Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har et problem med mit samsung 40" LED(ue40c6000) ultra slim fjernsyn, som ikke vil tænde, det står bare og blinker i den røde knap på fjernsynet + man kan høre en klik lyd hver gang det blinker.

Har læst div indlæg med folk som har samme problem, hvor de skifter defekte kondensatorer, bare ikke på et LED fjernsyn.

Har haft skilt det ad, men kunne ikke se nogle kondensatorer der var defekt (bulet i bunden) + de alle er næsten over 50v, de kondensatorer som de andre skifter er kun på 10v.

Hjælp ?

Allan
Af Allan N
Har læst et andet sted at man skulle skifte alle kondensatorer der er over 470 uf, men ikke dem som står 300 - 400 volt på.

Nogen som har nogle gode ideer ?

Allan
Af SLL
Jeg går ud fra, at du ikke har mere tilbage af Samsung 2 års premium garanti. Ellers ville det være oplagt at fejlmelde tv'et, og få skiftet strømforsygningen.

Ud fra hvad jeg selv har hørt, og kunne google mig frem til, så er det sikkert som du siger x antal kondensatorer der er dårlige i PSU'en. Jeg mener, at der røg en hel del C serie tv'er på gaden, før Samsung opdagede problemet, og rettede det i deres produktionslinje. Jeg har ikke hørt om problemet i senere serier, så jeg håber ikke jeg får problemer med mit nye ES8005 :-)

Jeg vil anbefale dig, at søge noget mere på google, eventuel om du kan finde løsningen ved netop dit tv. Billigst er selvfølgelig, hvis du selv kan udføre reparationen. Og så ville jeg nok bare gå i gang fra ende til anden med, at udskifte alle elektrolyter i PSU'e med nogle ordentlige kvalitets kondensatorer. Så er du sikker på, at problemet sandsynligvis ikke opstår med det samme igen.

En tv tekniker vil nok udskiftet hele PSU'en med ny + arbejdsløn. Så det vil nok koste en del.

Men faktisk ville jeg nok aller først prøve, at kontakte Samsung. For det er da muligt, at en mulig hardware produktionsfejl som denne, stadig er dækket fuldt af garantien. Umiddelbart syntes jeg, at Samsung burde dække fejl som måske opstår pga. dårlige komponenter efter kun 2 år.