"ST50 er jo en forbedret udgave af g30 og gt30. Den er tyndere og har wifi samt et lidt bedre billede. Den skulle også have en forbedret anti-refleks overflade. Men om det er forskellen værd er en smagssag. Tror g30 efterhånden er ved at blive udfaset. Og som sagt så skal du være opmærksom på en smule brummen i form af blæserstøj på g30. Omvendt kender jeg ikke til st50s lydniveau".

og...

"Jeg ville vælge en plasmaskærm, da jeg foretrækker de kvalitetsmæssige dyder ved denne teknologi, og da clouding/bleeding, som uvægerligt følger med en 'LED'-skærm, for mig er en absolut deal-breaker.

Men jeg spiller heller ikke konsolspil og er derfor dejligt fri for eventuelle bekymringer om retention og burn-in som følge af langtids-gaming."
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:
PeterD skrev:Sakset fra et andet spørgsmål her på forum. Håber ikke jeg bryder noget Copyright mm :-)
edinger skrev:"Jeg ville vælge en plasmaskærm, da jeg foretrækker de kvalitetsmæssige dyder ved denne teknologi, og da clouding/bleeding, som uvægerligt følger med en 'LED'-skærm, for mig er en absolut deal-breaker.

Men jeg spiller heller ikke konsolspil og er derfor dejligt fri for eventuelle bekymringer om retention og burn-in som følge af langtids-gaming."
Så lad gå :)
Af PJ
Tak for inputs. Jeg er ret enig i jeres synspunkter også i Edingers, der kom ind fra en tidligere tråd..haha.

Nu må det være op til min kammerat, om han vil følge vores råd.