Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rodding
Hej.
Jeg skal have købt et fladskærm til min mor.
Kravene er simple. Bedst mulig billedkvalitet til pengene.
Ellers er der ingen krav udover, at det skal være pænt, da det skal stå i stuen. Det skal ikke kunne alt muligt, da hun kun ser fjernsyn 2 timer dagligt, og det er nyhederne osv.

Har kigget på Samsung UE32EH5005, som jeg kan få i Metro til 2500 kr., hvilket jeg synes lyder utroligt godt til den pris.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=74 ... 34E45CBAB6

Ellers ved jeg ikke, om det kan betale at gå lidt op i pris og købte et Philips 32PFL4047T:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 32pfl4047t

Tak på forhånd.
Af klingenberg
Rodding skrev:Hej.
Jeg skal have købt et fladskærm til min mor.
Kravene er simple. Bedst mulig billedkvalitet til pengene.
Ellers er der ingen krav udover, at det skal være pænt, da det skal stå i stuen. Det skal ikke kunne alt muligt, da hun kun ser fjernsyn 2 timer dagligt, og det er nyhederne osv.

Har kigget på Samsung UE32EH5005, som jeg kan få i Metro til 2500 kr., hvilket jeg synes lyder utroligt godt til den pris.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=74 ... 34E45CBAB6

Ellers ved jeg ikke, om det kan betale at gå lidt op i pris og købte et Philips 32PFL4047T:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 32pfl4047t

Tak på forhånd.
LG 42PA450T til 3K i Bilka, super tv.
Af PeterD
Hvor meget plads har hun? Kan hun ikke rykke et par potteplanter og få plads til en 42"...Så får hun meget mere tv for pengene...!!

32" er ikke der hvor producenterne ligger deres udviklingskroner mere.

Men vi er her jo for at hjælpe. Derfor:

Philips 32" pfl4047 LED. 3000kr. Elgiganten (Billigste pris fundet)

Samsung ue32eh5005. 2800 kr. Elgiganten.(Billigste pris fundet)

(Nej. Arbejder IKKE i Elgiganten :) )

(skal det være mest kvalitet for hver enkelte krone, er det nok 32" C5e som Elgiganten/Fona ofte har på tilbud til 2500kr. Set helt ned til 1700kr. i deres tilbudsaviser (Elgiganten-Sorry ;) )
Af jones31
PeterD skrev:Hvor meget plads har hun? Kan hun ikke rykke et par potteplanter og få plads til en 42"...Så får hun meget mere tv for pengene...!!

32" er ikke der hvor producenterne ligger deres udviklingskroner mere.

Men vi er her jo for at hjælpe. Derfor:

Philips 32" pfl4047 LED. 3000kr. Elgiganten (Billigste pris fundet)

Samsung ue32eh5005. 2800 kr. Elgiganten.(Billigste pris fundet)

(Nej. Arbejder IKKE i Elgiganten :) )

(skal det være mest kvalitet for hver enkelte krone, er det nok 32" C5e som Elgiganten/Fona ofte har på tilbud til 2500kr. Set helt ned til 1700kr. i deres tilbudsaviser (Elgiganten-Sorry ;) )
Nej peter d pana c5e er ikke særlig god i år, deres billig skærm har været en del bedre de sidste par år. der er 32pfl4047 klart det bedste tv lige nu under 3000,-
Af PeterD
Ja, mener bestemt også trådstarter skal gå efter 4047'ern, da den har et bedre billede en C5'ern......

Men vil stadig påpeje at til PRISEN (2500kr) og når den er på tilbud (1700kr) er det svært at finde end bedre skærm end C5 (og dets sortniveau) når det nu SKAL være billigt....

Hvis du siger at C5 er tyk, vil jeg give dig ret. Skal den på væggen vil jeg helt sikket gå efter en anden skærm.

Bare ærgeligt at en rigtig god 32" LCD koster 3000, når en rigtig god 42" Plasma koster ca. 800 kr. mere......(på nettet-forståes O_O)
Af jones31
PeterD skrev:Ja, mener bestemt også trådstarter skal gå efter 4047'ern, da den har et bedre billede en C5'ern......

Men vil stadig påpeje at til PRISEN (2500kr) og når den er på tilbud (1700kr) er det svært at finde end bedre skærm end C5 (og dets sortniveau) når det nu SKAL være billigt....

Hvis du siger at C5 er tyk, vil jeg give dig ret. Skal den på væggen vil jeg helt sikket gå efter en anden skærm.

Bare ærgeligt at en rigtig god 32" LCD koster 3000, når en rigtig god 42" Plasma koster ca. 800 kr. mere......(på nettet-forståes O_O)

Ja er enig når den ligger tl 1700,- at man ikke finder noget bedre. Ja 4047 kan også smækkes helt op ad væggen da stikkene siger i bunden og siden.

Det kommer jo igen an på hvilken skærmtype man er til. Man kan komme med så mange gode råd herinde, men der er så mange meninger om hvad et godt billed er. Men jeg råder altid folk til og tage skærmen med hjem og prøve den. For det er nemmere og danne sig et indtryk hjemme i sine vante omgivelser.
Brugeravatar
Af edinger
jones31 skrev:...men der er så mange meninger om hvad et godt billed er.
Hvilket er det altoverskyggende problem ift. at give råd og vejledning.

At der findes én standard, er ukendt viden for de fleste — som tror, at deres personlige holdning er almengældende.

Og så er det, man taler forbi hinanden.

Læs:

"Godt billede" // "Bedste billede til prisen" // "Billedkvalitet er førsteprioritet"

Nuvel. Men hvad er "det gode billede" lige for dig?
Af lgowner
edinger skrev:Læs:

"Godt billede" // "Bedste billede til prisen" // "Billedkvalitet er førsteprioritet"

Nuvel. Men hvad er "det gode billede" lige for dig?
det giver du ihvertfald et godt billed af her 8)
Af Rodding
Er nu kommet frem til en af følgende 3, da vi har bestemt os for 40-42".

1. er dem her, som jeg er forvirret over.
Nogen der hurtigt kan fortælle hvad forskellen er på Samsung UE40EH5005 og Samsung UE40EH5000?
Sidste er Panasonic.
Ville i til hver en tid købe et Panasonic TX-P42C3E fremfor dem?
Af klingenberg
Rodding skrev:Er nu kommet frem til en af følgende 3, da vi har bestemt os for 40-42".

1. er dem her, som jeg er forvirret over.
Nogen der hurtigt kan fortælle hvad forskellen er på Samsung UE40EH5005 og Samsung UE40EH5000?
Sidste er Panasonic.
Ville i til hver en tid købe et Panasonic TX-P42C3E fremfor dem?
TX-P42C3 :) Igen, vigtigt du kender forskelle mellem led og plasma.

Review: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 211056.htm